سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

سه شنبه 92/5/22

بدن سالم در چشم سالم

کلمات کلیدی :

پرسش 1: پزشکان با معاینه ی چشمتان می فهمند که آیا کلسترول بالا دارید یا نه.
پاسخ: درست
توضیحات: چشم ها فقط پنجره هایی به روح شما نیستند؛ آنها پنجره هایی به سلامت شما هم محسوب می شودند. علاوه بر تشخیص بیماری های چشم، پزشکان می توانند نشانه هایی از کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و برخی دیگر بیماری های خاص را در چشمان شما ببینند.

صدمه دیدن رگ های خونی پشت چشم ها از اولین نشانه ها است. در پایان آزمایشتان نیز پزشک می تواند تصمیم بگیرد که آیا آزمایشات و دیگر اقدام ها برای حفظ چشم ها و سلامت شما لازم است یا نه.

پرسش 2: اگر چشمانتان سوزناک است و تار می بینید ممکن است ...... داشته باشید.
پاسخ: سندروم دید کامپیوتری
توضیحات: چشمان خسته، قرمز، تاری دید و سوزناکی آن همگی نشانه های سندرم دید کامپیوتری اند که این بدان معنی است که چشمتان در حال واکنش به دیدن طولانی مدت صفحه نمایش است. به صورت منظم به چشمانتان استراحت بدهید، از فیلتر های ضد تشعشع استفاده کنید، مکان و وضعیت نمایشگر خود را تغییر دهید و مطمئن شوید نور به اندازه کافی موجود است. برخی قطره های چشم و یا عینک های مخصوص نیز می توانند مفید باشند.

پرسش 3: اگر والدینتان از عینک استفاده کنند، شما هم عینکی خواهید شد.
پاسخ: درست
توضیحات: اگر یک یا هر دو والدین نزدیک بین و یا دور بین باشند، احتمال ابتلا برای شما نیز بالاتر می رود. معمول ترین مشکلات چشمی، که همان نزدیک بینی(میوپیا) و دوربینی(هایپروپیا)، معمولا ارثی هستند. نزدیک بینان، اشیای دور را به سختی و تار می بینند ، اما شیئ نزدیک را به راحتی می بینند. دور بینان نیز دور را به خوبی می بینند ولی نزدیک را به سختی می توانند پردازش کنند.


پرسش 4: در چه سنی، خواندن یک تکه کاغذ برایتان سخت می شود؟
پاسخ: 40 سالگی به بالا
توضیحات: بیشتر مردم در اوایل چهل سالگی شروع به تجربه ی مشکلاتی در خواندن منو ها و یا روزنامه ها می کنند. همانطور که چشم مسن تر می شود کار تغییر شکل عدسی چشم به منظور تمرکز بیشتر بر چیز های نزدیک سخت تر می شود.

به این مشکل پرسبیوپیا می گویند. پرسبیوپیا یک ایراد انکساری است؛ همراه با میوپیا، هایپروپیا و آستیگمات(شرایطی که در آن چشم بیمار، نور را به صورت متعادل به شبکیه تمرکز نمی دهد.)


پرسش 5: دید دوگانه به صورت ناگهانی نشانه ..... است.
پاسخ: سکته
توضیحات: دید دوگانه هم می تواند به دلیل آب مروارید و مشکلات چشمی باشد و هم می تواند نتیجه اشکالات مغزی، نظیر سکته مغزی باشد. در این شرایط پزشکان از بیمار می خواهند که یک چشم خود را ببندد.

اگر بیماری با بستن یک چشم باز هم دید دوگانه داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که مشکل از چشمان اوست. ولی اگر با بستن یک چشم این مشکل بر طرف شود، مشخص می شود که مشکلی در جایگیری دو چشم در سر است که می تواند به دلیل ایجاد مشکل در اعصاب و عضلات حرکت دهنده چشم باشد.


پرسش 6: کسانی که کور رنگی دارند، ....... را نمی توانند ببینند.
پاسخ: رنگ های قرمز و سبز
توضیحات: کور رنگی بدان معنی نیست که شما دنیا را در لایه هایی از خاکستری می بینید! این اتفاق در کور رنگی های خیلی شدید ونادر اتفاق می افتد. بیشتر افراد کور رنگ در تشخیص رنگ های قرمز از سبز مشکل دارند.

دلیل این بیماری مشکلی است که برای سلول های چشمی بر روی شبکیه که مخصوص تشخیص رنگند، ایجاد می شود. چشم ها سلول هایی به اسم کن ها دارند که وظیفه تشخیص رنگ های سبز، قرمز و آبی را دارند.


پرسش 7: چه عواملی ریسک ابتلا به آب مروارید را بالا می برند؟
پاسخ: سن و استفاده نکردن از عینک
توضیحات: اگر چیز ها را تار و تاریک و ابری می بینید و اشیا به روشنی قبل نیستند، شما آب مروارید دارید. این بیماری باعث می شود عدسی چشمتان ابری مانند و تار شود. بعضی می گویند مانند دیدن از درون یک شیشه ی کثیف است.

در ایالات متحده بیشتر افراد 60 سال به بالا نشانه هایی از آب مروارید دارند. ازعوامل افزایش ریسک ابتلا به آب مروارید می توان به بالا رفتن سن، فشار خون بالا، دیابت و تماس بیش از حد با نور خورشید، اشاره کرد.


پرسش 8: چه چیز باعث چشم های زرد می شود.
پاسخ:یرقان
توضیحات: یرقان یا همان زردی، زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها است و می تواند نشانه مشکلاتی در کبد، پانکراس و یا کیسه صفرا باشد. عفونت ها، سرطان و مشکلات خونی می توانند زردی را ایجاد کنند.

اگر فقط پوستتان زرد یا نارنجی است ولی سفیدی چشم ها مشکلی ندارد این بدان معنی است که شما مواد غذایی سرشار از بتا کروتین مانند هویج را زیاد مصرف می کنید.


پرسش 9: چرا افراد دیابتی ریسک ابتلا به بیماری های چشمی بالا تری دارند؟
پاسخ: فشار و قند بالای خون
توضیحات: فشار خون بالا و قند بالای خون می تواند به شبکیه، عدسی و اعصاب باصره صدمه وارد کند. افراد دیابتی راحت تر به آب مروارید، آب سیاه و رتینوپاتی دیابتی (صدماتی که در دیابت طولانی مدت به شبکیه وارد می شود) مبتلا می شوند.

رتینوپاتی دیابتی باعث تورم و نشتی رگ های شبکیه می شود و مایعاتی را به چشم ترشح می کند، همچنین می تواند باعث ایجاد نافرم رگ های جدید شود.


پرسش 10: آمبلوپیا چیست؟
پاسخ: تنبلی چشم
توضیحات: افراد مبتلا به آمبلوپیا یا همان تنبلی چشم معمولا دید بدتری در یک چشم دارند به خاطر اینکه آن چشم در کودکی به خوبی رشد نکرده است. در کودکان می توان تنبلی چشم را با بستن چشم بندی به چشم قوی تر و اجبار چشم ضعیف به کار بیشتر، درمان کرد.

در طول زمان چشم ضعیف قوی تر می شود و نهایتا به صورت طبیعی در می آید. کودکانی که همراه با تنبلی چشم، چپی چشم نیز دارند باید قبل از عمل جراحی، تنبلی چشم را برطرف کنند. این گروه ممکن است به عینک های مخصوص نیز احتیاج پیدا کنند.


پرسش 11: نقطه کور موقت می تواند نشانه ..... باشد.
پاسخ: میگرن چشمی
توضیحات: میگرن چشمی یا میگرن شبکیه نوعی از سردرد های میگرنی است که باعث کوری موقت و ایجاد نقاط کور (معمولا در یک چشم) می شود. این مشکلات در دید مربوط به سردرد بوده و بیش از یک ساعت دوام نمی آورند.




سه شنبه 92/5/22

خواص شگفت انگیز گیاه جینسینگ

کلمات کلیدی :

گیاهِ جینسینگ یکی از پُر طرفدارترین گیاهان در طبِ سنتیِ چین است که خواصِ داروییِ بسیاری دارد.

آنچه لازم است در مورد این گیاه بدانید:
گیاه جینسنگ ریشه‌ای تاریخی دارد که به علت مزایای فوق العاده در دارونامه چین شهرت زیادی به دست آورده است. جینسنگ در کشورهای غربی و شرقی به علت خاصیت نیرو زایی و جوان‌بخشی استفاده می‌شود. این گیاه یک تقویت کننده طبیعی است که به انرژی‌زایی ذهن و بدن کمک می‌کند. این گیاه توانایی ایجاد تعادل در استرس جسمی و روحی دارد. هم‌چنین در کاهش خستگی، مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا، افزایش قدرت حافظه و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

انواع جینسینگ عبارتند از:
* جینسینگ آمریکایی   
* جینسینگ آسیایی
* جینسینگ قرمز یا چینی
* جینسینگ وحشی

رهایی ازاسترس و افسردگی: جنسینگ یک تقویت کننده و نیروزای فوق‌العاده است. این گیاه در مبارزه با ترکیبی از افسردگی، استرس و سر درد کمک کننده است. این گیاه باعث بهبود عملکرد مغز و مرکز حافظه می‌شود. جینسنگ را می‌توان به چای روزانه اضافه کرد یا به طور جداگانه مصرف کرد تا این منافع را به دست آورد.

جینسنگ توانایی بهبود در ایجاد تعادل بین انتقال دهنده‌های عصبی از مغز شامل سروتونین، دوپامین، نوراپی نفرین و اپی نفرین دارد. این گیاه سیستم ایمنی بدن را تثبیت می‌کند و ذهن را از افسردگی دور می‌کند.

جنسینگ استقامت را افزایش می‌دهد و قدرت روحی و جسمی را ارتقا می‌دهد. یک فنجان چای جینسنگ پس از یک روز کار طولانی تمام انرژی از دست رفته را به شما بر می‌گرداند.
توازن فشارهای جسمی و روحی: جینسینگ در بهبود سطح انرژی بدن، سرزندگی، تمرکز و هوشیاری سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای از بین بردن خستگی، نوسانات خلقی، استرس و سندرم پیش از قاعدگی استفاده می‌شود.

هنگامی که شما یک کار سنگین و یا هر کار فعالی که نیاز به انرژی ذهنی و جسمی زیادی دارد دارید می‌توانید یک فنجان چای جینسینگ یا کپسول‌های جینسینگ را برای به دست آوردن انرژی فوری مصرف کنید. بسیاری از ورزشکاران نیز استفاده از جینسنگ را برای به تعادل رساندن انرژی از دست رفته خود آغاز می‌کنند.

درمان سرطان: جینسینگ گیاه قدرتمندی برای پیشگیری و کنترل سرطان و عوارض جدی آن است. جینسنوزید‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که خواص درمانی آنها در پیشگیری از سرطان اثبات شده است. جینسنگ حاوی جینسنوزید است که به آن کمک می‌کند تا یک عنصر شگفت‌انگیز در درمان سرطان باشد. اگر مبتلا به سرطان هستید، لطفا قبل از استفاده از جینسینگ با دکتر خود مشورت کنید.

درمانی برای دیابت نوع 2: بسیاری از تحقیقات اخیر اثرات مثبت جینسینگ در کاهش سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را به اثبات رسانده‌اند. این مطالعات هم چنین ثابت کرده‌اند که استفاده از جینسینگ برای کاهش سطح قند خون خطری ندارد. همواره باید تداخلات جینسنگ با داروهای تجویزی استاندارد برای افراد دیابتی را بررسی کرد.

تقویت سیستم ایمنی: جنسینگ به تحریک عملکرد سلول‌های ایمنی مثل لنفوسیت‌ها و نوتروفیل‌ها کمک می‌کند. هم‌چنین در درمان افراد مبتلا به برونشیت حاد و سایر مشکلات تنفسی هم استفاده می‌شود. تمام این کاربرد‌های خاص جینسینگ را محبوب‌ترین گیاه چین کرده‌اند.

زمینه مصرف:
* رهایی ازاسترس و افسردگی
* توازن فشارهای جسمی و روحی
* درمان سرطان
* درمانی برای دیابت نوع 2




پنج شنبه 92/5/17

اس ام اس برای عید فطر 92

کلمات کلیدی :

عید آمدو خنده به لبان شد /  در ساز دلم شاد و روان شد
از تشنگی وسوز نخوردن /  گوهر به کلامم رمضان شد
عید سعید فطر مبارک

 

 

 

خدایا
سی شب به تو التماس کردم / این لحظه جواب طالب ام من
خواهی بنواز و خواه رد کن / احسان و عتاب طالب ام من  . . .
عید سعید فطر مبارک

 

 

 

عید صیام آمد و ماه صیام رفت / لطف تمام آمد و فیض تمام رفت
 شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد /  گرد غم گناه ز جان عوام رفت!
عید سعید فطر مبارک

 

 

 

بر ملک دلم روی تو خورشید شود /  بر جان و دلم عشق تو امید شود
 می نوش یکی جام سلامت ای دوست / خوش باشی و هرروز توچون عید شود . . .

 

......           ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/5/17

عید فطر در کلام پیامبر اسلام

کلمات کلیدی :

و چون شب عید فطر-که شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد.

عَن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:
در روایتی طولانی در فضیلت ماه رمضان، از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است:
«فَإِذَا کَانَتْ لَیلَةُ الْفِطْرِ وَ هِی تُسَمَّى لَیلَةَ الْجَوَائِزِ أَعْطَى اللَّهُ الْعَامِلینَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسَابٍ» ؛و چون شب عید فطر-که شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد.

«فَإِذَا کَانَتْ غَدَاةُ یوْمِ الْفِطْرِ بَعَثَ اللَّهُ الْمَلَائِکَةَ فِی کُلِّ الْبِلَادِ فَیهْبِطُونَ إِلَى الْأَرْضِ وَ یقِفُونَ عَلَى أَفْوَاهِ السِّکَکِ فَیقُولُونَ یا أُمَّةَ مُحَمَّدٍ اخْرُجُوا إِلَى رَبٍّ کَرِیمٍ یعْطِی الْجَزِیلَ وَ یغْفِرُ الْعَظِیمَ : ؛
و چون صبح روز عید فرا رسد خداوند فرشتگان را به همه ‏ی شهرها بفرستد. پس در زمین فرود آیند و سر کوچه‏ ها و گذرها بایستند و [ با صدایى که آن را همه‏ ی آفریده‏ هاى خدا جز جن و آدمیان می‏شنوند] گویند: اى امّت محمّد! به سوى پروردگار کریم [براى نماز عید] بیرون شوید که او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد.

«فَإِذَا بَرَزُوا إِلَى مُصَلَّاهُمْ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْمَلَائِکَةِ: مَلَائِکَتِی! مَا جَزَاءُ الْأَجِیرِ إِذَا عَمِلَ عَمَلَهُ؟ قَالَ: فَتَقُولُ الْمَلَائِکَةُ: إِلَهَنَا وَ سَیدَنَا! جَزَا?ُهُ أَنْ تُوَفِّی أَجْرَهُ.» ؛
و چون سوى محلّ برگزارى نماز عید روند خدا عزّ و جلّ به فرشتگان فرماید: اى فرشتگان من! مزد کارگر- چون کار خود را انجام دهد- چیست؟ عرضه دارند: معبودا و سیدا! این که مزدش را کامل پرداخت کنی.

«قَالَ: فَیقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: فَإِنِّی أُشْهِدُکُمْ مَلَائِکَتِی أَنِّی قَدْ جَعَلْتُ ثَوَابَهُمْ عَنْ صِیامِهِمْ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ قِیامِهِمْ فِیهِ رِضَای وَ مَغْفِرَتِی » ؛
خداوند عزّ و جلّ فرماید: شما را گواه مى ‏گیرم که من پاداش روزه‏ ی رمضان و نمازشان را خشنودى و آمرزش خود از ایشان قرار دادم.
و چون سوى محلّ برگزارى نماز عید روند خدا عزّ و جلّ به فرشتگان فرماید: اى فرشتگان من! مزد کارگر- چون کار خود را انجام دهد- چیست؟ عرضه دارند: معبودا و سیدا! این که مزدش را کامل پرداخت کنی

«وَ یقُولُ: یا عِبَادِی سَلُونِی فَوَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا تَسْأَلُونِّی الْیوْمَ فِی جَمْعِکُمْ لِآخِرَتِکُمْ وَ دُنْیاکُمْ إِلَّا أَعْطَیتُکُمْ » ؛
و خداوند [خطاب به بندگان خویش] مى‏ فرماید: اى بندگان من! [هر چه مى‏ خواهید] از من بخواهید که به عزت و جلال خودم سوگند که امروز در این اجتماع خویش، هر چه براى دنیا وآخرت خود بخواهید عطا مى‏ کنم.

«وَ عِزَّتِی لَأَسْتُرَنَّ عَلَیکُمْ عَوْرَاتِکُمْ مَا رَاقَبْتُمُونِی وَ عِزَّتِی لَآجَرْتُکُمْ وَ لَا أَفْضَحُکُمْ بَینَ یدَی أَصْحَابِ الْخُلُودِ » ؛
 و به عزت و جلال خودم سوگند تا وقتی که مرا مراقب خود بدانید[ و از من بترسید] شما را در پناه مى‏ گیرم و نزد کسانى که در دوزخ جاودانند رسوایتان نسازم.

«انْصَرِفُوا مَغْفُوراً لَکُمْ قَدْ أَرْضَیتُمُونِی وَ رَضِیتُ عَنْکُمْ » ؛
باز گردید که آمرزیده شدید همانا مرا خشنود کردید و من از شما خشنود شدم.

«قَالَ: فَتَفْرَحُ الْمَلَائِکَةُ وَ تَسْتَبْشِرُ وَ یهَنِّئُ بَعْضُهَا بَعْضاً بِمَا یعْطِی اللَّهُ هَذِهِ الْأُمَّةَ إِذَا أَفْطَرُوا » ؛
در ادامه می‏فرماید: پس فرشتگان به خاطرآنچه-که خداوند در روز عید فطر به این امت ارزانى فرموده است- شاد مى‏شوند و به یکدیگر بشارت داده و تبریک گویند.

(امالی مفید مجلس 27  ص232)

رَوَى جَابِر عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام قَالَ: قَالَ النَّبِی [صلّى اللَّه علیه و آله]:
جابر از امام باقر علیه السّلام روایت کرده‏ که آن حضرت فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: 
«إِذَا کَانَ أَوَّلُ یوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نَادَى مُنَادٍ: یا أَیهَا الْمُ?ْمِنُونَ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِکُمْ» ؛
چون روز اول شوّال فرا مى ‏رسد منادیى ندا مى‏ کند: اى م?منان در این صبحگاه بشتابید براى جوائزتان .[که به پاداش عبادات رمضان می‏دهند]

ثُمَّ قَالَ: یا جَابِرُ جَوَائِزُ اللَّهِ لَیسَتْ کَجَوَائِزِ هَ?ُلَاءِ الْمُلُوکِ ثُمَّ قَالَ: هُوَ یوْمُ الْجَوَائِز
سپس فرمود: اى جابر جوائز خداوند متعال که مانند جوائز این پادشاهان نیست.آنگاه فرمود: امروز روز جائزه است.(من لا یحضره الفقیه ج‏1 ص511  ح1478)

همانا خداوند عزّ و جلّ ماه رمضان را میدان مسابقه براى بندگان خود قرار داده است تا با طاعت و عبادت خود براى رسیدن به رضوان و خشنودى خداوند از یکدیگر پیشى بگیرند. پس گروهى در این میدان تاختند و به خشنودى الهى فائز شدند و عدّه‏اى دیگر عقب افتادند و تقصیر کردند و زیان دیدند.

«نَظَرَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِی ع إِلَى أُنَاسٍ فِی یوْمِ فِطْرٍ یلْعَبُونَ وَ یضْحَکُونَ فَقَالَ لِأَصْحَابِهِ وَ الْتَفَتَ إِلَیهِمْ» :
امام حسن مجتبى علیه السّلام در روز عید فطر گروهى را دید که مشغول بازى و خنده بودند. پس در حالى که به آنان اشاره می‏کرد به اصحاب خویش فرمود:

إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً لِخَلْقِهِ یسْتَبِقُونَ فِیهِ بِطَاعَتِهِ إِلَى رِضْوَانِهِ فَسَبَقَ فِیهِ قَوْمٌ فَفَازُوا وَ تَخَلَّفَ آخَرُونَ فَخَابُوا
همانا خداوند عزّ و جلّ ماه رمضان را میدان مسابقه براى بندگان خود قرار داده است تا با طاعت و عبادت خود براى رسیدن به رضوان و خشنودى خداوند از یکدیگر پیشى بگیرند.
پس گروهى در این میدان تاختند و به خشنودى الهى فائز شدند و عدّه‏اى دیگر عقب افتادند و تقصیر کردند و زیان دیدند.»

فَالْعَجَبُ کُلُّ الْعَجَبِ مِنَ الضَّاحِکِ اللَّاعِبِ فِی الْیوْمِ الَّذِی یثَابُ فِیهِ الْمُحْسِنُونَ وَ یخِیبُ فِیهِ الْمُقَصِّرُونَ
پس شگفتا و بسیار شگفتا از آن‏که به خنده و بازى مشغول باشد در چنین روزى که نیکوکاران در این روز پاداش مى‏ یابند و تقصیرکاران زیان مى ‏بینند.

وَ ایمُ اللَّهِ لَوْ کُشِفَ الْغِطَاءُ لَشُغِلَ مُحْسِنٌ بِإِحْسَانِهِ وَ مُسِی‏ءٌ بِإِسَاءَتِه‏
و قسم به خدا که اگر حجاب از میان برخیزد و پرده کنار رود بى‏تردید و حتما نیکوکار مشغول نیکوکارى خود شود و بدکردار گرفتار زشتکارى خود باشد.
(من لا یحضره الفقیه ج‏1 ص511  ح1479)




دوشنبه 92/5/14

حقیقتی درباره موبایل

کلمات کلیدی :

وقتی که می خواهید با موبایل به کسی زنگ بزنید، تا زمانی که ارتباط بر

قرار نشده و شخص در آن طرف خط شروع به صحبت نکرده ، موبایل را نزدیک گوش

خود نگیرید. زیرا در این مدت موبایل از بیشینه ی توان برای فرستادن

سیگنال  که معادل با دو وات یا 33 دسی بل است، استفاده می کند. لطفاً از

گوش چپ خود برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید. چون اگر از گوش راست

خود استفاده کنید، ممکن است مستقیماً تأثیرزیان آور بر روی مغز بگذارد.

این یک حقیقت است که توسط تیم پزشکی آپولو اثبات شده است

 




یکشنبه 92/5/13

اس ام اس خنده دار

کلمات کلیدی :

سیاست های غلط به اینا میگن:
ثیاثت , صیاصت, ثیاثط , صیاصط , سیاسط ....

=====جوک های جدید و خنده دار=====

واقعا شانس آوردیم همه بیماریها رو خارجی ها کشف میکنن و اسم خودشونو میذارن روش وگرنه مثلا بجای پارکینسون باید میگفتیم مرض کامبیز یا درد حاج مرتضی وبرادران به غیر مجتبی!!!

 =====جوک های جدید و خنده دار=====

الان پشه اومد بهم گفت:
سلام، نیشت بزنم؟
گفتم نه عزیزم مرسی…
گفت خواهش میکنم و رفت
پشه ها چه با ادب شدن!

...                ادامه مطلب...



یکشنبه 92/5/13

10 روش افزایش کلسیم در بدن

کلمات کلیدی :

دریافت کافی کلسیم برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان ضروری می باشد یاد بگیرید چگونه کلسیم را در رژیم خود افزایش دهید حتی اگر لبنیات دوست ندارید یا نمی توانید مصرف کنید.

1.در مصرف لبنیات خست به خرج ندهید                                      
تحقیقات نشان داده اغلب ما هر چه مسن تر می شویم از مصرف شیر خودداری میکنیم که این یک اشتباه بزرگ است.گنجاندن لبنیات در رژیم شما هنوز هم بهترین راه برای حفظ مقدار کلسیم دریافتی است مگر این که شما جز آن دسته از افرادی هستید که نمی توانند قند لاکتوز موجود در شیر را تحمل کنید یا اینکه گیاهخوار باشید.

یک خبر خوب :ترس ناشی از چاق شدن بر اثر مصرف لبنیات که خیلی از افراد درگیر آن هستند اشتباه جا افتاده است چون در واقع یک شیر بدون چربی و 2 درصد چربی، مقدار کلسیم بیشتری از یک شیر پر چرب را دارا هست.و اما شمایی که از شیر متنفرید نگران نباشید ماست،پنیر ،کره و بستنی هم منابع خوب کلسیم هستند.   

.....               ادامه مطلب...



یکشنبه 92/5/13

خواص رازیانه برای بدن

کلمات کلیدی :

گیاه «رازیانه» با فوائد درمانی متنوع در درمان کم‌خونی، سوء‌هاضمه، یبوست،‌ اختلالات تنفسی و اختلالات قاعدگی مفید است و علاوه بر اینها به عنوان یک خوشبوکننده موثر برای رفع بوی بد دهان استفاده می‌شود.

محل اصلی رویش این گیاه در مناطق مدیترانه‌ای است و مردم این نواحی از آن برای مصارف درمانی و آشپزی استفاده می‌کنند.

رازیانه علاوه بر خواص فوق به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص موجود در روغن آن، کاربردهای دارویی متعددی دارد. رازیانه منبع غنی از آهن و اسید آمینه است و به درمان کم‌خونی کمک می‌کند.

جویدن دانه‌های این گیاه پس از مصرف هر وعده‌ غذایی به تسهیل فرآیند هضم و از بین بردن بوی نامطبوع دهان کمک می‌کند.

دانه‌های رازیانه به خصوص به شکل پودری آن خاصیت مسهل دارند. سبوس موجود در این دانه‌ها نیز به پاکسازی روده کمک می‌کند در حالی که تاثیر تحریک‌آور آن در افزایش حرکات دودی روده و کمک به دستگاه گوارش موثر است.

رازیانه منبع غنی از فیبر خوراکی است که علاوه بر تاثیرگذاری بر هضم غذا به ثابت نگه‌داشتن سطح کلسترول خون نیز کمک می‌کند.

....              ادامه مطلب...



یکشنبه 92/5/13

فرهنگ موبایل به سبک ایرانی

کلمات کلیدی :

فرهنگ استفاده از ابزارها و سرویس های تکنولوزیک ، مورد بسیار مهمی است که همواره بسیاری از مردم خواسته و یا ناخواسته درگیر و دست به گریبان عدم رعایت آن هستند .

مورد دوم : (دوم رو اول میگم ، چون مهمتره)
یکی از مواردی که همه از ما از اون متنفر هستیم تماس کاری زیاد و اس ام اس بازی بیش از حد کسی ، میان جمعی 2-3 نفره و یا بیشتر هست ، به طوری که جو جمع رو تحت تاثیر قرار میده .

تصور کنید با دو نفر از دوستانتان در حال گپ و گفتگوهستید ، برای شما چپ و راست اس ام اس میاد !
حتی امکان داره دوست دوران مهد کودکتون هم این وسط یاد شما بیوفته و بهتون زنگ بزنه ! مسلما دوستان شما بهتون نمیگن اووووه استاد ! چقدر تو باحالی ، چقدر سرت شلوغه ، ما اصلا به تو نمیخوریم !

تحقیقات ما نشون داده که 73?8 درصد از دوستان اینجور مواقع شما رو مورد لطف و عنایت خودشون قرار میدن و حداقل چیزی که بهتون میگن اینه که جمش کن بابا ایکبیری !
اون 26?2 درصد دیگه هم اگه بهتون چیزی نگن حتما یه چیزیای خیلی بدی تو دلشون بهتون میگن ، حق دارن دیگه خب .

مورد اول :
عنایت داشته باشید ، یکی دیگه از مواردی که خیلی بده اینه که شما به چه حقی بدون اجازه طرف پشت خط ، صداش رو توی جمع میذارید رو بلندگو !؟ ها ؟ شرم نمیکنی ؟
باز هم تحقیقات ما نشون میده که توی این جور مواقع ، طرفی که صداش داره از بلندگو پخش میشه یدفه بهتون یه جمله ای میگه که تصورات دوستانتون در مورد شما له میشه آقو ! ها ها ها .. حالت جا اومد !؟

...          ادامه مطلب...



درخت زقوم در قرآن

کلمات کلیدی :

سخن درباره «شجره زقوم» در قرآن کریم بعد از بیان نعمت‌های بهشتی از آیه 62 سوره مبارکه صافات شروع می شود .

جزء بیستم و سوم قرآن کریم که از آیه 28 سوره مبارکه یس آغاز و به آیه 31 سوره مبارکه زمر ختم می شود ، در بردارنده آموزه ها و پیام‌های روح افزای الهی است که این نوشته تعدادی از آن‌ها را نقل می کند.

 بهانه ای برای کمک نکردن
در کمک به نیازمندان و انفاق به مستمندان منطق بسیار عوامانه ای وجود دارد که از سوی افراد خود خواه و خسیس مطرح می شود که وقتی به آن‌ها گفته می شود: از آنچه خدا به شما روزی کرده است در راه او انفاق کنید (وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمْ اللَّهُ)؛ پاسخ می دهند: آیا ما کسی را اطعام کنیم که اگر خدا می‌خواست او را سیر می‌کرد؟! (أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَاء اللَّهُ أَطْعَمَهُ)

معنای این حرف این است که اگر فلانی فقیر است لابد کاری کرده که خدا می خواهد فقیر بماند و اگر ما غنی هستیم لابد عملی انجام داده ایم که مشمول لطف خدا شده ایم؛ بنابراین نه فقر آن‌ها و نه غنای ما هیچ‌کدام بی حکمت نیست!!

....         ادامه مطلب...



<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز