سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

چهارشنبه 92/1/28

آسیب های ازدواج در این روزها

کلمات کلیدی :

خانواده ایرانی این روزها درگیر معضلات زیادی است. از افزایش سن ازدواج و تمایل به تجردگرایی گرفته تا لذت جویی و تنوع طلبی، پیمان شکنی، نارضایتی از زندگی زناشویی، طلاق های عاطفی و آمار بسیار بالای طلاق. مشکلاتی که در پس زمینه تمام آنها تکنولوژی زدگی در دنیای مدرن جا خوش کرده است.

مادیگرایی و سن بالای ازدواج

در حالی که سن ازدواج در سال 1354 حدود 25 سالگی بود، پس از چند دهه افزایش (بجز سال 1365)‌ در سال‌های اخیر برای پسران به 28 و دختران به 24 رسیده است. البته آمارهای متفاوتی در این باره ارائه می‌شود و طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سن ازدواج برای پسران 29 و دختران 28 است. این اعداد و ارقام هر چه که باشد، از بالا بودن نامعقول سن تاهل خبر می‌دهد که بالطبع از جنبه‌های مختلف و به صورت پردامنه به آسیب‌زایی در جامعه عرف‌پسند و هنجارطلب ما می‌پردازد.

 ....

ادامه مطلب...



چهارشنبه 92/1/28

در زندگی ناامید نشوید

کلمات کلیدی :

ندگی همیشه بالا و پایین دارد. وقتی یک نفر با قلب شکسته به رختخواب می رود فرد دیگری تازه عشق واقعی خود را یافته است. هیچ گاه این چرخه امید و ناامیدی پایان نمی پذیرد. گاهی بودن در شرایطی که هیچ کنترلی روی آن ندارید و باید تصمیمی ناعادلانه اتخاذ کنید، واقعا دشوار است. صرف نظر از مشکلاتی که با آنها روبه رو هستید، این حرکت به جلو و تحمل است که هنگام مقابله با سختی ها بسیار اهمیت پیدا می کند.

در این مطلب 5 موردی را یادآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا در سخت ترین شرایط زندگی نیز امید داشته باشید و بتوانید آن را پشت سر بگذارید.

 

5 راه برای مقابله با درد و ناراحتی در زندگی

 ....

ادامه مطلب...



چهارشنبه 92/1/28

خط و زبان ایرانیان باستان

کلمات کلیدی :

آغاز تاریخچه ی خط در ایران باستان که طبق کتیبه ای که در جنوب ایران کشف شده است به حدود پنج تا هفت هزار سال پیش می رسد و برای نمونه می توان از کتیبه های موجود در معبد سه هزار و پانصد ساله ی زیگورات نام برد.

ولی از آن جا که مدارک ما در این باره کامل نیست، ما نیز از اشاره به زبان ها وخط های پیش از هخامنشیان خودداری نمودیم.
تاریخ ایران از زمان مادها روشن و مدون است و خلاصه اش این است که شخصی به نام دیاکو بنیادگذار سلسله ی ماد بود. او هگمتان یا اکباتان (همدان) را پایتخت خود قرار داد. یکی از فرمان روایان بزرگ ماد به نام هُوَخشَتَرَ حکومت آشور را برانداخت و دولت ماد را اقتدار و اهمیت بخشید. جانشین او نیز که آستیاگ نام داشت مغلوب کوروش کبیر گردید و سلسله ی ماد برافتاد.

....

ادامه مطلب...



چهارشنبه 92/1/28

راهکار جالب برای پیشگیری از حمله قلبی

کلمات کلیدی :

غیر از ورزش و تغذیه مناسب و ترک سیگار، راه‌های جالب و موثری برای پیشگیری از حمله قلبی وجود دارد،‌ راه‌هایی که شاید کمی هم عجیب باشند، مثل خوردن شکلات تلخ و به اندازه خوابیدن، نه زیاد و نه کم!

به احتمال زیاد، با راه‌های زیادی آشنا هستید که به مرور زمان با آزمایش و خطا، معلوم شده در کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید هستند،‌ مثلا ترک سیگار، کاهش وزن، تمرین‌های بدنی و کاهش فشار خون و کلسترول.

اما مطالعات جدید،‌ راهکارهایی را توصیه می‌کنند که شاید خیلی معمول نباشند و تا به حال زیاد در مورد آن‌ها نشنیده باشید،‌ حتی شاید از خواندن برخی از آن‌ها تعجب کنید. ولی به هر حال، ‌مطالعات این‌طور نشان می‌دهند.
1. دور از بزرگراه‌ها زندگی کنید: بر اساس مطالعه‌ای که در مورد ارتباط سروصدای ترافیک و بیماری قلبی انجام شده و نتایج آن در یوروپین هارت ژورنال منتشر شده، صدای بوق خودروها و ماشین‌های غول‌پیکر پر سروصدا، می‌توانند به رگ‌های خونی شما آسیب برسانند.

....

ادامه مطلب...



دوشنبه 92/1/26

با قرار گرفتن در شرایط سخت احساس شادی کنید

کلمات کلیدی :

انسان باید بتواند همه احساس های منفی را از زندگی خود دور کند. فلسفه رواقی‌گرایی این است که انسان در شرایط سخت می تواند میزان صبر خود را افزایش دهد بنابراین، در شرایط دشوار باید تمرین صبوری کرد. پس از تمرین های مداوم و مستمر می توانید در شرایط سخت همیشه احساس راحتی داشته باشید و آسیب نبینید.

رواقی‌گری شامل مجموعه ای از تکنیک ها برای داشتن احساس رضایتمندی و کاهش ناراحتی و غمگینی است. با پرورش خویشتن‌داری در وجود خود می توانید احساس شادی بیشتری در برابر مسایل مختلف در زندگی داشته باشید.

آیا دوست دارید در شرایطی که به ظاهر مشکل و غیرقابل تحمل است بتوانید آرامش خود را حفظ کنید؟ شاید این مطلب بتواند به شما کمک کند.

 ...

ادامه مطلب...



دوشنبه 92/1/26

چگونگی برخورد با کودکان بی ادب

کلمات کلیدی :

او کوچک‌ترین عضو جمعی است که باقی اعضایش، وارد چهارمین دهه زندگی‌شان شده‌اند. فرزند آرام شما که هنوز سنش دو رقمی هم نشده، به محض ورود به چنین جمعی، آدمی دیگر می‌شود.

تمام رفتارهایی که همیشه در مقابلش منع می‌کردید را از خود بروز می‌دهد و دوست دارد به تک‌تک مهمان‌ها و تمامی وسایل صاحب خانه، صدمه بزند. اما چرا فرزند همیشه مودب و آرام شما، در مهمانی به یک غول کوچولو تبدیل می‌شود و هرکار می‌کنید، نمی‌توانید مانعش شوید؟ علم روانشناسی می‌گوید، گاهی بچه‌ها، نیاز به جلب توجه دارند اما این نیاز را، همیشه با تقاضای مستقیم توجه از والدین طلب نمی‌کنند. نشان دادن رفتار‌های مخربی که واکنش دیگران را در پی دارد هم یکی از راه‌هایی است که بچه‌ها از طریق آن، نیاز به مورد توجه قرار گرفتن را بیان می‌کنند.
خودتان مقصرید

...


دوشنبه 92/1/26

گیاهانی مفید برای رشد مو

کلمات کلیدی :

ریزش روزی 50 تا 100تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می دهند و علت آن می تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی داروهای متعددی باشد که مصرف می کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

...

ادامه مطلب...



دوشنبه 92/1/26

اثرات درمانی یخ

کلمات کلیدی :

یخ برای مقابله با میکروب ها مفید است:
اگر به سرما عادت ندارید، فرو رفتن در آب سرد و یخ می تواند با ایجاد ضربان قلب نامنظم به ویژه در افراد مسن باعث شوک شود که در عرض 3 تا 5 دقیقه فرد را از پا درمی آورد. اما گرفتن یک دوش آب نسبتاً سرد در اول صبح باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. به گفته محققان آب سرد گردش خون را بهبود می بخشد و تولید سلول های ایمنی را افزایش می دهد.

...

ادامه مطلب...



دوشنبه 92/1/26

روشی برای پرورش کودک منظم و تمیز

کلمات کلیدی :

سعی کنید در خانه خود این طرز فکر را القا کنید که تمیز بودن خانه احساس بسیار خوبی به انسان می دهد. اگر کودک از جمع کردن وسایلش خودداری کرد، خودتان آنها را جمع کنید و بگویید: «به نظرت این طوری بهتر نیست؟ وقتی همه چیز مرتب و سرجای خودش است آدم احساس بهتری دارد.»

1.تاکید بر اینکه تمیزی و نظم احساس خوبی به انسان می دهد
مشکل بیشتر والدین این است که کودکان آنها غذا یا اسباب بازی های خود را روی زمین پرت و پخش می کنند. گاهی کودکان این کار را می کنند تا صبر والدین خود را بسنجند و ببینند چه زمانی کاسه صبر شما لبریز می شود.
 زمانی که شما آرام تر و صبورتر واکنش نشان دهید جذابیت این کار نیز برای کودک از بین می رود. مثلا وقتی با آرامش به کودک خود می گویید: «اکنون زمان تمیزکاری است» بیشتر جواب می دهد تا زمانی که فریاد می زنید.
...


زهرا(س) در عروسی زنان یهودی مدینه!

کلمات کلیدی :

یکی از ارزشهای اخلاقی در اسلام زهد و بی‏رغبتی به دنیاست این ارزش اخلاقی معمولاً در زندگی اولیاء خدا از جایگاه خاصی برخوردار می‏باشد. از طرفی گروه زیادی از کسانی که به مکاتب الهی می‏گرویده‏اند از پابرهنگان و محرومین جوامع انسانی بوده‏اند.

با وجود این دو مسئله یکی از بهانه‏های تحقیر و بی‏اعتبار جلوه دادن زندگی مؤمنین برای منافقین و مخالفین همیشه فراهم بوده است.

در آیات قرآن در چند موضع از دیدگاه منافقین و کفار نسبت به مؤمنین پرده برمی‏دارد.

بطور مثال در سوره بقره آیه 13 به نقل از مخالفین پیامبر بهانه عدم ایمان آنها را چنین بیان می‏کند:

وَ اِذا قِیلَ لَهُمْ امِنُوا کَما امَنَ الناسُ قالُوا اَنُؤْمِنُ کَما امن السُفَهاءُ اَلا اِنَّهُمْ هُمُ السُفَهاءُ وَلکِنْ لایَعْلَمُونَ،(هر گاه گفته شود بدیشان ایمان آرید چنان که ایمان آوردند مردم گویند آیا ایمان آریم چنانچه ایمان آوردند بی‏خردان؟ همانا اینانند بی‏خردان ولیکن نمی‏دانند.)

...

ادامه مطلب...



<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز