سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

مذاکره در تلآویو، ماموریت در تهران (قسمت دوم)

کلمات کلیدی :روان شناسی و خانواده

یک‌ماه پس از افشاگری «کیهان» خبرهای متفاوتی از درون دولت نهم درباره «مذاکره با آمریکا» به گوش می‌رسید که ذهن تحلیلگران سیاسی را باز هم به سوی روابط پشت‌پرده امیراحمدی و معاون رئیس‌جمهور می‌کشاند و رسانه‌ها نیز در جست وجوی نظر رئیس‌جمهور بودند.339 در اوج این عطش خبری، روز 23 تیرماه 1387 «محمود احمدی‌نژاد» پس از پایان جلسه هیات دولت به میان خبرنگاران آمد و در دفاع از سفر «هوشنگ امیراحمدی» به تهران گفت:

هر کسی آزاد است به ایران سفر کند... ایرانیان مخالف دولت در خارج از کشور، مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران هستند! گفت‌و‌گو با آمریکا نیز اگر لازم و به نفع ملت ایران باشد، صورت خواهد گرفت و در این صورت دلایل آن را به طور مستقیم با مردم در میان خواهم گذاشت.340

امیراحمدی در میهمانی «جان کری»
(رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و وزیر امور خارجه ایالات متحده)

....


ادامه مطلب...



مذاکره در تلآویو، ماموریت در تهران (قسمت اول)

کلمات کلیدی :روان شناسی و خانواده

بازگشت «هوشنگ امیراحمدی» با دستور رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد به تهران و مکلف شدن دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور به همکاری با این جاسوس سرشناس CIA ماجرای کوچکی نبود که اصول‌گرایان با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرند و آغاز سال 1387 آبستن حوادث تلخی بود؛ نقطه آغاز تراژدی یک رئیس‌جمهور محبوب.

نامه شماره 519/16 مورخه 26 فروردین 1387 قائم مقام وزیر علوم خیلی زود به دست روزنامه «کیهان» رسید299 و از دل آن یک «خبر ویژه» جنجالی درآمد که در واقع، اولین هشدار جدیِ دردمندانه اصول‌گرایان به رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد بود تا در دام‌ پیچیده جاسوسان کهنه‌کار غرب نیفتد.300 


از راست: امیراحمدی، محمدجواد ظریف (نماینده ایران در سازمان ملل) و «شیرین عبادی»
(از کارگزاران براندازی نرم در ایران) در نیویورک.

...

ادامه مطلب...



چهارمورد که شما هرگز در مورد موبایل نشنیده اید

کلمات کلیدی :

اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد. 

اول      وضعیت فوق العاده

 

شماره تلفن وضعیت فوق العاده در کشورهای جهان 112 است. در ایران نیز اگر شما حتی در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید، موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار کند. (پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا...) و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.

حتی با گوشی بدون سیم کارت نیز میتوانید به شماره 112 زنگ بزنید.

 ....

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/9

ویژگی های روز قیامت

کلمات کلیدی :

در قیامت اعمال صالح به کمک شما می‌آیندمحاسبه اعمال به معنای این است که اگر انسانی کار بدی انجام داد به حساب می‌آید و اگر کار خوبی هم انجام داد ضبط می‌گردد: "فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ "(7-8 زلزلة)
در این فرصت به گوشه ای از آیات پیرامون محاسبه اعمال اشاره خواهد شد :
1 ـ "وَکُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَآئِرَهُ فِی عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ کِتَابًا یَلْقَاهُ مَنشُورًا
اقْرَأْ کَتَابَکَ کَفَى بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسِیبًا
"[إسراء، 13ـ 14]
و سرنوشت (نیک یا شوم عمل) هر انسانى را (که از غیب برایش مقدر شده و به سویش پر زده، همانند طوقى) در گردنش لازم و ثابت کرده‏ایم، و در روز قیامت نوشته‏اى را براى او بیرون می اوریم که آن را باز و گشوده دیدار خواهد کرد.
(به او گفته مى‏شود) کتاب (اعمال قلبى و بدنى) خود را بخوان، تو خود کافى هستى که امروز حسابرس نفس خود باشى.

...

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/9

10 کار مضر برای بدن

کلمات کلیدی :

1-خوردن یخ یا پاپ کورن

خرید پاپ کورن و رفتن به سینما برای تماشای فیلم یکی از سنت های مرسوم در جهان است، اما در واقع این رسم میتواند بسیار خطرناک باشد. دانه های پاپ کورن به راحتی میتواند لای دندان ها گیر کند و باعث عفونت شود و یا در موارد وخیم تر به شکستن دندان ها و یا حتی سرطان منجر شود. با این حال دندان پزشکان جویدن یخ را بسیار خطرناک تر از خوردن پاپ کورن می دانند. آنها بر این باور اند که دانه های ذرت و جویدن یخ به مانند خوردن سنگ، خطرناک است.

 

2-نوشیدن فراوان آب

بنظر می رسد نوشیدن آب نمیتواند برای انسان مشکلی ایجاد کند، ولی حقیقت این است که خوردن بیش از حد آب بسیار مضر است و در بعضی از مواقع حتا موجب مرگ نیز می شود. این نوع بیماری را با عنوان مسمومیت آبی می شناسند. بعید است موقعی که مشغول استراحت هستید برایتان اتفاق خاصی بیفتد، اما اگر در حال تحرک یا ورزش باشید با نوشیدن بیش از حد آب در معرض خطر قرار می گیرید. این مشکل به این خاطر رخ می دهد که شما فقط آب از دست رفته ی بدن خود را جایگزین می کنید ولی دیگر مواد الکترولیت مانند سدیوم که کمبود آن میتواند موجب عدم تعادل در بدن شود را تامین نمیکنید. یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری این است که به سراغ یک نوشیدنی ورزشی بروید که با خوردن آن هم آب کافی و هم مواد الکترولیتی مورد نیاز خود را بدست آورید. اگر هم در خانه هستید میتوانید سطح پتاسیوم بدنتان را با خوردن یک موز یا مقداری آب نمک بر طرف کنید.

...

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/9

تاثیر ورزش بر سلامت مغز

کلمات کلیدی :

دائما در رسانه ها فواید ورزش و تمرینات بدنی به گوش شما می رسد و همه ورزش را برای تضمین سلامتی به یکدیگر سفارش می کنند.

اما تحقیقات به تازگی نشان داده که ورزش و فعالیت بدنی، علاوه بر بهبود سلامتی جسمانی، می تواند به سلامت مغز نیز کمک شایانی کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این دسته از فواید آشنا کنیم.

1- سرعت رشد مغز بهبود می یابد.

مادامی که ما پیر می شویم، سرعت رشد و تولید سلول های جدید مغز کند شده و پرده های موجود بر روی مغز کوچکتر می گردند. اما ورزش کردن این وضعیت را برعکس می کند. نتایج تحقیق بر روی یک دسته از افراد مسن 60 تا 79 سال نشان می دهد که آن دسته از افرادی که طی شش ماه مشغول انجام حرکات ایروبیک بوده اند، با افزایش چشمگیر حجم بافت های مغز مواجه شده اند. محققان به این نتیجه رسیدند که حرکات ایروبیک به سبب تاثیر گذاری مثبت بر روی قلب و عروق و بهبود کارکرد آنها، منجر به خون رسانی بهتر به مغز در این دسته از افراد شده است و همین امر سبب گشته تا اکسیژن بیشتری به مغز برسد و روند رشد آن را بهبود بخشد.

...

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/9

دانستنی هایی درباره نمک

کلمات کلیدی :

این روزها نمک در همه غذاهای ما دیده می شود. غذاهای آماده، فست فود ها و تنقلاتی که مصرف می کنیم، همه حاوی مقادیر زیادی نمک در خود هستند و نمک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به 3500 میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به 1500 تا 2300 میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.

پس برای دانستن بیشتر در خصوص نمک و سلامتی خود، این مطلب را از دست ندهید.

بدن به نمک کمتری نسبت به آنچه تصور می کنید نیازمند است

....

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/9

بهترین تقویت کننده مو

کلمات کلیدی :

اگر موهای خود را بلوند کرده اید، برای افزایش درخشندگی و شفافیت آن هر هفته آنها را با جوشانده گیاه بابونه بشویید.

این جوشانده علاوه بر درخشندگی موها، مقاومت تارهای مو را در برابر مواد شیمیایی افزایش می دهد. در اینجا نسخه های طبیعی درمانگران شیوه های طب سنتی و مکمل برخی از روش های تقویت، ترمیم و رنگ کردن موها با گیاهان دارویی را با هم مرور می کنیم.

مجله سیب سبز: استفاده از لوسیون، مرهم و ماسک و رنگ های گیاهی و طبیعی از قدیمی ترین و امن ترین روش هایی است که هنوز هم برخی از دختران و زنان شرقی در کشورهای آسیایی از آن برای افزایش زیبایی، آراستگی و سلامت موهایشان استفاده می کنند. بهره گیری از این شیوه ها پیش از آنکه مصرف لوسیون ها، رنگ موها و دیگر محصولات شیمیایی پوست و مو بازار محصولات بهداشتی و زیبایی جهان را قبضه کند میان بسیاری از مردم جهان باب بود. این گروه از علاقه مندان استفاده از محصولات طبیعی علاوه بر آنکه از قابلیت های گیاهان دارویی برای حفظ زیبایی شان بهره می گیرند از جنبه های درمانی آنها نیز استفاده می کنند و برخلاف رنگ ها و لوسیون های شیمیایی، زیبایی را همراه با سلامت و شادابی برای پوست و موی خود می خواهند. در اینجا نسخه های طبیعی درمانگران شیوه های طب سنتی و مکمل برخی از روش های تقویت، ترمیم و رنگ کردن موها با گیاهان دارویی را با هم مرور می کنیم.

...

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/9

راهکارهایی برای بالابردن تمرکز

کلمات کلیدی :

برای مغز انسان قابلیت‌های گوناگونی در نظر گرفته شده اما سوال همیشگی این است که چطور می‌توان قابلیت این عضو اساسی و اصلی بدن را برای هر چه بیشتر و سریعتر عمل کردن، افزایش داد؟

در مقاله جدیدی که در نشریه «هافینگتون پست» به چاپ رسیده تلاش شده تا به این پرسش که چطور می‌توان مغز خود را به بالاترین حد کارآیی رساند، پاسخ داده شود.

در این مقاله چند راهکار عملی و امکانپذیر برای افزایش قابلیت مغز به منظور یادگیری بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تر و نیز افزایش قدرت تمرکز، شرح داده شده است.

بر همین اساس سه راهکار ساده را برای ارتقای عملکرد مغز پیشنهاد کرده که به قرار زیر است:

 ...

ادامه مطلب...



راههای ایجاد رغبت به نماز

کلمات کلیدی :

بنده قبلا اگه دقیقه ای نمازم دیر می شد عصبانی می شدم. ولی مدتی است که تعصبم به نماز کم شده چند ماه است که نماز صبح را قضا میخوانم هیچی، کم کم تمام نمازهایم با بی میل و رغبتی و قضا میخوانم باید چیکار کنم تا از این ضلالت در بیام؟

انسان برای انجام هر کاری نیاز به انگیزه درونی یا بیرونی و انگیزه مادی یا معنوی دارد و منشأ انگیزه های درونی نیازهای زیستی یا نیازهای معنوی و متعالی است. چرا ما هر روز خوردن صبحانه و نهار و شام را تکرار می کنیم و هیچگاه نمی گوئیم من از خوردن نهار خسته شدم بلکه با فرا رسیدن وقت نهار احساس می کنیم یک عامل درونی ما را به طرف غذا سوق می دهد و اگر چند ساعتی به تأخیر بیفتد اوقات مان تلخ می شود و ممکن است پرخاشگری هم بکنیم. علت این امر نیازهای زیستی و فیزیولوژیکی است یعنی وقتی مواد غذایی، آب و … در بدن کم می شود عضلات معده شروع به انقباض و فعالیت می کنند به گونه ای که ما را متوجه کنند که بدن نیاز به مواد غذایی دارد و این نیاز تبدیل به یک میل و یک حالت روانی می شود در نتیجه ما با علاقه و ولع سر سفره غذا می رویم و هر روز نیز این کار را تکرار می کنیم و هیچگاه نیز دلسرد و دلزده نمی شویم. به موازات این نیازهای مادی بعد غیرمادی وجود ما نیز برای ادامه حیات و بقاء نیاز به غذا دارد و باید غذای متناسب با آن تأمین شود خداوند که آفریدگار جسم و جان ماست همه نیازهای ما را تأمین کرده است و جالب اینجاست که ما به ازاء این نیازها چیزهایی است که با طبع ما بسیار سازگار است.

...

ادامه مطلب...



<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز