سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

یکشنبه 92/3/12

زن و مرد ایدهآل برای ازدواج چه کسی است؟

کلمات کلیدی :

بعد از اتمام یک ارتباط رمانتیک و نزدیک، همه آدم‌ها احساس قربانی شدن دارند و حتی یک لحظه هم به این فکر نمی‌کنند که ممکن است خودشان مقصر اصلی از هم پاشیدگی ارتباط‌شان باشند. هرچند زنان در مقایسه با مردان بیشتر سراغ کتاب‌های مربوط به روانشناسی روابط می‌روند اما این زنان هستند که  دو برابر مردان به جدایی فکر می‌کنند.
زن و مرد ایده‌آل برای ازدواج چه کسی است؟

بیشترین شکایت زنان این است که مردان از حل مشکلات زناشویی طفره می‌روند و در مقابل مردان ساکت و آرام همه چیز را تحمل می‌کنند و خودشان را قربانی یک ارتباط ناموفق می‌دانند اما بالاخره در جایی و در لحظه‌ای خاص این مردان هستند که کاملا غیرمنتطره دست‌های‌شان را به نشانه تسلیم بالا می‌آورند و تصمیم به جدایی می گیرند. اما شاید اگر پیش از آن می دانستند باید چه کسی را برای ازدواج انتخاب کنند و مهم تر از آن خودشان باید چه ویژگی هایی داشته باشند، کارشان به این جدایی و سردی نمی کشید.

مردی که زن ها می پسندند

 

.....

ادامه مطلب...



یکشنبه 92/3/12

تاثیر گناه بر جسم و روان آدمی

کلمات کلیدی :

پاره ای از گناهان دائمیه هستند، انسان چه بیدار باشد! چه قائم باشد! چه راکع، چه ساجد! متصل برایش گناه نوشته می‌شود وخلاصه برای هر نفس زدن برای انسان گناه ثبت می‌گردد و آن‌ها سه قسم است: 1- گناه فعلیه 2- گناه ترکیه 3- گناه قلبیه.

1- گناه فعلیه: مانند نگهداری عین غصبی از مال مسلمان، خوردن میراث، دروغ، ظلم، غیبت، تهمت و سخن چینی و...
2- گناه ترکیه: مانند ترک واجبات (اگر کسی عمل واجبی را ترک کند متصل برایش گناه نوشته می‌شود تا آنکه آنرا به جا آورد و این نوع معاصی حد و وصف ندارد)
3- گناه قلبیه: مانند ریا، حسد، کینه، عداوت، بد بینی (1)

آثار گناه: سیاهی دل
  ....

ادامه مطلب...



یکشنبه 92/3/12

داستانهایی از زندگی امام جواد- ع

کلمات کلیدی :

صحنه‌ای شگفت‌آور از امام جواد علیه السلام
حکیمه - دختر حضرت موسى بن جعفر و خواهر امام رضا (ع) – حکایت می کند:
وقتی زمان ولادت حضرت جواد الائمّه علیه السلام نزدیک شد، حضرت ابوالحسن، امام رضا علیه السلام مرا به همراه همسرش، خیزران - مادر حضرت جواد علیه السلام - با یک نفر قابله (ماما) داخل یک اتاق قرار داد و درب اطاق را بست. وقتى نیمه شب فرا رسید، ناگهان چراغ خاموش شد و اتاق تاریک گشت ؛ و ما ناراحت و متحیّر شدیم که در آن تاریکى، در چنین موقعیّتى حسّاس چه کنیم؟
در همین تشویش و اضطراب به سر مى بردیم که ناگاه درد زایمان خیزران شروع شد؛ و اندکى بعد وجود مبارک و نورانى حضرت ابوجعفر، محمّد جواد علیه السلام از مادر تولّد یافت و با ظهور طلیعه نورش تمام اتاق روشن گشت.

...

ادامه مطلب...



یکشنبه 92/3/12

تخممرغ محلی بخوریم یا ماشینی

کلمات کلیدی :

اگر بدانید نیمروی تخم‌مرغ محلی با کره و خوردن آن با‌نان روستایی چه لذتی دارد، دیگر هیچ‌وقت هوس خوردن تخم‌مرغ صنعتی به سرتان نمی‌زند.همان تخمی که مرغش درهوای بکر و آزاد روستا رشد می کند و خواب و خوراکش به راه است و به دور از تنش های مرغ ماشینی است.مرغ ماشینی را که می شناسید همان مرغی که در فضای سربسته و به دور از نور آفتاب با بیداری مداوم 45 روزه اسید لاکتیک خونش بالا می رود.

همان مرغی که در اثر استفاده از هورمون رشد دچار بلوغ زودرس می شود و تغییر ناگوارش دامن ما را می گیرد. شهری ها به تخم این مرغ «تخم ماشینی» می گویند.

اما پرسش اینجاست ازمیان تخم مرغ های صنعتی و محلی کدام یک ارزش تغذیه ای بیشتری دارد. چرا تخم مرغ های محلی نسبت به صنعتی زرده پررنگ تری دارد ؟ بیشتر مردم معتقدند تخم مرغ های دوزرده مقوی تر است، اما این واقعیت دارد که تخم مرغ وقتی دوزرده می شود که مرغ درشرایط استرس زا قرارگیرد. آیا مصرف تخم مرغ های غنی شده با امگا 3 و انواع پاستوریزه آن را توصیه می کنید؟

...


ادامه مطلب...



یکشنبه 92/3/12

لجبازی....!!

کلمات کلیدی :

دو گدا در خیابانی نزدیک واتیکان کنار هم نشسته بودند. یکی صلیب گذاشته
 بود و دیگری الله...
مردم زیادی که از آنجا رد می شدند، به هر دو نگاه می کردند و فقط در کلاه
 اونی که پشت صلیب نشسته بود پول میانداختند.
کشیشی از آنجا می گذشت، مدتی ایستاد و دید که مردم فقط به گدایی
 که صلیب دارد پول می دهند و هیچ کس به گدای پشت الله 
چیزی نمی دهد. رفت جلو و گفت:


نقش مرد در حجاب زن و زیبایی زن در شخصیت مرد

کلمات کلیدی :دینی و مذهبی

همه وجود زن برای مرد مایه خیر و کمال است زیبایی زن مرد را واکسینه میکند تا از آلودگیها مصون بماند محبت زن هوای نفس مرد را مهار میکند و احترام و حرمت زن به مرد حجاب درونی می بخشد.

نقش مرد در حجاب زن و زیبایی زن در شخصیت مرد

 

قال الصادق (ع): 

هر چه محبت زن در قلب مرد زیادتر شود فضیلت ایمانش زیادتر گردد 

وسائل، ج 14، ص 11 
...


خواص درمانی آب گرم و لیمو

کلمات کلیدی :

طوری که روزتان را شروع می کنید خیلی مهم است. چه مادر باشید، چه یک معلم، نویسنده، یک مربی یوگا یا در کار آزاد مشغول باشید، اولین کاری که صبح ها انجام می دهید اهمیت زیادی دارد.

براساس فلسفه اورودیک، انتخاب هایی که برطبق برنامه روزانه تان می کنید، یا مقاومت شما را در برابر بیماری ها بالا می برد یا آن را به طور کل از بین می برد.

آیورودا از ما دعوت می کند تا با متمرکز شدن بر آداب صبحگاهی که بدن را با ریتم طبیعت هم تراز می کند، زندگی خود را تعادل بخشیده و اعتماد به نفس را درکنار نظم شخصی در خود تقویت کنیم.

ممکن است مغزتان بگوید باید ایمیل هایتان را چک کنید، سگتان را برای پیاده روی بیرون ببرید، بچه ها را به مدرسه برسانید، و نباید دیر سر کارتان حاضر شوید و به همین دلیل وقتی برای انجام این آداب صبحگاهی باقی نمی ماند.

...

ادامه مطلب...



تست هوش

کلمات کلیدی :

تستی که در زیر مشاهده می کنید، شاید در عین حال که ساده ترین، بلکه تعیین کننده ترین تست برای سنجش آی کیو باشد.

 

برای انجام این تست باید پس از خواندن هر سئوال در عرض فقط 5 ثانیه به آن جواب درست را بدهید و در نزد خودتان یادداشت کنید. در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در 10 میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد.

1. بعضی از ماهها 30 روز دارند بعضی 31 روز چند ماه 29 روز دارد؟

2. اگر دکتر به شما 3 قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت 1 قرص بخور چقدر طول میکشد تا تمام قرصها خورده شود؟

3. من ساعت 8 شب به رختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که 9 صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟

4. عدد 30 را به نیم تقسیم کنید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می آید؟

5. مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

6. اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن میکنید؟

7. فردی خانه ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک میشود این خرس چه رنگی است؟

8. اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب دارید؟

9. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

10. اگر اتوبوسی را با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده کنید و 7 مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟


...


ادامه مطلب...



چرا باید توسل داشته باشیم؟

کلمات کلیدی :

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان به این پرسش که چرا باید توسل داشته باشیم؟مگر خدا خواسته که اگر دعا می کنید، شخص دیگری را وسیله قرار دهید؟ این گونه پاسخ داده است:

واقعا این پرسش از کسی که خدا را قبول دارد و به آیات قرآن استدلال می کند بسیار عجیب است اولا اگر خود خداوندی که قادر و خالق و عالم و بصیر و دارای همه اوصاف است خودش به بندگانش بگوید شما می توانید از طریق اولیاء و مقربان درگاه من از خود من چیزی بخواهید چه اشکال و ایرادی دارد؟!

و این روش در همه عقلاء و صاحبان فکر و اندیشه در همه ادیان و مذاهب و حتی ملتهای غیر دینی وجود دارد که بوسیله یکسری افراد به نزد شخص بزرگ متوسل می شوند و آنها را واسطه درخواست خود از آن شخص بزرگ قرار میدهند و کیست که این حقیقت جاری را بتواند انکار کند.

...

ادامه مطلب...



سه نشانه آدم های نادان

کلمات کلیدی :

 

 


پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله و سلم نیز در موارد متعددی احترام و پاسداشت همسایه را مورد توجه قرار داده اند و در روایتی آزار رساندن به همسایه را از نشانه های ابلهان برشمرده اند. ایشان می فرمایند:

علامت انسان ابله سه چیز است:

1- نافرمانی خدا                   2- اذیت کردن همسایه ها           3- و در عهد و پیمان ثابت قدم نمی باشد.

 


توکل
چرا برخی از مردم با وجود اینکه به خدا علم دارند در برابر او نافرمانی می کنند؟

چرا در برابر خدایی به این بزرگی گناهان را نمی بینیم؟

اکثر مردم اهل ظنّ هستند نه اهل یقین؛ لذا علم آنها عرفاً علم است نه حقیقتاً . «وَ ما یَتَّبِعُ أَکْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لا یُغْنی‏ مِنَ الْحَقِّ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ بِما یَفْعَلُون‏ ــــ و بیشتر آنها، جز از گمان پیروى نمى‏کنند؛ (در حالى که) گمان، هرگز انسان را از حقّ بى‏نیاز نمى‏سازد ؛ همانا خداوند از آنچه انجام مى‏دهند، آگاه است.» (یونس:36)

پس اکثر مردم عالم نیستند بلکه جاهلانی هستند که ظنونی دارند. محال است کسی حقیقتاً عالم باشد و در عین حال معصیت بکند.

 ...

ادامه مطلب...



<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز