سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

پنج شنبه 93/5/16

محتویات چندش آور برخی از خوراکی هایی که هر روز میخوریم!!!

کلمات کلیدی :

شرکت های تولید کننده غذاهای آماده و خوراکی های خوشمزه معمولا صحبت از ویتامین ها، طعم های جالب و متنوع، کالری کم و خواص مفید! خوراکی هایشان میکنند و بسیاری از ما از اصل قضیه غافلیم. بسیاری از همین خوراکی های خوشمزه دارای محتویات بسیار چندش آوری هستند که شاید به ذهن ما نیز خطور نمیکند که هر روزه چه چیزی میخوریم! باورتان میشود سوسک بال قرمز، یا موی انسان را تا به حال خورده باشید؟ بهتر است این مقاله را تا آخر بخوانید تا با برخی از این محتویات جالب خوراکی ها آشنا شوید.

 

 

 

رنگ قرمز خوراکی: سوسک های بال قرمز!

در مربا، بستنی، رب ها، ماست های طعم دار، کیک ها و بسیاری از خوراکی هایی که رنگ قرمز دارند، احتمالا عصاره سوسک های بال قرمز وجود دارند. ما انسان ها به طور متوسط در طول عمرمان در حدود نیم کیلو رنگ قرمز خوراکی میخوریم! یا به عبارت دیگر در حدود 70000 عدد سوسک بال قرمز! برای تولید رنگ قرمز خوراکی عصاره این سوسک ها گرفته میشود. در برخی شرکت ها این رخداد آشکار شد و حتی اعتراضات بسیاری را نیز برانگیخت!

 

 

 

 

طعم وانیل و تمشک، ترشحات مقعدی سگ آبی!

طعم وانیل و تمشک را میتوان از castoreum که نوعی ترشحات مقعدی سگ آبی برای تعیین قلمرواش است، استخراج نمود. هم اکنون نیز این ماده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان یک افزونه غذایی مورد تایید واقع شده است! این ماده همچنین در برخی عطرها نیز استفاده میشود. به هر حال طعم وانیلی یکی از محبوب ترین طعم های بستنی است! دفعه بعدی مراقب باشید!

 

 

 ............                 

 

آبجو: مثانه ماهی

ماده چسبناک موجود در مثانه ماهی خشک شده یا Isinglass، درخشندگی خاصی و البته طلایی رنگ به آبجو و دلستر میدهد. بی بی سی نیز در این زمینه گزارش های جالبی دارد. 

 

 

 

 

ژله: بافت کشسان بدن حیوانات

ژلاتین در اصل ازپروتیین خاصی به نام collagen که در بدن حیوانات و انسان ها نیز قابل یافت است، تولید میشود.این پروتیین در اصل یک سوم پروتیین بدن را تشکیل داده که به بافت های بدن قابلیت ارتجاع و کشسانی میدهد. این پروتیین در بدن گاو و خوک خصوصا در استخوان آنها به میزان زیادی وجود دارد. امروزه اکثرا ژلاتین را از پوست خوک تولید میکنند!

 

 

 

 

 

آدامس: ترشحات بدن گوسفند

Lanolin ماده ای است چرب و نرم که توسط بدن گوسفندان ترشح شده و در پشم آنها به میزان زیادی وجود دارد. این ماده نیز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان یک افزونه غذایی مورد تایید واقع شده است. همچنین از این ماده علاوه بر آدامس در در کرم های ضد آفتاب، لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی کودکان نیز استفاده میشود.

 

 

 

 

پنیر: خاک اره

سلول های چوب یا همان خاک اره به میزان زیادی در پنیرهای رنده و خرده شده استفاده میشود. خاک اره از چسبیدن پنیرها به هم جلوگیری میکند. نشریه Street نیز 15 ماده غذایی دیگر را یافته است که خاک اره در آنها استفاده شده است. همچنین در برخی مواد گوشی آماده نیز خاک اره وجود دارد به طوری که وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است مواد گوشتی که بیش از 3?5% خاک اره  دارد، قابل استفاده برای انسان نیست.

 

 

 

نان: پر مرغابی و موی انسان

L-Cysteine نام آمینو اسیدی است که در نان های صنعتی پخته شده استفاده میشود. این ماده پروسه ساخت نان را بهتره و هضم نان را راحت تر میکند. این ماده از موی انسان و یا پرمرغابی استخراج میشود. این ماده تا مدت ها از موی انسان استخراج میشد، اما هم اکنون بیش از 80% نیاز صنعت به این ماده از پر مرغابی تولید میشود.

 

 

 

قارچ: کرم ها و کنه ها!

هم اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است در یک قوطی 100 گرمی قارچ، وجود 19 کرم و 74 کنه مجاز است!

 

 

 

چیپس: پاک کننده ها

سدیم بی سولفات ماده است که در اکثر پاک کننده های قوی (مانند مواد پاک کننده دستشویی، حمام و …) استفاده میشود. همچنین از این ماده برای طولانی تر کردن عمر چیپس های بسته بندی شده و جلوگیری از تغییر رنگ آنها استفاده میشود. البته از این ماده به همین هدف (جلوگیری از فساد خوراکی ها) در بسیاری از خوراکی های بسته بندی شده استفاده میشود (E222) و چیپس تنها نمونه ساده ای از آن بود! استفاده از این ماده در سبزیجات و میوه های خام  ممنوع است! دفعه بعدی مراقب باشید.

 

 

 

 

 

شکلات: موی موش

موی موشها مهمان ناخوانده ای در شکلات ها و برخی خوراکی های دیگر نیست. سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه میدهد در 100 گرم شکلات یک موی موش و 60 قطعه حشره وجود داشته باشد! البته این موضوع برای بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز صحت دارد. به هر حال در یک کارخانه مواد غذایی ممکن است موشها نیز جشن برگزار کنند!

 

 

 

 

به واسطه ویکی پدیا، BI، FDA، انستیتو سلامت آمریکا، لینک های داده شده و هافینگتن پست.