سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

سه شنبه 91/9/21

با این روش ها ذهن اطرافیان را بخوانید

کلمات کلیدی :

محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.

انسانها عموما موجودات کنجکاوی هستند و دانستن افکار یا رازهای پنهان، آنها را به وجد می آورد. موضوع وقتی جالبتر می شود که آنها بتوانند ذهن دوست یا همسرشان را بخوانند. شاید با خواندن تیتر مطلب، پیش خودتان فکر کردید که: « امروز میرم خونه و فکر داداشم رو می خونم تا ببینم چرا این چند روز اخلاقش عوض شده » ولی عجله نکنید، این کار به آن سادگی هم که تصور می کنید نیست.

 

یکی از روشهای موثر ذهن خوانی، درک زبان بدن است. در واقع افراد در حین حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتی از بدنشان را تکان می دهند و این حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات درونی فرد نسبت به موضوع جاری دانست.

 

برای مثال وقتی از افراد راجع به شماره تلفن شان در 10 سال پیش سوال کنید، آنها سعی می کنند از حافظه شان برای به خاطر آوردن آن کمک بگیرند و وقتی از آنها راجع به آرزویشان می پرسید آنها سعی می کنند تا تصویری را در ذهنشان بسازند.

 

محققان بر این باورند که افکاری همچون امثال بالا، واکنش فیزیکی چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخیص آنها می توانید تقریبا حدس بزنید که فرد به چه چیزی فکر می کند.

 

قبل از خواندن این 7 واکنش، لازم است به 2 نکته مهم توجه کنید :

 

1 - این واکنش ها بر اساس افراد راست - دست نوشته شده اند و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست است، باید آنها را برعکس در نظر بگیرید.

 

2 - منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش می باشد.

 

واکنش های چشمی

 

1 - بالا – سمت راست : نشانگر جستجو و بازسازی رویدادی تصویری که در گذشته رخ داده است.

 

2 - بالا – سمت چپ : در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید.

 

3 - مستقیم – سمت راست : بخاطر آورن صوتی که در گذشته شنیده شده است.

 

4 - مستقیم – سمت چپ :‌ در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است.

 

5 - پایین – سمت راست : صحبت کردن شخص با ضمیر داخلی اش

 

6 - پایین – سمت چپ : به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی

 

7 - چند حرکت و یا بدون حرکت : ممکن است شما سوالی را از فرد مورد نظر بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به یک نقطه خیره شود. این بدین معنی است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصویری بررسی و شبیه سازی می کند.

 

به خاطر داشته باشید که این واکنش ها برای تمامی افراد یکسان نیستند و ممکن است استثناهایی نیز وجود داشته باشد، ولی همین الان می توانید آنها را با همسر و یا دوستتان تمرین کنید.




سه شنبه 91/9/21

عوارض تاتو - کل عوارض

کلمات کلیدی :

عوارض تاتو - لیست کامل

 در گذشته افراد به دلیل تمایلات فرقه ای و مذهبی یا بیان عقیده ای خاص، تاتو می کردند. اما در سال های اخیر تاتو جنبه زیبایی پیدا کرده است و اکثر جوانان در نقاطی از بدن خود تاتو می زنند.

در حالیکه همین کار به ظاهر ساده می تواند عوارض ناخوشایندی برای آنها دربر داشته باشد و مشکلات سلامتی فراوانی را ایجاد کند. این روزها مشکلات ناشی از تاتو و عوارض آن خیلی وسیع و شایع شده است، ولی گویا جوان ها این روزها سر عقل آمده اند و دیگر با انجام تاتو سلامت بدن خود را به خطر نمی اندازند. کسانی هم که قبلا تاتو داشته اند به صرافت افتاده اند این طرح ها را از روی بدن خود پاک کنند، اما پاک کردن تاتو، خود پروسه ای طولانی است و بازهم می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند.

 

? آیا تاتو از مد افتاده است

 

متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از آرایشگرها اقدام به انجام تاتو می کنند و تاتوی لب، خط چشم و خط لب به یکی از اصلی ترین منابع درآمد آرایشگاه ها تبدیل شده است. روز به روز شیوة جدیدتری هم وارد کار می شود. این روزها تاتوی لب بسیار باب شده است که با استفاده از رنگ قرمز، به لب رنگ می دهند. حالا دیگر این نوع تاتوها بیشتر از تاتوهای طرح روی بدن شایع شده است. در مورد عوارض و مشکلات ناشی از تاتو و شیوه های پاک کردن آن دکتر «بهروز باریک بین»، متخصص پوست، مو و زیبایی نکاتی را برای شما بازگو می کند. همه آنچه می خواهید در مورد تاتو، عوارض و راه های رهایی از شر آن بدانید، در این گزارش آمده است.

 

? شایع ترین عوارض: پشیمانی

 

بزرگترین مشکلی که بعد از انجام تاتو رخ می دهد، حس پشیمانی است. گاهی فرد بعد از گذشت مدتی تصور می کند که این تاتو دیگر زیبا نیست و می خواهد از شر آن خلاص شود، اما همین خلاصی مساوی است با بروز مشکلات فراوان. به طور کلی عارضه های تاتو عبارتند از: پشیمانی، ایجاد آلرژی، ابتلا به انواع عفونت ها، عوارض پوستی و واکنش تحریکی.

 

? ایجاد آلرژی

 

این آلرژی با علائمی مثل قرمزی و خارش خود را نشان می دهد، که در صورت مشاهده این عوارض بلافاصله باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد، گاهی نیز سال ها بعداز انجام تاتو، پوست دچار التهاب و قرمزی در ناحیه تاتو می شود که به این واکنش اصطلاحا واکنش جسم خارجی گفته می شود. علاوه بر این احتمال ایجاد واکنش سارکوئیک وجود دارد که می تواند سیستم ایمنی بدن را به طور عمومی درگیر کند و حتی باعث تورم غده های لنفاوی ریه شده و ایجاد یک بیماری به نام سارکوئیدوز که بسیار وخیم است، شود. به هرحال افراد باید توجه داشته باشند که عوارض تاتو حتی ممکن است چند سال بعد از انجام تاتو به سراغ فرد بیاید.

 

? استتار به معنای پاک کردن نیست

 

در اکثر موارد این افراد از رنگ همرنگ پوست به عنوان پوشاندن تاتو استفاده می کنند و وانمود می کنند که تاتو را پاک کرده اند، درصورتی که آنها تنها رنگ زیرین را استتار کرده اند، وقتی فردی از رنگ قهوه ای کم رنگ یا کرم رنگ (رنگ پوست) برای پاک کردن تاتو استفاده کردهباشد، دیگر برای پاک کردن آن نمی توان از لیزرهای معمولی استفاده کرد، زیرا این رنگ ها در برخورد با لیزر اکسیده شده و تغییر رنگ می دهند و حتی گاهی سیاه می شوند و این تغییر رنگ طی چند روز بارزتر می شود و در نهایت پاک کردن آنها بسیار مشکل می شود.

 

? همیشه بهترین را انتخاب کنید

 

بنابراین بهتر است از روش مناسب که استفاده از لیزرهاست، استفاده کنید. خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ورود لیزرها به این عرصه، با استفاده از لیزرهای فرکشنال CO2 و لیزر اربیوم به راحتی می توان رنگ های تاتو را از داخل پوست خارج کرد. به طور معمول برای پاک کردن تاتو از لیزر کیوسوئیچ استفاده می شود که نحوة عملکرد این لیزر به این صورت است که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر می کند و آنها را به ذرات ریز تبدیل می کند. این ذرات توسط سلول های لاشه خوار برداشته شده و کم کم دفع می شوند، لذا عمل اصلی پاک شدن رنگ تاتو را سلول های ایمنی خود تاتو انجام می دهند و درواقع رنگ های ریز شده را ریزه خواری کرده و از بین می برند.

 

? برخی رنگ ها دردسرساز می شوند

 

رنگ های سیاه و قهوه ای پررنگ معمولا به لیزر جواب مثبتی می دهند و به راحتی پاک می شوند، اما اغلب پاک کردن رنگ های قرمز با مشکلاتی همراه می شود و رنگ قرمز دیرتر به لیزر جواب می دهد. پا کردن رنگ های سبز و آبی نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. بنابراین وقتی درمان موثر واقع خواهد شد که از لیزر مخصوص همان رنگ برای پاک کردن تاتو استفاده شود.

 

? ابتلا به عفونت ها

 

گاهی به دلیل عدم رعایت مسائل استریل و بهداشتی و استفاده از سوزن های آلوده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی مثل ایدز، انواع هپاتیت ها و حتی بیماری سل و جزام افزایش پیدا می کند. گاهی نیزبرخی عفونت ها مثل عفونت تب خال در اثر انجام تاتو فعال می شود که همین امر می تواند باعث ایجاد جوشگاه و اسکار و عارضه در ناحیه تاتو شود.

 

? وقتی رنگ کاملا پاک نمی شود

 

سیستم دفاعی بدن به مقابله با این جسم خارجی که همان رنگ است می پردازد، وقتی سیستم دفاعی بدن وارد عمل می شود، پاک کردن ذرات رنگ دیگر کار راحتی نیست و بیمار مجبور می شود مرتبا از داروهای کورتونی و داروهای ضدالتهابی به صورت موضعی و تزریقی در داخل ضایعه یا به صورت خوراکی استفاده کند و این مسئله می تواند فرد را با مشکلات متعددی مواجه کند.

 

? تاتوی موقت بی مشکل نیست

 

در تاتوی موقت معمولا از حنای سیاه رنگ یا رنگ های دیگر به صورت موضعی و سطحی استفاده می شود و رنگ روی سطح پوست قرار می گیرد، اما همین رنگ می تواند واکنش های آلرژیک شدید ایجاد کند و با علائمی نظیر تورم، قرمزی و خارش شدید ایجاد کند. باوجود اینکه تاتو موضعی و سطحی است اما باید برای درمان عارضه های آن از داروها، کرم ها و پمادهای ضدالتهابی استفاده کرد و تا زمانی که رنگ از روی پوست برداشته نشود، مشکل برطرف نخواهد شد.

 

? با لب ها شوخی نکنید

 

در تاتوی مخاط نیز احتمال بروز همان عوارضی که در تاتوی روی پوست گفته شد، وجود دارد. علاوه بر این چون از رنگ قرمز استفاده می شود، احتمال رخداد آلرژی وجود دارد. شاید این اتفاق به ندرت صورت گیرد، اما وقتی ایجاد شد، خلاصی از دست آن آسان نیست، زیرا پاک کردن رنگی که داخل مخاط لب شده بسیار مشکل است و حتی در برخی موارد غیرممکن می شود. قبل از ورود لیزرها، اغلب از روش های جراحی برای پاک کردن تاتوها استفاده می شد که متاسفانه این روش ها باعث ایجاد جوشگاه ها و اسکارهای شدیدی روی پوست می شدند. هرچه تزریق سطحی تر و رنگ غیرحرفه ای تر باشد، پاک کردن آن راحت تر است.




سه شنبه 91/9/21

علت پیدایش شوره سر

کلمات کلیدی :

با این‌که شوره سر مشکل چندانی در زندگی عادی فرد ایجاد نمی‌کند، اما در هر صورت چندان خوشایند نیست و گاهی موجب خجالت فرد می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر این پدیده و نیز دلایل به وجود آورنده و راه‌های مختلف درمانی آن می‌پردازیم.

شوره سر اغلب از سن نوجوانی آغاز می‌شود و تا میانسالی ادامه می‌یابد. البته گاهی افراد سالمند نیز ممکن است، دچار آن شوند.درمان شوره سر در بسیاری موارد ساده است. با این حال، درمان اصولی آن به شناخت دقیق عوامل ایجاد‌کننده شوره سر بستگی دارد.

 

دلایل بروز شوره سر

برخلاف بسیاری از بیماری ها، طیف گسترده‌ای از دلایل به بروز شوره سر می‌انجامد. در حالت کلی شوره سر وقتی بوجود میآید که پوست سر سلول‌های خود را سریع‌تر از حالت معمول دفع می‌کند. در بیشتر موارد یک نوع قارچ خاص عامل تسریع این پدیده است.

 

با این‌که این نوع قارچ تقریبا روی پوسته سر همه ما وجود دارد، اما فقط برای برخی انواع پوست مشکل ایجاد می‌کند و شوره سر را پدیدار می‌سازد.

 

رایج‌ترین دلیل ایجاد شوره سر، خشک بودن پوست است که در ماه‌های سرد و خشک سال بیشتر روی می‌دهد. در مواردی که دلیل ایجاد شوره سر، خشک بودن پوست است، شوره‌ها معمولا ریزتر و کم‌چرب‌تر از حالت‌های دیگر خواهند بود. همچنین برخی بیماری‌ها نظیر اگزما و پسوریازیس می‌تواند به خشک شدن پوست سر و تولید شوره

بینجامد.

 

کاهش و جلوگیری از شکل‌گیری شوره

در بیشتر موارد با رعایت چند اصل ساده می‌توان از پدیدار شدن شوره سر جلوگیری کرد. شستن روزانه سر با شامپو بویژه برای افرادی که پوست چرب دارند، می‌تواند مفید واقع شود.

 

در این میان، آب کشیدن کامل پس از شست‌وشو با شامپو بسیار مهم است، زیرا باقیمانده شامپو روی پوست سر نیز می‌تواند سبب شکل گیری شوره شود.

 

پس از حمام کردن، حتما موهای سر خود را شانه کنید. برای این کار برجستگی‌های شانه ابتدا باید روی پوست قرار گیرد و سپس به بیرون حرکت کند. به این شکل مقداری از چربی موجود روی سر به سطح موها منتقل خواهد شد.

 

جالب است بدانیم، یکی از دلایل بروز شوره، استرس است. استرس به صورت کلی تاثیر نامطلوبی بر همه اجزای بدن دارد و در برخی موارد سبب ایجاد شوره یا تشدید آن می‌شود. در نتیجه کاهش تنش و استرس یکی از راه‌های پیشگیری از بوجود آمدن شوره سر خواهد بود.

 

درمان شوره سر

با این‌که عوامل مختلفی سبب شکل‌گیری شوره سر می‌شود، اما راه‌حل همه آنها تقریبا یکی است. بجز در موارد شدید، شوره سر را می‌توان حتی بدون مراجعه به پزشک درمان کرد.

 

ساده‌ترین راه این کار شست‌وشوی روزانه مو با یک شامپوی ملایم است. اگر این شیوه به حل شوره سر کمک نکند، گزینه بعدی استفاده از شامپوهای ضدشوره موجود در بازار است.

 

شامپوهای ضد شوره مختلف از ترکیبات ویژه‌ای برخوردارند که واکنش آنها با پوست سر و نتیجه نهایی استفاده از آنها متفاوت خواهد بود.

 

شامپوهای ضد شوره معمولاً دربردارنده پریتیون روی (برای کاهش قارچ موجود روی پوست سر)، اسید سالیسیلیک (برای از بین بردن پوسته‌های کنده شده سر)، سولفید سلنیوم (برای کاهش سرعت رشد سلول‌های پوست سر) و در نهایت کتوکونازول (که به نوعی همه کارکردهای مواد قبلی را دارد) است.

 

شامپویی را انتخاب کنید که حداقل یکی از مواد اولیه بالا را در خود داشته باشد. بدین شکل شوره سر تا حدی کنترل می‌شود. سپس می‌توانید تعداد دفعات شست‌وشوی سر را به دو تا سه بار در هفته کاهش دهید.

 

در صورتی که این روش‌ها جواب ندهد، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از او مشورت بگیرید.




سه شنبه 91/9/21

بهترین زمان عوض کردن مسواک

کلمات کلیدی :

یک مسواک معمولی می تواند بیش از ده میلیون جرم و باکتری را درون خود جای دهد

مسواک وسیله ساده و در عین حال مفیدی برای تمیز و سالم نگه‌داشتن دندان‌ها محسوب می‌شود که در صورت بی‌توجهی به نکات لازم در حین خرید مسواک و نیز درست استفاده‌نکردن از آن سلامت دندان‌های شما را به خطر می‌اندازد.
مسواک محیطی بسیار مستعد برای پرورش میکروارگانیسم ها یا موجودات ریز میکروسکوپی است. این باکتری ها تهدید خیلی بزرگی برای این مرواریدهای سفید نخواهند بود.
بهترین نوع مسواک، مسواکی است که در دهانتان کاملا احساس راحتی کرده و دندان‌هایتان را بخوبی تمیز کند. مخروطی یا مستطیلی‌بودن سر مسواک و موج‌دار، صاف یا قوس‌داربودن ریشه‌های مسواک کاملا به شما بستگی دارد. هر نوعی را که انتخاب می‌کنید، باید با آن احساس راحتی کنید و به آسانی به تمام نقاط دهان شما دسترسی داشته باشد.
به گفته متخصصان، تعویض مسواک یا تعویض سر مسواک (در صورتی که از مسواک برقی استفاده می کنید) به طور متوسط هر 3 ماه یکبار صورت گیرد. البته این مدت زمان بیشتر از اینکه به خود مسواک بستگی داشته باشد به دارنده مسواک مربوط می شود. اگر شما دستان سنگینی داشته باشید برس مسواک ممکن است بسیار سریعتر از این زمان فرسوده شود.
چون مسواک محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها به شمار می‌رود، دقت کنید که بعد از هر سرماخوردگی، گلودرد و عفونت، افتادن در محیط‌های آلوده یا استفاده توسط افراد دیگر، مسواک خود را تعویض کنید.
نکته: مهم نیست از مسواک دستی و معمولی استفاده می‌کنید یا مسواک‌های برقی، چیزی که حائز اهمیت است تعویض بموقع آن است. زمان تعویض مسواک تنها موقعی است که نیازی به تقویم و زمان‌بندی ندارد.




سه شنبه 91/9/21

درمان چروک دور لب ها

کلمات کلیدی :

یکی از اولین نشانه‌های افزایش سن، ایجاد چروک‌های مختلف روی سطح پوست بدن است

در میان چروک‌های سنتی که روی صورت ایجاد می‌شود، چروک دور لب‌ها بیش از سایر چروک‌ها، بالا رفتن سن را نشان می‌دهد و افت ظاهری این قسمت با ایجاد چروک‌های ریز و درشت متعدد، به شدت خودش را نشان می‌دهد که در همراهی با چروک دور چشم‌ها، تأثیر منفی خود را بیشتر بروز می‌دهد. اما چروک دور لب‌ها چگونه ایجاد می‌شود و چطور می‌توانیم جلوی آن را بگیریم؟برای پاسخ به این سوالها به ادامه مطلب رجوع کنید

 

چرا دور لب‌هایمان چروک می‌شود؟

چروک دور لب یکی از چروک‌هایی است که با افزایش سن و کم شدن کولاژن پوست می‌تواند ایجاد شود. اما جدای از این مسأله، عواملی مانند اشعه‌های مضر آفتاب، دخانیات و خشکی پوست می‌توانند در بروز آن نقش تشدیدکننده‌ داشته باشند.

 

حالت لب‌ها هم مهم است!

بروز این چروک‌ها به شکل و فرمی که به لب‌ها می‌دهیم هم بستگی دارد. افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند، به علت حالت خاصی که برای پک زدن به لب‌های خود می‌دهند، برای ایجاد چروک لب مستعدتر هستند.

 

تغذیه نامناسب

یکی از عوامل ایجاد و تشدیدکننده چروک دور لب، تغذیه نامناسب است. در واقع آنهایی که کمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض بروز چروک هستند.

 

حالا چه کار کنم؟

ضمن رعایت مسائلی که عنوان شد، می‌توان با روش‌های مختلفی که کلاژن‌سازی پوست را تحریک کند، این مشکل را رفع کرد. خوردن میوه و سبزی و البته غذاهای حاوی امگا3، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان کولاژن‌سازی نقش مؤثری دارد. همچنین استفاده از ضدآفتاب در تمامل طول سال مانع تخریب این نواحی توسط اشعه‌های مضر UV می‌شود. مصرف نکردن سیگار و دخانیات هم بسیار تأثیرگذار است. حالا صحبت این است که اگر چروک‌ها ایجاد شد، چه کار کنیم؟

 

تزریق پلاسمای شخص

بروز چروک‌های دور لب در سنین پایین دیده نمی‌شود و معمولاً پس از 50 سالگی شاهد آن هستیم. برای درمان این چروک‌ها هم یکی از بهترین روش‌ها «پی‌آرپی» است. در این روش با استفاده از پلاسمای خود فرد و تزریق آن در نواحی چروک شده، چروک‌ها به طرز محسوسی از بین می‌روند. این روش اصلاً شباهتی به بوتاکس ندارد و در واقع نوعی مزوتراپی طبیعی و بیولوژیکال‌ است. برای این کار، از خود فرد خون گرفته می‌شود؛ سپس پلاسما و پلاکت‌های خونی او را جدا کرده و به خودش تزریق می‌کنند. درباره پی‌آرپی می‌توان به این نکته اشاره کرد که اثر آن دائمی است و به ندرت برگشت‌پذیری در آن دیده می‌شود. این روش عارضه جانبی و محدودیت سنی هم ندارد، البته به شرطی که فرد بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته باشد.

 

بوتاکس یا پی‌آرپی؟

مسأله این است که اولاً تأثیر بوتاکس دائمی نیست و پس از مدت خاصی باید آن را تجدید کرد و به نوعی هزینه‌هایش هم ادامه‌دار است. از طرف دیگر در بوتاکس، حالت و فرم طبیعی لب‌ها مختل می‌شود و فرد در حالاتی مانند سوت زدن، آب خوردن و گاهی صحبت کردن، دیگر شکل طبیعی لب‌هایش را ندارد.

 

وقتی شما بوتاکس انجام می‌دهید، از نظر ظاهری برای مدت کمی بر چروک‌ها تأثیر می‌گذارید و برای مثال بعد از 6 ماه باز هم این چروک‌ها وجود دارند و باید تزریق مجدد انجام دهید؛ آن هم در حالی که طی این 6 ماه روند پیری پوست و تخریب و کاهش کلاژن ادامه داشته است.

 

کدام پوست‌ها زودتر چروک می‌شوند؟‌

پیر شدن پوست، روندی طبیعی است که با افزایش سن مرتبط است؛ اما نوع پوست افراد هم در تشدید و تسریع آن نقش دارد. باید توجه داشت که مسأله ژنتیک هم بر این عارضه اثرگذار است. اگر دقت کنید، می‌بینید خیلی‌ها سیگار می‌کشند؛ اما دور لب همه آنها به یک میزان چروک نمی‌شود. هر چه پوست خشک یا به عبارت صحیح‌تر، کم‌آب‌تر باشد، بروز چروک‌ها هم بیشتر دیده می‌شود. برعکس در افرادی که پوست‌شان قوام، رطوبت و آب بیشتری دارد و به اصطلاح پوست چرب‌تری دارند، کمتر و دیرتر شاهد ایجاد چروک دور لب هستیم.

 

بهترین زمان درمان

معمولاً چروک‌ها در مراحل اولیه ایجاد شدن، خیلی عمیق نیستند و خود فرد متوجه می‌شود که مثلاً هنگام صحبت کردن، چروک‌های ظریفی دور لبش ایجاد شده است. اگر فرد در آن مرحله شروع به درمان کند خیلی بهتر است تا آن که بگذارد چروک کاملاً عمیق شود.

 

3 نکته مهم

1? سیگار را ترک کنید و سراغ قلیان هم نروید.

2? همیشه آب زیاد و سبزیجات تازه مصرف کنید.

3? استفاده از کرم‌های مخصوص با ترکیبات گیاهی را فراموش نکنید.




سه شنبه 91/9/21

راه حل مبارزه با فراموشی - مهم

کلمات کلیدی :

مغز انسان نیز مانند بدن به ورزش و تحرک نیاز دارد تا بتواند همیشه شرایط خوبی داشته باشد.

این ورزش و نرمش همچنین به موارد جانبی بسیاری برای تکامل نیاز دارد که باعث می شود تا مغز شما دیگر چیزی را فراموش نکند.
ورزش مغز انجام دهید
همانطور که اشاره کردیم مغز نیز مانند دیگر اعضای بدن به ورزش کردن نیاز دارد اما ورزش آن مقداری متفاوت است. بهترین راه برای نرمش مغز حل جدول های مختلف و همچنین حل سودوکو است. گاهی اوقات بازی های فکری رایانه ای نیز می توانند به شما کمک های به سزایی در داشتن یک مغز سالم بکنند.
غذاهای مناسب بخورید
غذا نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند به شما در داشتن مغزی بسیار کارآمد کمک کند. سعی کنید بیشتر از غذاهایی که دارای چربی مفید امگا3 مصرف کنید که ماهی و گردو معدنی از این چربی هستند. غلات نیز می توانند گزینه های عالی برای تقویت مغز هستند.  البته هیچوقت از غذاهایی که آنتی اکسیدان زیادی دارند نیز غافل نشوید که می توانند مغز شما را بسیار تقویت کند.
بدنتان را خوش فرم نگه دارید
نرمش های فیزیکی  همچنین داشتن بدنی روی فرم نیز می تواند به شما در داشتن یک مغز سالم کمک کند. روزانه حرکات کششی و همچنین نرمش های ساده و هوازی را فراموش نکنید تا اکسیژن کافی به مغزبرسد و با نهایت قدرت به کارش بپردازد.
استرستان را کنترل کنید
استرس یکی از مواردی است که باعث می شود مغز شما آسیب های جدی ببیند. این استرس همیشه باید کنترل شده باشد چرا که در غیر این صورت می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به شما وارد کند. انجام همان نرمش های کششی و یا توجه داشت به نوع تغذیه می تواند به شما در داشتن روزی بدون استرس کمک کند و درکنار آن مغزتان نیز آسیبی نخواهد دید.
آهن بدنتان را چک کنید
اگر دچار فراموشی های متدوال می شوید حتما میزان آهن موجود در بدنتان را چک کنید. این عنصر حتما باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد تا مغز بتواند به درستی کار کند. البته این موضوع در بانوان کمتر دیده شده است و میزان کمبود آهن در آقایان بیشتر موجب اختلال در حافظه می شود.
چند کار را باهم انجام ندهید
انجام چندین کار همزمان می تواند فشار زیادی را به مغز وارد کند و در نتیجه آن فراموشی به سراغ شما می آید. برای هر کاری مغز از یک بخش مخصوص دستور صادر میکند و چندین کار همزمان باعث میشود تا فشار بی امانی به بخش های مختلف آن به طور همزمان وارد شود و به گفته محققین این به مغز آسیب هایی را وارد می کند.




سه شنبه 91/9/21

درمان خشکی چشم و ناگفته های اشک

کلمات کلیدی :

درمان خشکی چشم و ناگفته های اشک

تقریبا در همه جای دنیا، گریه با ریختن اشک و صدای هق هق همراه است.

معمولا غم، رنج و درد، باعث گریه می شوند اما گاهی هم افراد هنگام عصبانیت، خوشحالی، ترس و خنده گریه می کنند. سن، جنس و فرهنگ روی شکل گریه اثر می گذارند. در بسیاری فرهنگ ها، گریه را عملی کودکانه می دانند و بلند گریه کردن افراد (به خصوص مردان و بزرگسالان) در میان جمع نکوهیده به شمار می رود. اما روش های درمانی مدرن، گریه را عامل مفیدی برای سلامت روان و جسم می دانند.

بدن انسان در زمان هیجان یا استرس شدید موادشیمیایی ای تولید می کند که می توانند باعث صدمه به بدن شوند، اما چشم، در واکنش با تولید اشک، این مواد زائد یا سمی را از بدن دفع می کند و استرس را کاهش می دهد. می توان گفت گریه یک مکانیسم طبیعی قوی برای مقابله با درد، اندوه و استرس است و سرکوب آن استرس را افزایش می دهد و باعث می شود هیجان های فرد رها نشوند و حتی منجر به پرخاشگری شود. گریه را همانند خنده، باعث رها شدن از احساس های منفی می دانند.

بعد از گریه، فرد سبک می شود و حس روانی و جسمی بهتری پیدا می کند. خلق و خویش بهبود می یابد و حتی درد، تا حدی کم خواهد شد. شاید تصور شما هم از اشک این طور باشد؛ قطرات آب شوری که هنگام گریه از چشم بیرون می آیند. اما درواقع اشک کارکردی بیش از اینها دارد؛ هر بار که پلک می زنید (حدود 10 بار در دقیقه)، به کمک اشک، چشمانتان شسته و تمیز می شود، اشک چشم ها را مرطوب نگه می دارد که همین رطوبت در بینایی بسیار مهم است، اشک وظیفه پاک کردن ذرات را از روی چشم ها نیز به عهده دارد. نداشتن مقادیر کافی اشک در چشم، افراد را دچار سوزش و تحریک چشم و تار شدن بینایی می کند. اشک، را غدد اشکی می سازند و از مجاری اشکی به سطح چشم می رسد.

? انواع اشک
چشم پزشکان انواع سه گانه زیر را برای اشک قائلند:

1) اشک پایه: همیشه غدد اشکی کوچک، یک سطح پایه رطوبت را روی کره چشم ایجاد می کنند. در چشم انسان (و بیشتر پستانداران)، قرنیه همواره با اشک مرطوب و تغذیه می شود. این اشک باعث نرم و لیزشدن چشم می شود و گردوغبار را از آن بیرون می راند. اشک حاوی ذرات زیادی است. بعضی از این اجزا، باعث مقابله با عفونت های باکتریایی می شوند و بخشی از سیستم ایمنی فرد محسوب می شوند. چشم انسان معمولا در طول شبانه روز حدود 0/75 تا 1/1 گرم اشک ترشح می کند (حدود 2 قاشق چایخوری) که البته میزان آن با بالا رفتن سن یا ابتلا به بعضی بیماری ها کاهش می یابد.

2) اشک رفلکسی: این نوع اشک، درنتیجه تحریک چشم با اجسام خارجی یا مواد محرک (مانند بوی پیاز) در محیط به وجود می آید. نور شدید، خوراکی های خیلی داغ یا تند، استفراغ، سرفه و خمیازه هم باعث به وجود آمدن این نوع اشک می شوند. این اشک ها برای شستن و برطرف کردن ماده محرک ترشح می شوند.

3) اشک احساسی: این اشک همان اشکی است که هنگام «گریه» از چشم سرازیر می شود. استرس، عصبانیت، زجرکشیدن، عزاداری، غم شدید و درد جسمی باعث ایجاد آن می شوند. البته ترشح این اشک فقط محدود به زمان بروز احساسات منفی نیست. بسیاری از افراد هنگام خوشحالی شدید نیز گریه می کنند. این اشک های احساسی معمولا با هق هق، تنفس بریده بریده و انقباض بدن همراه هستند. انسان ها تنها جاندارانی هستند که این نوع گریه را دارند. موادشیمیایی موجود در اشک های احساسی، با دو نوع اشک دیگر تفاوت دارند. مشخص شده این نوع اشک ها حاوی مقادیر بیشتری پروتئین، هورمون و مواد ضددرد طبیعی هستند.

? لایه های اشک
آنچه که به آن اشک می گوییم، دانشمندان لایه اشکی (پرده اشک) می نامند و از سه لایه میکروسکوپی مجزا ساخته شده است:

? لایه خارجی یا لایه چربی :که غددی به نام «می بومین» آن را ترشح می کنند. وظیفه این لایه، پوشاندن لایه آبی و به وجود آوردن یک سد آب گریز است. این لایه با احاطه لایه آبی، مانع سرازیر شدن اشک روی گونه می شود. صاف نگه داشتن پرده اشکی و کم کردن تبخیر اشک نیز از وظایف این لایه است.
دانشمندان به تازگی در این لایه، یک گروه چربی های جدید را کشف کرده اند که تاکنون شناخته نشده بود. البته هنوز در مورد نقش دقیق این چربی ها اطلاعات چندانی به دست نیامده است. احتمال می رود آنها در فرستادن علایم سلولی در چشم نقش داشته باشند. با هر بار پلک زدن، این لایه چربی روی سطح چشم پخش و باعث نگه داشتن لایه آبی در محل خود می شود. دانشمندان امیدوارند با شناخت هر چه بهتر مواد موجود در اشک، بتوانند به درک بهتری در مورد علت اختلالات چشم (مانند خشکی چشم) برسند. محققان این ترشحات چرب را از غدد می بومین جمع آوری کرده اند. این غده ها به شکل خوشه های انگوری ریزی در لبه پلک و مجاور مژه ها قرار گرفته اند. محققان توانستند با فشردن ملایم پلک پایین، ترشحات می بیوم را در لوله های بسیار باریکی جمع آوری و به کمک روش های دقیق آزمایشگاهی آنها را بررسی کنند. آنها با همین روش به تازگی توانسته اند اوله آمید را (لیپیدی که قبلا در مغز شناسایی شده بود) در این لایه اشک شناسایی کنند. در آینده احتمالا نقش دیگر لیپیدهای لایه اشک نیز شناخته خواهد شد.

? لایه آبی: این لایه شامل آب، پروتئین های مختلف و بعضی هورمون ها و آنزیم ها، سلول های ایمنی، سدیم، پتاسیم و اوره است. بعضی از این مواد در مبارزه با عوامل میکروبی نقش دارند. این لایه را غدد اشکی موجود در پلک ها ترشح می کنند و علاوه بر کنترل عوامل میکروبی، در تمیز نگه داشتن چشم و شستشوی آن نقش دارد.

? لایه مخاطی: داخلی ترین لایه پرده اشک است که به وسیله ملتحمه تولید می شود و ترشحات مخاطی دارد. این لایه مخاطی، لایه ای آبدوست است که به لایه آبی اجازه می دهد راحت روی سطح چشم پخش شود و در نتیجه به مرطوب ماندن چشم ها کمک می کند. اگر این لایه وجود نداشته باشد، اشک به چشم نمی چسبد. این لایه در تماس مستقیم با قرنیه است.
غدد اشکی، اشک ترشح می کنند که به فضای میان پلک ها و کره چشم می رود، اما لازم است اشک ها تخلیه شوند. به همین دلیل اشک به دو دهانه ریز در لبه پلک تخلیه و بعد وارد کیسه اشکی می شود. بعد از آن، اشک از طریق کانال های ریزی وارد لوله های اشکی بینی در حفره بینی و بعد بلعیده می شود. به علت همین ارتباط میان اشک و حفره بینی، زمانی که کسی گریه می کند، علاوه بر چشم، بینی هم دچار آبریزش می شود.

? خشکی چشم
غدد اشکی مسوول ترشح اشک هستند، اما در بعضی شرایط تولید اشک به علل مختلف کاهش می یابد. این کاهش گاهی آنقدر شدید است که افراد حتی در مواقع غم شدید هم قادر به گریه کردن نیستند. در چنین شرایطی فرد دچار خشکی چشم خواهد شد. مبتلایان به این مشکل برای خشک نشدن چشم به کمک نیاز دارند و لازم است هر چند ساعت (یا چند دقیقه) یکبار، از اشک های مصنوعی استفاده کنند. این مشکل در صورت درمان نشدن حتی ممکن است باعث کوری فرد شود.

شاید به نظر عجیب برسد، اما خشکی چشم معمولا باعث ریزش اشک می شود و این اشک ریزش درواقع پاسخی به تحریک چشم است. چشمی که بر اثر خشک شدن تحریک شده، اشک ریزش می کند و فرد حس می کند نمی تواند چشمانش را به مدت طولانی باز نگه دارد. بعد از تماشای تلویزیون و مطالعه هم معمولا چشم ها دچار آبریزش و سوزش می شوند. سایر علایم عبارتند از: احساس سوزش در چشم، خارش چشم ها، سوزش اطراف چشم، تحریک چشم در برابر باد یا دود سیگار و ناراحتی چشم هنگام استفاده از لنزهای چشمی.

بعضی بیماری ها مانند لوپوس، نشانگان شوگرن، آرتریت روماتویید و تا حدی دیابت، بالا رفتن سن و یائسگی هم باعث خشکی چشم می شوند.

استفاده طولانی مدت از لنزهای چشمی تماسی، انجام بعضی جراحی ها روی قرنیه (مانند لیزیک) و مصرف بعضی داروها نیز می توانند باعث خشکی چشم شوند. داروهایی مانند ضدفشارخون، داروهای بیماران قلبی، داروهای ضدحساسیت، داروهای خواب آور، ضداضطراب ها و بعضی مسکن ها.

افرادی که مدت طولانی تلویزیون تماشا می کنند یا پای رایانه می نشینند نیز در معرض خطر خشکی چشم هستند زیرا هنگام انجام این کارها کمتر پلک می زنند. قرار گرفتن در معرض هوای خشک و باد، دود سیگار و خوشبوکننده های هوا هم باعث خشکی چشم می شوند.

برای تشخیص خشکی چشم، انجام بعضی تست ها برای اندازه گیری میزان تولید اشک لازم است. برای این کار معمولا لوله های بسیار باریکی را زیر پلک پایین قرار می دهند و میزان تولید اشک را در شرایط مختلف اندازه می گیرند.

? درمان خشکی چشم
معمولا برای درمان خشکی چشم، استفاده از قطره های چشمی یا اشک های مصنوعی بهترین روش هستند. محتویات این قطره ها شبیه ترکیب اشک است. انواع مختلفی از اشک های مصنوعی ساخته شده اند که برای افراد مختلف به کار می روند. بعضی از بیماران روزی 12 بار از آنها استفاده می کنند اما گاهی لازم است فرد هر چند دقیقه یک بار، این قطره ها را در چشم بریزد.

روش دیگر درمان، نگه داشتن اشک در چشم است. در این روش، جراح چشم پزشک کانال های خروجی اشک را که به بینی راه دارند، به طور موقت یا دائم مسدود می کند. با این کار اشک ساخته شده، در چشم ذخیره می شود و مدت طولانی تری روی چشم باقی می ماند.

اشک هم مانند هر مایع دیگری تبخیر می شود و یک روش دیگر برای درمان خشکی چشم، جلوگیری از تبخیر سریع اشک است. مثلا در زمستان ها که از دستگاه های گرم کننده استفاده می شود، می توان با مرطوب نگه داشتن محیط (مثلا قرار دادن یک ظرف آب روی بخاری) رطوبت را به هوای اتاق اضافه کرد تا از تبخیر سریع اشک جلوگیری شود.

استفاه از عینک های محافظ در روزهای پر باد نیز می تواند تا حدی مانع خشکی چشم شود. در این شرایط افرادی که دچار خشکی چشم هستند باید تا حد امکان از رفتن به مکان های خیلی گرم، بادخیز و پردود اجتناب کنند.

عده ای نیز معتقدند با افزودن اسیدهای چرب حاوی امگا3 به رژیم غذایی می توان با خشکی چشم مبارزه کرد. این اسیدهای چرب در بعضی غذاها (مثلا ماهی سالمون و ساردین) وجود دارند. گاهی نیز چشم پزشک بعضی داروها را برای مقابله با خشکی چشم پیشنهاد می کند. این داروها به شکل قطره های چشمی، پمادها یا ژل ها هستند.

? آیا ترشح اشک افزایش هم می یابد؟
در بعضی موارد ترشح اشک زیاد و فرد مداوم دچار آبریزش می شود. آلرژی، عفونت های چشم، فرو رفتن مژه یا جسم خارجی در چشم می توانند باعث افزایش ترشح اشک شوند. در بعضی موارد هم به دلایل مختلفی مجاری اشکی مسدود می شوند؛ مثلا بالا رفتن سن، ضربه، التهاب چشم، مصرف بعضی داروها و تومورها که گاهی باعث مسدود شدن مجاری اشکی می شوند. اگر راه های عبور یا تخلیه اشک مسدود شوند، اشک نمی تواند به خوبی از چشم تخلیه و ممکن است از روی پلک ها به روی گونه ها سرازیر شود (انگار که فرد گریه می کند).

از آنجا که ترشح اشک مانند بسیاری اعمال دیگر، در کنترل اعصاب است، در بعضی بیماری ها، به علت آسیب به اعصاب ممکن است ترشح زیاد یا کم اشک (البته اشک های رفلکسی) دیده شود. مثلا بیماری نادری به نام «نشانگان اشک تمساح» وجود دارد که در آن به علت آسیب به عصب صورت، فرد هنگام بوییدن یا چشیدن غذا که ترشح بزاق زیاد می شود، اشک می ریزد.

هنگام اشک ریزش و ترشح زیاد اشک، معمولا تاری دید، تحریک چشم و التهاب پلک دیده می شود. این شرایط باید به وسیله چشم پزشک معاینه شود تا علت اشک ریزش شناسایی و درمان شود. گاهی فقط کمپرس گرم و مصرف آنتی بیوتیک برای درمان کافی است، اما در موارد شدیدتر، نیاز به جراحی است تا مثلا راه اشکی جدیدی ایجاد شود که اشک بتواند تخلیه شود.




سه شنبه 91/9/21

راه شناسایی عطرهای تقلبی

کلمات کلیدی :

این روزها در بازار عطر آنقدر کالای تقلبی وجود دارد که گاهی آنقدر که پول می‌دهی عطر نمی‌خری!

البته با این قیمت‌های نجومی عطرها، حق دارید که انتظار کالای اصل و با کیفیت مطلوب داشته باشید و با وسواس خرید کنید ولی آیا تشخیص عطرهای اصل و تقلبی به همین سادگی‌هاست؟ مسعود تهرانی دبیر روابط‌عمومی انجمن صنفی آرایشی، بهداشتی و عطریات با تجربه‌ چندین‌ ساله‌‌اش به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

همیشه پای چین در میان است

معمولا کالاهایی که مشابه اصل است از چین می‌آید. البته عطرهای غیر اصل که از چین می‌آید در خود چین هم تقلبی محسوب می‌شود؛ یعنی عطری که با نام یک برند معروف در چین تولید شده باشد اینطور نیست که تحت لیسانس کمپانی اصلی باشد و به سفارش آنها و با درجه‌بندی متوسط تولید شود. باید بگوییم عطرهای چینی هیچ ارتباطی با کمپانی‌های اصلی و مطرح عطرسازی ندارند و صرفا کالاهای تقلبی هستند. برندهای پوشاک چنین قوانینی دارند و مثلا اگر در ویتنام تولید شود روی کالا می‌زند لیسانس آن از نایک است ولی کمپانی‌های عطر و آرایشی این کار را نمی‌کنند. برای مثال کمپانی هرمس که خیلی معروف است تمام کالاهایش را تک‌تک بیمه می‌کند و هر جای دنیا که آن را بخرید گارانتی دارد.

 

عطر هم بازیافتی دارد

بحث اورجینال و تقلبی بودن را همیشه داشته‌ایم ولی حدود سال‌های 90 تا 94 میلادی تکنولوژی وارد مراحل تازه‌ای شد و انواع محصولات تقلبی، مشابه و حتی بازیافتی به بازار راه پیدا کرد. تا چند سال پیش گاهی مردم از کنار خیابان عطرهای بازیافتی می‌خریدند و خودشان نمی‌دانستند. بازیافتی برای عطرها کلمه غریبی است ولی واقعیت دارد. شیشه عطرهایی که تمام می‌شد و مردم به سطل آشغال می‌انداختند گاهی دوباره سر از چرخه مصرف درمی‌آورد؛ یعنی افراد سودجویی بودند که شیشه‌های خالی را از زباله‌جمع‌کن‌ها می‌خریدند. هر شیشه هم بسته به اینکه چقدر سالم و تمیز باشد یا چه برندی باشد قیمتش فرق می‌کرد. شیشه‌ها دوباره پر می‌شد و با قیمت ارزان‌تر کنار خیابان به فروش می‌رسید. خوشبختانه با نظارت‌هایی که صورت گرفته این تقلب تا حد زیادی جمع شده است.

 

خطر در کمین برندها

بعضی عطرهای تقلبی ظاهر مشابه اصل دارند و کاملا شبیه‌ اصل هستند. باید حواسمان باشد که مارک‌های معروف بیشتر از مارک‌های گمنام احتمال دارد انواع مشابه و تقلبی داشته باشند. این شباهت گاهی آنقدر زیاد است که حتی فروشنده غیرحرفه‌ای هم نمی‌تواند تشخیص بدهد. دلیلی ندارد مارک‌های گمنام را کسی به صورت تقلبی تولید انبوه کند چون کسی آنها را نمی‌شناسد اما مارک‌های معروف چون طرفدار بیشتری دارند بیشتر در معرض سوءاستفاده هستند.

 

تنها راه تشخیص

گاهی ممکن است یک عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند و ادعا شود که همان عطر اصلی است. مثلا طرف می‌گوید این را خودم وارد کرده‌ام و با قیمت مناسب‌تر می‌دهم ولی یادتان باشد نمی‌شود چک پول 50 تومانی را 25 تومان خرید. شما یک محصول دربسته می‌خرید و داخل آن را نمی‌بینید. تستر هم هست ولی گاهی ممکن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و کالایی که می‌خرید تقلبی باشد. در کل بهترین روش برای تشخیص عطر تقلبی و اصل این است که از کنار خیابان یا فروشگاه‌هایی که نمی‌شناسید خرید نکنید. وقتی شما فروشگاه را بشناسید با خیال راحت خرید می‌کنید و نیاز به تشخیص نیست. به این اعتماد نکنید که از کیش می‌خرید یا در یک پاساژ بزرگ خرید می‌کنید. باید مغازه را بشناسید و مطمئن باشید فروشگاه معتبری است. نمی‌توانیم بگوییم از کجا می‌توانید بفهمید عطری که می‌خرید اصل است ولی می‌گوییم از کجا می‌توانید بخرید؛ فروشگاه‌های معتبر و قدیمی که سال‌ها در این کار بوده‌اند.

 

تشخیص کپی از اصل ساده نیست

بعضی‌ها می‌گویند از غلظت، بو، رنگ ماده و تکان دادن شیشه می‌شود اصل و تقلبی بودن عطر را تشخیص داد یا باید نگاه کنید که عدد floz که روی شیشه درج شده چند است. این باورها درست نیست و نمی‌شود به آنها استناد کرد. غلظت‌ عطرهای مختلف با هم تفاوت دارد. عطرها برای موقعیت‌های مختلف ساخته می‌شوند و موارد مصرف خاص دارند. همه عطرها ماندگاری، پخش بو و ویژگی‌های یکسان ندارند که بتوان به آن استناد کرد یا نسخه کلی برای عطرهای اصل و تقلبی پیچید بلکه تشخیص آن تجربه می‌خواهد. البته منظور ما کپی‌های درجه 4 و 5 نیست که با مقایسه ظاهر هم قابل تشخیص است ولی کپی درجه یک و دو برای هر کسی قابل تشخیص نیست. شناسنامه یا کدی که قابل چک کردن در سایت باشد هم در مورد عطرها مثل برندهای پوشاک وجود ندارد. عطرها شناسه رهگیری دارند ولی آیا همه دسترسی به اینترنت دارند؟ علاوه بر این شناسه رهگیری برای مصرف‌کننده نیست. شرکت‌های آرایشی و بهداشتی و عطریات چنین امکانی را برای مصرف‌کننده‌ها نگذاشته‌اند، پس نباید محصولات مختلف را مقایسه کنید.

 

مراقب عطرهایتان باشید

عطرها را نباید در شرایط دمایی خیلی گرم، خیلی سرد یا در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهیم. کنار شوفاژ، داخل یخچال یا تابستان‌ها داخل اتومبیل جای مناسب برای نگهداری عطر نیست. عطرهای خوب و با کیفیت از زمانی که درشان را باز می‌کنید بین 3 تا 10 سال کارآمد هستند. بعضی شرکت‌ها می‌گویند خروج محصول از شیشه هوا را وارد آن می‌کند و در درازمدت کیفیت عطر را کاهش می‌دهد ولی نمی‌شود به طور دقیق گفت هر محصول چقدر دوام دارد ولی حداقل می‌شود پیش‌بینی کرد که 3 سال بوی آن تغییر نمی‌کند. وقتی عطری شروع به فساد می‌کند بوی ترش، تند و سرکه‌ای از آن استشمام می‌شود. اگر شیشه روشن باشد حتی تغییر رنگ را هم می‌بینید. در مورد این موضوع در استفاده اول با اولین فشار اسپری عطر خارج شود بستگی به نوع عطر و شکل اسپری کردن دارد. سیستم فنی هر پمپ برای عطرهای مختلف فرق دارد. آنچه مسلم است اینکه در اولین فشار اسپری عطر خارج نمی‌شود ولی در بعضی عطرها باید در استفاده اول 2 تا 3 بار هم پمپ را فشار دهید تا عطر خارج شود. شکل افشره کردن (اسپری) هم که مستقیم، مخروطی یا نورافکنی باشد بستگی به طراحی پمپ در هر کمپانی دارد.

 

ادوپرفیوم یا ادوتوالت؟

یک سؤال متداول وجود دارد و آن هم تفاوت ادوپرفیوم و ادوتوالت است و البته یک باور غلط که می‌گویند ادوپرفیوم بهتر است. این اصطلاحات به درصد مواد تشکیل‌دهنده مربوط می‌شود و یک محصول ممکن است به صورت ادوتوالت برای بهار تولید شود و ادوپرفیوم آن برای پاییز به بازار بیاید؛ یعنی یک محصول با چند مدل روانه بازار می‌شود و هر کدام کاربرد خودش را دارد. پرفیوم در کل غلیظ‌تر و سنگین‌تر از ادوپرفیوم است ولی دلیل نمی شود همیشه دنبال آن باشیم. بعد از ادوپرفیوم ادوتوالت است و بعد از آن هم ادوفرش و دئودورانت یا اسپلش که رقیق‌تر می‌شوند و هر کدام کاربرد خاص دارند. بوی تند و غلیظ مناسب تابستان نیست و هر رایحه‌ای برای مکان و زمان خاصی طراحی شده است. مثل لباس‌های مختلف که کاربرد متفاوت دارند. همان‌طور که شما همه جا با کفش پاشنه بلند نمی‌روید همه جا هم نمی‌توانید پرفیوم استفاده کنید. ادکلن هم که کلا یک اصطلاح غلط است و در واقع نام یک برند قدیمی بوده که 200 سال پیش رایج شده است. یک نکته دیگر درباره خرید عطر این است که نباید بیش از 3 عطر را در یک زمان بو کنیم. بو کردن قهوه هم فقط برای تفکیک 3 بو کمک می‌کند نه 300 بوی مختلف. در واقع قهوه پرزهای بینی را کمی ترمیم می‌کند. بو کردن لاک و استون هم بین عطرها درست نیست و باید از همان قهوه استفاده شود. پیشنهاد می‌کنم دوتا عطر که از نظر خودتان خوب است روی دست امتحان کنید و بعد از 2 تا 3 ساعت بو کنید تا مطمئن شوید خوب است یا نه. کاغذهای تستر هم فقط رایحه اولیه را به شما نشان می‌دهند.




سه شنبه 91/9/21

اس ام اس تبریک شب یلدا

کلمات کلیدی :

 

محفل آریاییتان طلایی ، دلهایتان دریایی ، شادیهایتان یلدایی ، پیشاپیش مبارک باد این شب اهورایی
روی گل شما به سرخی انار

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلدا شب بزم و سرور است / شبی طولانی و غمها بدور است
شباهنگام تا وقت سحرگاه / بساط خنده و شادی چه جوراست
یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلدا همیشه جاودانی است / زمستان را بهارزندگانی است
شب یلدا شب فر و کیان است / نشان از سنت ایرانیان است
یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

یلداست بگذاریم هر چه تاریکی هست هرچه سرما و خستگی هست تا سحر از وجودمان رخت بربندد امشب بیداری را پاس داریم تا فردایی روشن راهی دراز باقیست
شب یلدا مبارک!

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر / زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر
شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق / رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق
شب یلدایتان پرستاره و پر خاطره باد

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

باور به نور و روشنایی است ،
که شام تیره ،از دل شب یلدا
جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد
یلدایتان مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها
یلدایتان رویایی
روزهایتان پر فروغ
شبهایتان ستاره باران!
میان دوستان افتاده ای تک / رخت هندونه ،زلفت عین پشمک!
برایت می زنم اینک پیامک / شب یلدای تو ای گل! مبارک!

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب شما به شیرینی هندوانه
خندتون مثل پسته
و عمرتون به بلندی یلدا
شب یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

بلندترین شب سال هم خورشید را ملاقات خواهد کرد و این یعنی
بوسه گرم خداوند بر صورت زندگی وقتی همه چیز یخ می زند.
یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

من امشب دارم می رم، فکر نکنم دیگه همدیگر رو ببینیم... منو فراموش نکن و به خاطر تمام بدی هام منو ببخش...
از طرف پاییز - یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

ببین چگونه قناری ز شوق می لرزد
نترس از شب یلدا بهار آمدنی است

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

همهً شب های غم آبستن روز طرب است
یوسف روز ز چاه شب یلدا آید

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

بیا ای دل کمی وارونه گردیم
برای هم بیا دیوونه گردیم
شب یلدا شده نزدیک ای دوست
برای هم بیا هندونه گردیم
شب یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

عمرتون 100 شب یلدا/دلتون قد یه دریا /توی این شب های سرما/یادتون همیشه با ما
شب یلدا مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

توی سرمای این شب طولانی به فکر بی خانه مان هایی که چشم میزنند
زودتر صبح بشه هم هستی ؟

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

یلدا یعنی یادمان باشد که زنگی آنقدر کوتاه است، که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا.
یلداتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد.

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

جیک.جیک.جیک.جیک.جیک
یه جیک اضافه کن بفرست برای جوجه بعدی

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

چند ساعت بیشتر به آخر پاییز نمونده، جوجه هاتو شمردی!؟

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

روی شما مثل گل هندونه ، خنده هاتون مثل قاچ هندونه ، روزگارتون مثل پوست هندونه ، جیبتونم پر تخم هندونه
یلداتون مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلدا عزیزه هندوونه
اگر چه ترش و لیزه هندوونه
بهایش را چو پرسیدم ز یارو
بگفتا هیس جیزه هندوونه

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلدا کنار یار بودی
به او دلبسته و بیمار بودی
شپش هایش گرفتی از سر شب
تو ِ نادان مگر بیکار بودی؟

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

قیمت پماد سوختگی شب یلدا(چله)خیلی خیلی بالا میره.
اگه نگرفتی زود تر بخرش شاید هندوانه ای که گرفتی سفید در بیاد هااا
اون وقت لازمت میشه!!!

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

ما منتظر صبح شب یلداییم
دستی به دعا تا فرج فرداییم . . .

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلدای من آغاز شد....
نه سرخی انار نه لبخند پسته نه شیرینی هندوانه.....
بی تو یلدا زجر آور ترین شب دنیاست
بی من یلدایت مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

آری امشب شب یلدا است.....
شب فال.....
شب عشق.....
شب هندوانه.....
وشب آزادی وشب رهایی
چیزی به یادم نمی آید
جز اینکه
امشب شب تنهایی من است
یلدایت مبارک

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

من بلندای شب یلدا را
تا خود صبح شکیبا بودم
شب شوریده ی بی فردا را
با خیال تو به فردا کردم
چه شبی بود !؟
عجب زجری بود !؟
غم آن شب که شب یلدا بود

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

 

شب یلداست
دلم در خواب پروانه شدن بود
ولی افسوس
دلم در اوج رفتن روبه شمعی سوخت و من نالان
کنار سفره ای از عشق خالی ...
شبی مایوس و سرگردان دارم امشب




آموزش قفل کردن ویندوز 7 بعد از تلاش دوباره برای ورود

کلمات کلیدی :

اگر دقت کرده باشید ، هنگام ورود در بعضی از سایتها و پنل های میزبانی وب ، شما فقط 3 بار اجازه ورود به یک حساب کاربری را دارید و در صورتیکه بعد از این تعداد رمز عبور را اشتباه وارد کنید اکانت یا IP شما از طریق سرور بلاک یا در سایت مورد نظر به شما پیغامی نمایش داده می شود که چند دقیقه دیگر تلاش کنید.

خوب چنین گزینه ای در ویندوز 7 نیز وجود دارد که بسیار کاربردی می باشد . فرض کنید بر روی سیستم عاملتان اطلاعات مهمی ذخیره کرده اید . حساب کاربری شما نیز دارای پسورد می باشد ولی یک هکر تا زمانیکه حساب کاربری به آن اجازه وارد کردن و تست رمز عبور را بدهد وقت بیشتری برای هک کردن رمز عبور دارد .

1. برای انجام اینکار ابتدا کلیدهای پنجره R را از روی صفحه کلید یا همان کیبرد بفشارید و در کادر Run عبارت Secpol.msc را تایپ کنید. جهت دسترسی سریعتر در کادر جستجو گزینه Start تایپ کنید .

Secpol.msc

2.کمی صبر کنید تا ویزارد Local Security Policy باز شود . در سمت راست چند گزینه وجود دارد . بر روی پیوند Account Policies کلیک کرده و از زیر مجموعه های این پیوند گزینه Account Lockout Policy را انتخاب کنید .

3. بعد از کلیک بر روی گزینه بالا 3 فایل ویرایشی در قسمت روبروی آن نمایش داده می شود که تنظیمات اصلی در فایل Account lockout threshold می باشد . با دابل کلیک کردن بر روی فایل نام برده شده آن را باز کنید . بعد از دابل کلیک کردن یک پنجره نمایش داده می شود که عدد صفر در تب اول در کادر Account will not lock out تایپ شده است . عدد صفر در این قسمت یعنی شما می توانید تا بی نهایت پسورد خودتان را در حساب کاربری اشتباه وارد کرده و از دوباره تلاش کنید .
خوب برای بیشتر کردن امنیت حساب کاربری عدد 3 را در کادر مورد نظر تایپ کرده و بر روی Ok کلیک کنید در مرحله بعدی نیز یک ویزارد برای شما نمایش داده می شود که باید آن را تائید کنید .

4. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید 2 گزینه Account lockout duration و Reset account lockout counter after نیز با زمان پیش فرض تنظیم شده است . اجازه بدهید کاربرد این گزینه را نیز برای شما توضیح بدهم .
گزینه اول Account lockout duration به کاربر اجازه میدهد که پس از گذشت مدت زمانی رمز عبور خودش را وارد کرده و به حساب کاربری لاگین کند .
و اما دومین گزینه Reset account lockout counter after می باشد .این گزینه تعیین می کند که کاربر چه مدت زمانی از پس یکبار تلاش ناموفق باید صبر کند تا دوباره رمز عبور را وارد نماید .

 




<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز