سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

سه شنبه 93/2/16

حرفهایی که وزیر اطلاعات سابق نگفت! قسمت اخر

کلمات کلیدی :

*سرویس اطلاعاتی فرانسه برای امیرارجمند بعد بازگشت از تهران خانه اجاره کرد

نکته قابل توجه این است که اردشیر امیر ارجمند که در دفتر یکی از سران فتنه بوده وقتی به فرانسه بازمی‌گردد، سرویس فرانسه برای او خانه اجاره می‌کند و نکته مهم آنجاست که ما می‌دیدیم مجموعه آنها یک شبکه بیرونی و یک شبکه داخلی داشت که فکر می‌کردند ما آنها را رصد نمی‌کنیم چرا که در فضای مجازی و همه جا با اسم مستعار حضور داشتند و هر کاری برای اینکه کسی رد آنها را در فضای مجازی پیدا نکند انجام می‌دادند و شبکه خود را شکل داده و جلسه می‌گذاشتند اما برادران ما کاملا بر آنها مسلط بودند البته برخی اوقات آزمون و خطایی پیش‌ می‌رفتیم، مثلا اعلام می‌کردند امشب در یکی از خانه‌ها جمع می‌شویم. وقتی می‌رفتند در آنجا می‌دیدند ماشین‌ها هست اما آدم‌ها نیستند؛ در واقع همان شبکه‌ای که در داخل بود و با بیرون ارتباط داشت.

شبکه بیرونی طوری بود که افراد آن در فرانسه، انگلیس، آمریکا، اتریش و یا عربستان بودند و با یکدیگر ارتباط داشتند و در فضای مجازی طراحی کرده و درصدبندی می‌کردند که برای تصمیم‌گیری نهایی چند درصد برای شبکه بیرونی و چند درصد برای شبکه داخلی باشد و در نظردهی، اولویت را به تصمیمات شبکه داخلی می‌دادند. پشت همه آنها در این کشورهایی که نام بردم سرویس‌ها قرار داشتند بنابراین آیا می‌شود این را یک دعوای سیاسی نامید؟ گزارشی که مسئولان آمریکایی از عملکردشان به سنا دادند برای کسی مخفی نیست.

فارس: در خصوص پروژه کشته‌سازی، خواهرزاده میرحسین که کشته شد، ندا آقاسلطان و عاطفه امام ناگفته‌ای وجود دارد؟

مصلحی: در دوران فتنه، بدون هیچ شکی کشته‌سازی صورت گرفت و آنها به دنبال این بودند که برای نظام مشکل ایجاد کنند.

فارس: ترور دانشمندان هسته‌ای نیز از جمله هزینه‌هایی بود که فتنه‌گران با عملکردشان موجب زمینه‌سازی برای این اقدامات شدند. در این باره توضیح دهید.

مصلحی: اگر بخواهیم در باب هزینه‌های فتنه در بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی صحبت کنیم یک مصاحبه جدا می‌طلبد.

فارس: چه اتفاقی افتاد که تندترین عناصر اصلاح‌طلب مثل ابطحی، قوچانی، واحدی و کرباسچی به ستاد کروبی رفتند؟

مصلحی: اشتباه ما این است که فکر کنیم این مجموعه طراحی ندارد. آنها تقسیم کار کردند؛ دیدیم که گفته شد کرباسچی هم ـ با آنکه رئیس ستاد انتخاباتی کروبی بود ـ موقع رأی دادن به موسوی رای داد لذا با تقسیم کار به دنبال این بودند که به هدف خود برسند.

فارس: دیدار خاتمی با جرج سوروس نیز در راستای همین تقسیم‌بندی کارها بود؟

مصلحی: بله! همینطور است.

فارس: یعنی همان مهره‌چینی‌ای بود که به دنبالش بودند؟

مصلحی: علاوه بر این، برخی از آنها هم استحاله شدند.

فارس: برخی تفکیک می‌کنند و می‌گویند کروبی استحاله شده بود اما میرحسین از اول شهوت قدرت داشت.

مصلحی: بله! این تحلیل، درست است.

* خاتمی در فتنه نقش داشت و نقشش هم کاملا حساب‌شده بود

....      ادامه مطلب...



سه شنبه 93/2/16

حرفهایی که وزیر اطلاعات سابق نگفت! قسمت دوم

کلمات کلیدی :

 

*به احمدی‌نژاد گفتم در وزارت اطلاعات فقط بر اساس حجت ‌شرعی عمل می‌کنم

 

فارس: با توجه به اینکه ایام اردیبهشت یادآور دوران خانه‌نشینی احمدی‌نژاد است درباره آن زمان و دلایل خانه‌نشینی او توضیح دهید. با توجه به اینکه ابتدا مطرح شد شما استعفا کرده‌اید اما عزل شدید. درباره این موضوع برای‌مان بیشتر توضیح دهید.

مصلحی: من نمی‌دانم چقدر ضرورت دارد در حال حاضر به این موضوع پرداخته شود اما چون سوال می‌کنید می‌گویم. زمانی که قرار شد وزیر اطلاعات شوم یکی از حرف هایم این بود که این جایگاه به تأیید نظر مقام معظم رهبری نیاز دارد و از آنجا نیز با بنده صحبت شد که شما مشکلی در این زمینه ندارید؟ من نیز پاسخ دادم احساسم این است که می‌توانم کاری انجام دهم لذا بر اساس اینکه نظرم این بود که نظر آقا باید باشد این مسئولیت را پذیرفتم اما زمانی آن را قبول کردم که آقای احمدی‌نژاد سرپرستی وزارت را بر عهده داشت و در این دوره جابجایی‌هایی را انجام داده و افرادی را به کار گرفته و کنار زده بود.

لذا وقتی قرار شد من این مسئولیت را قبول و شروع به کار کنم به احمدی‌نژاد گفتم اگر پیشنهادی دارید مطرح کنید اما باید برای من حجت تمام شود که آیا می‌توانم با این افراد کار کنم یا خیر و به او تأکید کردم من در این زمینه بر اساس حجت شرعی خود عمل خواهم کرد و احمدی‌نژاد نیز روحیه مرا می‌دانست. مدتی که گذشت، یکی ـ دو بار با من جلسه گذاشت و گفت چه کسی را بگذار و چه کسی را بردار و چه کاری انجام بده و من نیز بعضا برای بررسی فردی که او پیشنهاد داده بود اقدام می‌کردم و اگر می‌دیدم به درد مجموعه می‌خورد از او استفاده می‌کردم اما اگر به نتیجه نمی‌رسیدم این موضوع را می‌گفتم و در این جهت رفت و آمدهایی بین ما وجود داشت.

بنده با برخی افرادی که احمدی‌نژاد در دوران سرپرستی خود به کار گرفته بود بعد از حدود دو سال و حتی پس از خانه‌نشینی او کار می‌کردم چرا که برای من حجت شرعی تمام نشده بود که او مشکل دارد حتی برخی به من می گفتند او را فلانی گذاشته اما من می‌گفتم بنده احساس می‌کنم او دارد کار می‌کند و بر اساس حجت شرعی عمل می‌کردم.

 

*در دوران وزارتم مشایی نه اتاقی در وزارت داشت و نه مستقیم با من صحبت‌ می‌کرد

 

فارس: آیا مشایی مستقیم نظر می‌داد یا احمدی‌نژاد؟

مصلحی: خود آقای احمدی‌نژاد با من مستقیم صحبت می‌کرد چرا که ایشان روحیه و ارتباطات مرا می‌دانست.

 

*جزئیات عزل مصلحی از زبان وزیر سابق اطلاعات

....    ادامه مطلب...



سه شنبه 93/2/16

حرفهایی که وزیر اطلاعات سابق نگفت! قسمت اول

کلمات کلیدی :

فارس: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین و خبرسازترین اقدامات وزارت اطلاعات در دوران شما دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان بود که به عنوان یک عملیات اطلاعاتی بی‌نظیر در دنیا مطرح شد، درباره ابعاد این موضوع و ناگفته‌های دستگیری این شرور صحبت کنید.

مصلحی: بنده از عزیزان خبرگزاری فارس تشکر می‌کنم که انصافا از جایگاه خوبی برخوردار بوده و بسیار هم تأثیرگذار است. لازم می‌دانم از نقش خوبی که این مجموعه در روشن کردن جامعه دارد تشکر کنم و ان‌شاءالله مأجور باشید.

در رابطه با مبحث مورد سوال نکته مهم این است که انقلاب اسلامی از یک وضعیت و ویژگی برخوردار است که منافع استکبار را به خطر انداخته است و استکبار با همه وجود خود این را حس می‌کند که انقلاب اسلامی تأثیر خود را در دنیا گذاشته است و به پیش می‌رود، اندیشه‌ و ایده‌های حضرت امام خمینی(ره) و  ایده‌پردازی‌های رهبر حکیم انقلاب که گمشده‌های بشری را پاسخ می‌دهند، دنیای استکبار را در وضعیتی قرار داده که نمی‌تواند به هیچ عنوان دست از دشمنی با انقلاب اسلامی بردارد.

مقدمه دوم این است که ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که قبل از پیروزی انقلاب، سرویس‌های اطلاعاتی موساد، CIA و MI6 و مجموعه‌های مختلف در کشور ما جولان می‌دادند و هماهنگی‌ و تقسیم کار قابل توجهی بین آنها وجود داشته است و آنها در کشور در همه ابعاد حاکم بوده‌اند.

*بازسازی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در کشور پس از انقلاب

با پیروزی انقلاب اسلامی، لودر انقلاب، زیر این ساختار اطلاعاتی که استکبار در کشور ما داشت زد و همه اهداف آنها را به هم ریخت به گونه‌ای که به این سادگی نمی‌توانست خود را ترمیم کند، ولی دشمن به دنبال این رفت که خود را بازسازی کند. در این بازسازی دشمن طراحی و برنامه‌ریزی کرد و ما باید این را بپذیریم که برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدتی را طراحی کرد؛ همان اوایل پیروزی انقلاب یکی از طراحی‌های دشمن راه‌اندازی غائله‌هایی در کشور و استفاده از نیروهایی بود که می‌توانست از آنها بهره ببرد، ما در آن مقطع حرکت منافقین، ترورها و شهادت شهید مطهری را می‌بینیم و این اقدامات دقیقا در راستای اهداف سرویس‌ها انجام می‌شد. الان هم آنها با استفاده از طراحی و افراد خود سعی دارند جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

*سرمایه‌گذاری کلان دشمن بر روی اختلافات مذهبی

در آن مقطع یکی از اقدامات این بود که به شناسایی مکان‌هایی پرداختند که نیاز بود در آن حضور داشته باشند. یکی دیگر از اقدامات آنها این بود که بررسی کنند و ببینند چگونه می‌توان به انقلابی که به نام انقلاب اسلامی شکل گرفته است و رویکرد آن فرهنگی و دینی است،  ضربه زد، آنها در این جهت سرمایه‌گذاری کردند و از جمله سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه بحث اختلافات مذهبی بود. آنها احساس کردند می‌توانند از این موضوع برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند لذا در این امر سرمایه‌گذاری عظیمی کردند و از طرف دیگر کشورهای مشکل‌دار منطقه نیز به آنها کمک کردند.

* نقش پررنگ MI6 در ساماندهی وهابیت در عربستان

فارس: منظور از کشورهای مشکل‌دار، عربستان است؟

مصلحی: بله! عربستان به آنها کمک کرد چرا که عربستان شاکله وهابی دارد و وهابیت نیز مشخص است که توسط چه سرویس اطلاعاتی به وجود آمده است.

*اهل سنت به خوبی وضعیت وهابیت را می‌داند

فارس: به صورت مشخص کدام سرویس‌های اطلاعاتی در این زمینه فعال بودند؟

مصلحی: مثلا در بحث وهابیت نقش MI6 را سنگین می‌بینید که برای به وجود آوردن آن کاملا طراحی کرده است. البته خیلی از آنها مطلع هستند و من با خیلی از اندیشمندان اهل سنت صحبت داشته و به کشورهای مختلف آنها رفته‌ام و وقتی که با آنها صحبت می‌کردم مشخص بود آنها وهابیت را به خوبی می‌شناسند و اطلاعات وضعیت آنها را دارند، در واقع به خوبی می‌دانند آنها تحت تأثیر کجا قرار دارند و چگونه در عربستان به وجود آمده‌اند. آمریکا به این نتیجه رسید که این مجموعه بهترین وسیله برای ایجاد چالش برای جمهوری اسلامی است.

*نقش CIA در ربودن مرزبانان ایرانی

....  ادامه مطلب...



سه شنبه 93/2/16

فلسفه عبادت

کلمات کلیدی :

عبادت به معنای اظهار ذلّت، عالی‏ترین نوع تذلّل و کرنش در برابر خداوند است. در اهمیّت آن، همین بس که آفرینش هستی و بعثت پیامبران (عالم تکوین و تشریح) برای عبادت است. خداوند می‏فرماید:


»و ما خلقت الجنّ و الانس الاّ لیعبدون»[1]
هدف آفرینش هستی و جن و انس، عبادت خداوند است.


کارنامه همه انبیاء و رسالت آنان نیز، دعوت مردم به پرستش خداوند بوده است:


«و لقد بعثنا فی کلّ امّه رسولاً أن اعبدوا اللّه و اجتنبوا الطّاغوت»[2]
پس هدف از خلقت جهان و بعثت پیامبران، عبادت خدا بوده است.


روشن است که خدای متعال، نیازی به عبادت ما ندارد، «فانّ اللّه غنیٌّ عنکم»[3] و سود عبادت، به خود پرستندگان بر می‏گردد، همچنانکه درس خواندن شاگردان به نفع خود آنان است و سودی برای معلّم ندارد.


آنچه انسان را به پرستش و بندگی خدا وا می‏دارد (یا باید وادار کند) اموری است، از جمله:


1ـ عظمت خدا
انسان وقتی خود را در برابر عظمت و جلال خدایی می‏بیند، نا خود آگاه در برابر او احساس خضوع و فرو تنی می‏کند. آن سان که در برابر یک دانشمند و شخصیت مهم، انسان خویشتن را کوچک و ناچیز شمرده، او را تعظیم و تکریم می‏کند.


2ـ احساس فقر و وابستگی
طبیعت انسان چنین است که وقتی خود را نیازمند و وابسته به کسی دید، در برابرش خضوع می‏کند.


وجود ما بسته به اراده خداست و در همه چیز، نیازمند به اوییم. این احساس عجز و نیاز، انسان را به پرستش خدا وا می‏دارد. خدایی که در نهایت کمال و بی نیازی است. در بعضی احادیث است که اگر فقر و بیماری و مرگ نبود، هرگز گردن بعضی نزد خدا خم نمی‏شد.


3ـ توجّه به نعمت‌ها
انسان، همواره در برابر برخورداری از نعمت‏ها، زبان ستایش و بندگی دارد. یاد آوری نعمت‏های بیشمار خداوند، می‏تواند قوی‌ترین انگیزه برای توجه به خدا و عبادت او باشد. در مناجات‏های امامان معصوم، معمولاً ابتدا نعمت‏های خداوند، حتی قبل از تولّد انسان، به یاد آورده می‏شود و از این راه، محبت انسان به خدا را زنده می‏سازد آنگاه در خواست نیاز از او می‏کند. خداوند هم می‏فرماید:

....   ادامه مطلب...



سه شنبه 93/2/16

تقویت عضلات کف لگن - تمرینات کیگل

کلمات کلیدی :

عضلات کف لگن (pelvic floor muscles) تشکـیل یافته است از عضلات (levator ani) و (coccygeus) این دو عضله به عضله (pubococcygeus) و یا به اختصار (pc) نیز نامیده میگردد که از استخوان شرمگاهی (pubic bone) آغاز و تا استخوان دنبالچه (coccyx) ستون فقرات امتداد یافته است.

وظایف عضلات کف لگن:
1-به عنوان پشتیبان و تکیه گاه اندامهای لگن (مثانه، راست روده، رحم، مهبل، پیشابراه و پروستات) عضلات کف لگن این اندامها را احاطه کرده اند.
2-کنترل جریان ادرار.
3-هنگام ارگاسم (اوج لذت جنسی) این عضلات کف لگن هستند که بطور ریتمیک منقبض میشوند.
4-کمک به روند زایمان.
5-حفظ و کنترل اختیار ادرار و مدفوع به عنوان بخشی از اسفنکترهای ادراری و مقعدی.


علایم ضعیف بودن عضلات کف لگن:
1-بی اختیاری ادرار به هنگام سرفه، عطسه، خنده، بلند کردن اشیاء سنگین، تغییر ناگهانی وضعیت بدن و فعالیت های شدید جسمی.
2-نیاز مبرم و اضطراری برای تخلیه مثانه و یا مدفوع.
3-کنترل ضعیف گاز روده هنگام خم شدن و یا بلند کردن اجسام سنگین.
4-دشواری در باقی ماندن تامپون در مهبل.
5-پرولاپس (افتادگی)(prolapse) مثانه، راست روده، رحم، پیشابراه و مهبل.
6-کاهش حس مهبل.
7-ایجاد صدا از مهبل حین مراقبت.
8-انزال زودرس.
9-ارگاسم ضعیف.

....     ادامه مطلب...



سه شنبه 93/2/16

دشمنان سیستم ایمنی بدن

کلمات کلیدی :

ویروس ها و باکتری ها تنها عامل آسیب رسان به سیستم ایمنی بدن نیست بلکه موارد متعددی در این زمینه نقش دارد که باید از آن ها پرهیز کرد.

تنهایی و انزوا: سلول های ایمنی بدن مانند اجتماع زنبورهای عسل از بدن در مقابل بیماری ها حمایت می کند و اگر این اجتماع نباشد توانایی سیستم ایمنی در مقابله با عوامل بیماری زا کاهش می یابد. درست به همین دلیل و بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال مرگ و بیماری در افرادی که به تنهایی زندگی می کنند بیشتر از دیگران است. افرادی که دوست ندارند با کسی ارتباط برقرار کنند، بهتر است در کارهای خیر شرکت کنند و حداقل بین مردم حضور داشته باشند.

کمبود خواب: کم خوابی، تعداد سلول هایی را که بدن برای از بین بردن عفونت به آن نیاز دارد، کاهش می دهد. نتایج بررسی ها نشان می دهد کم خوابی، تعدادی از آنتی بادی های مقابله کننده با آنفلوآنزا را از بین می برد. بنابراین 2 ساعت قبل از خواب سعی کنید از تماشای تلویزیون، استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ بپرهیزید. نور این دستگاه های الکترونیکی مانع خواب می شود.

آنتی بیوتیک ها: مصرف آنتی بیوتیک ها، میزان هورمون سیتوکنین را کاهش می دهد. سیستم ایمنی بدن در هنگام بیماری به هورمون های پیغام دهنده متکی است. سرماخوردگی و آنفلوآنزا و اغلب عفونت های گوش میانی و سینوزیت بر اثر عوامل ویروسی بروز می کند بنابراین مصرف آنتی بیوتیک ها بیماری را از بین نخواهد برد؛ در مقابل باکتری های حمایت کننده از سیستم ایمنی در معده را از بین می برد. هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، دارو را سر ساعت مصرف کنید. برای افزایش فلور طبیعی معده، از غذاهای کمتر تخمیر شده استفاده کنید.

 

غذاهای کنسروی:بیشتر لایه های داخلی قوطی کنسرو را بیسفنول تشکیل می دهد. با انجام تحقیقاتی مشخص شد، در داوطلبان بزرگسال علاوه بر میزان بالای بیسفنول (BPA)میزان آنتی بادی سیتومگالوویروس نیز بالا بود. این امر نشان دهنده نقص در سیستم ایمنی بدن است. برای کاهش BPA به جای غذاهای کنسروی، از غذاهای تازه استفاده کنید.

قند:با مصرف روزانه 100 گرم شکر، توانایی سلول های سفید خون در از بین بردن باکتری ها تا 5 ساعت به شدت کاهش می یابد. بنابراین از مصرف غذاهای حاوی قند به ویژه در زمان شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا بپرهیزید.

کمبود آب بدن: مایعات به دفع سموم تخریب کننده سیستم ایمنی کمک می کند.
اگر ادرار در اول صبح زرد پررنگ باشد، باید مصرف آب را افزایش داد.

صابون ضدباکتری: محققان دریافته اند، کودکانی که در معرض مواد شیمیایی ضدباکتری قرار دارند، به حساسیت های محیطی و غذایی مستعدترند. ماده شیمیایی ضد باکتری، در سیستم ایمنی بدن تغییراتی به وجود می آورد.شست و شو با صابون معمولی و آب بهتر از صابون ضدباکتری است.

آلودگی هوا: تحقیقات زیادی ارتباط بین آلودگی هوا و آسیب دیدگی سیستم ایمنی را نشان می دهد.

ماده هیدروکربنی PAHS که از اگزوز ماشین و آسفالت، در هوا پراکنده می شود، در این امر نقش دارد. برای مراقبت از سلامت خود، در زمان بالا بودن میزان آلودگی هوا، از منازل خارج نشوید.

حشره کش ها: استفاده از حشره کش های شیمیایی در داخل منزل و باغچه، احتمال بروز بیماری های خود ایمنی را بالا می برد. زنانی که سالی حداقل 6 بار در معرض این ماده شیمیایی قرار می گیرند دو و نیم برابر بیشتر از دیگران در معرض بیماری لوپوس و آرتریت روماتوئید هستند.
برای جلوگیری از این نوع مسمومیت سعی کنید از حشره کش های غیرشیمیایی استفاده کنید.


منبع:aftabir.com




سه شنبه 93/2/9

زندگی نامه آیت الله سید علی قاضی

کلمات کلیدی :

زندگی نامه آیت الله سید علی قاضی
ولادت آیت الله سید علی قاضی
حاج سید علی آقا قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی است. ایشان در سیزدهم ماه ذی الحجة الحرام سال 1282هـ.ق.  در تبریز متولد شد و او را علی نام نهادند .بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبیه و دینیه مشغول گردید و مدتی در نزد پدر بزرگوار خود و میرزا موسی تبریزی و میرزا محمد علی قراچه داغی درس خواند.


پدر آیت الله سید علی قاضی
پدر ایشان، سید حسین قاضی، انسانی بزرگ و وارسته بود که از شاگردان برجسته آیت الله العظمی میرزا محمد حسن شیرازی بود و از ایشان اجازه اجتهاد داشت. درباره ایشان گفته اند زمانی که قصد داشت سامرا را ترک کند و به زادگاه خویش تبریز باز گردد استادش میرزای شیرازی به وی فرمود در شبانه روز یک ساعت را برای خودت بگذار.


یک سال بعد چند نفر از تجار تبریز به سامرا مشرف می شوند و با آیت الله میرزا محمد حسن شیرازی ملاقات می کنند؛ وقتی ایشان احوال شاگرد خویش را جویا می شود، می گویند: « یک ساعتی که شما نصیحت فرموده اید، تمام اوقات ایشان را گرفته، و در شب و روز با خدای خود مراوده دارند. »


تحصیلات آیت الله سید علی قاضی
سید علی قاضی از همان ابتدای جوانی تحصیلات خود را نزد پدر بزرگوار سید حسین قاضی و میرزا موسوی تبریزی و میرزا محمد علی قراچه داغی آغاز کرد. پدرش به علم تفسیر علاقه و رغبت خاص و ید طولایی داشته است، چنانکه سید علی آقا خودش تصریح کرده که تفسیر کشاف را خدمت پدرش خوانده است. همچنین ایشان ادبیات عربی و فارسی را پیش شاعر نامی و دانشمند معروف میرزا محمد تقی تبریزی معروف به «حجة الاسلام» و متخلص به « نیر» خوانده و از ایشان اشعار زیادی به فارسی و عربی نقل می کرد و شعر طنز ایشان را که هزار بیت بود از بر کرده بود و می خواند.


ایشان در سال 1308هـ.ق. در سن 26 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آن جا را موطن اصلی خویش قرار داد.آیت الله سید علی آقا قاضی از زمانی که وارد نجف اشرف شد، دیگر از آنجا به هیچ عنوان خارج نشد مگر یک بار برای زیارت مشهد مقدس حدود سال 1330هـ ق به ایران سفر کرد و بعد از زیارت به طهران بازگشت و مدت کوتاهی در شهرری در جوار شاه عبدالعظیم اقامت گزید.


اساتید آیت الله سید علی قاضی
ایشان در نجف نزد مرحوم فاضل شرابیانی، شیخ محمد حسن مامقانی، شیخ فتح الله شریعت، آخوند خراسانی، عارف کامل حاج امامقلی نخجوانی و حاجی میرزا حسین خلیلی درس خواند و مخصوصاً از بهترین شاگردان این استاد اخیر به شمار می آمد که در خدمت وی تهذیب اخلاق را تحصیل کرد.


آقازاده سید علی آقا قاضی نقل می کند: « ... میرزا علی آقا قاضی بسیار از استادش میرزا حسین خلیلی یاد می کرد و او را به نیکی نام می برد و من ندیدم کسی مثل این استادش او را در شگفتی اندازد و هر وقت نام این استاد نزدش برده می شد به او حالت بهت و سکوت دست می داد و غرق تأملات و تفکرات می شد! »

......   ادامه مطلب...



چهارشنبه 93/2/3

نماز استغفار و توبه

کلمات کلیدی :

نماز استغفار

نماز استغفار دو رکعت است. در هر رکعت حمد و سوره قدر را بخوان و بعد از قرائت، 15 بار بگو «استغفرالله» و بعد به رکوع که رفتی آن را ده بار بگو ومثل نماز جعفر ، نماز را تمام کن که همه کارهایت ان شاء الله به اصلاح آید.[1]

نماز توبه

حضرت ختمی مرتبت (ص) روز یکشنبه دوم ذی القعده بیرون تشریف آورده فرمودند: ایّها الناس! کدام یک از شما اراده توبه کرده است ؟ عرض کردند : همه ما می خواهیم توبه نماییم . فرمود : غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره توحید و یک مرتبه معوذتین ( سوره های فلق و ناس ) بخوانید و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار و ختم به «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» بکنید و بعد از آن بگویید: «یا عزیز یا غفار اغفر لی ذنوبی وذنوب جمیع المومنین و المؤمنات فانه یغفر الذنوب الا انت».

و فرمود: نیست هیچ بنده ای از امت من، که این عمل را انجام دهد، مگر اینکه منادی از آسمان ندا کند: ای بنده خدا عملت را از سر بگیر که توبه تو مقبول است وگناه تو آمرزیده، و فرشته دیگر صدا کند از زیر عرش، ای بنده مبارک باد بر تو و اهل تو و ذریه تو، و دیگری صدا کند دشمنان تو از تو راضی خواهند شد در روز قیامت . ودیگری صدا کند که ای بنده ما با ایمان می میری و دین از تو گرفته نخواهد شد و قبر تو گشاده و منور خواهد شد. و دیگری صدا کند که ای بنده پدر و مادر تو از تو خشنود خواهند شد، اگر چه غضبناک بوده باشند در وسعت روزی خواهی بود. حضرت جبرئیل ـ علیه السّلام ـ ندا می کند: من وقت مرگت با ملک الموت می آیم و مهربانی می کنم به تو. صدمه نمی زند به تو اثر مرگ و خارج می شود روح تو از بدنت به آسانی.

عرض کردند : یا رسول الله ! اگر کسی این عمل را در غیر ذی القعده بجا آورد ، چطور می شود ؟ فرمود: همان طور است که وصف کردم و فرمودند : این کلمات را جبرئیل در معراج به من یاد داد.




چهارشنبه 93/2/3

خواص هفت آیه پر فضیلت

کلمات کلیدی :

علی (ع) گفت: رسول اکرم (ص) روزی فرمود: یا علی خواهی تو را چیزی آموزم که اگر خلق هفت آسمان و زمین جمع گردندنتوانند به تو بدی و آسیبی رسانند و هیچ کس بر تو ظفر نیابد. گفتم: بلی. فرمود:

هفت آیه در قرآن است آن را این گونه بر خود بخواند و بدم. اول: از پیش رو، دوم: پشت سر، سوم: بالای سر، چهارم: به سوی پایین، پنجم: بر طرف راست، ششم: بر طرف چپ و هفتم بر تمام اعضاء.

 یا علی! هر کس این هفت آیه را بخواند یا با خود دارد حق سبحانه و تعالی هفتاد هزار بدی را از نامه عمل او دور کند و هفتاد هزار حور نامه عمل او نویسد و هفتادهزار قصر در بهشت برایش بنا کند و هفتاد هزار حور و قصور و غلمان به او کرامت فرماید و هفتاد هزار حله از حریر و دیبای بهشتی به او بپوشاند چنان که صفت آنها را حق داند و دیگری نداند. یا علی! هر کس این هفت آیه را بخواند و به خود بدمد اگر نزد امراء و حکام رود البته عزیز و مکرم باشد اگر چه بر او خشم گرفته باشند، نرم گرداند. (و آن هفت آیه این است):

قُل لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُونَ.(سوره توبه(9)، آیه51)

بگو هرگز نرسد ما را مگر آنچه را نوشت خدا بر ما، اوست صاحب اختیار ما و بر خدا توکل کنند گروندگان.

 

وَ اِنْ یَمْسَسْکَ اللهُ بِضُرًّ فَلا کاشِفَ لَهُ اِلاّ هُوَ وَ اِنْ یَمْسَسْکَ بِخَیْرٍ فَهُوَ عَلی کُلَّ شَیءٍ قَدیرٌ. (سوره انعام(6)، آیه 17)

و اگر برساند تو را خدای سختی پس نیست بازدارنده مر آن را مگر او و اگر برساند به تو نیکویی پس او بر هر چیزی تواناست.

 وَ ما مِنْ دابَّهٍ فی الْأرْضِ اِلاّ عَلَی اللهِ ر‍ِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلُّ فی کِتابٍ مُبینٍ. (سوره هود (11) آیه 6)

و نیست هیچ جنبنده‌ای در زمین مگر بر خداست روزی او و می‌داند قرارگاهش و آرامگاهش را به جملگی در کتابی روشن است.

 اَنّی تَوَکَّلْتُ عَلَی اللهِ رَبّی وَ رَبَّکُمْ ما مِنْ دابَّهٍ اِلاّ هُوَ اخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی عَلی صِراطٍ مُسْتَقیمٍ. (سوره هود (11) آیه 56)

همانا من توکل کردم بر خدای پروردگارم و پروردگار شما نیست هیچ جنبنده‌ای مگر که اوست گیرنده موی پیشانیش را همانا پروردگار من به راه راست است.

 وَ کَاَیَّنْ مِنْ دابَّهٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَها اللهُ یَرْزُقُها وَ اِیّاکُمْ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ (سوره عنکبوت (29) آیه60)

و چه بسیار جنبنده ه برنمی‌دارد روزی خود را، خدا روزی می‌دهد او را و شما را و او شنوای داناست.

 ما یَفْتَحِ اللهُ لِلنّاسِ مِنْ رَحْمَهٍ فَلا مُمْسِکَ لَها وَ ما یُمْسِکْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ. (سوره فاطر (35) آیه2)

آنچه گشاده گرداند خدا برای مردمان از رحمت، پس نیست بازگیرنده مر آنرا و ‌آنچه را بازگیرد پس نیست فرستنده مر او را بعد از گرفتن او و اوست غالب درست کردار.

 وَ لَئِنْ سَاَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمواتِ وَ الْأرْضَ لَیَقُولُنَّ اللهُ قُلْ اَفَرَاَیْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ اِنْ اَرادِنیَ اللهُ بِضُّرً هَلْ هُنَّ کاشِفاتُ ضٌرِّهِ اَوْ اَرادَنی بِرَحْمَهٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللهُ عَلَیهِ یَتَوَکَلُّ الْمُتَوَکَلُّونَ (سوره زمر (39) آیه 38)

و اگر بپرسی از ایشان کی آفرید آسمان‌ها و زمین را هر آینه خواهند گفت البته خداست. بگو خبر دهید که آنچه را می‌خوانید از غیر خدا اگر خواست به من خدای ضرری را آیا ایشانند دفع کننده ضررش یا اگر خواست به من رحمت و احسانی آیا ایشانند بازدارندگان رحمتش. بگو که بس است مر خدا بر او توکل می‌کنند توکل کنندگان.

 

گنج های معنوی




چهارشنبه 93/2/3

اسراری از یک تسبیح اعجاب انگیز

کلمات کلیدی :

در این میان تاکید شیعه بر افضل بودن تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام دلیل دیگرى دارد و آن این است که این تسبیح منسوب به دختر گرامى پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله یعنى حضرت فاطمه علیهاالسلام مى باشد و آن حضرت تا آخرین لحظات حیات بر انجام آن مداومت داشته و در هیچ حال آن را ترک نمى کرده است.
در این نوشتار به برخی از اسرار و برکات این ذکر ملکوتی خواهیم پرداخت.


 تسبیح بانو چیست
امام على علیه السلام فرمود: او (فاطمه علیهاالسلام) با وجود اینکه از محبوبترین اشخاص در نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله بود ولى خدمتکارى نداشت و خود کارهاى منزل را انجام مى داد، او با مشک آب مى آورد تا آنجا که اثر بند آن در شانه و سینه او باقى مانده بود و آنقدر خانه را جارو کرد که غبار، تمام لباسهایش را در بر گرفته بود، و آنقدر در زیر دیگ غذا آتش افروخته بود که لباسهایش رنگ عوض‍ کرده و بوى دود مى داد؛ هنگامى که سختى هاى او بیشتر شد، به او گفتم: چرا نزد پیامبر صلى الله علیه و آله نمى روى و از او کنیزى نمى خواهى تا در کارهاى خانه به تو کمک کند؟
فاطمه به نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله رفت تا در این باره با وى سخن بگوید، ولى از آن جهت که اشخاصى نزد پیامبر بودند، چیزى نگفته به خانه بازگشت .


پیامبر که دریافته بود فاطمه براى عرض حاجتى به نزد وى آمده ، صبح روز بعد به نزد ما آمد و از فاطمه درباره علت مراجعه روز گذشته اش س? ال نمود. و من آنچه را که بین خودم و فاطمه صحبت شده بود، به رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض کردم .
رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: اى فاطمه ! به تو چیزى را عطا کنم که از خدمتکار و دنیا با آن چه در آن است بهتر باشد. بعد از نماز سى و چهار مرتبه الله اکبر، سى و سه مرتبه الحمدلله و سى و سه مرتبه سبحان الله بگو. این کار براى تو بهتر است از آن چه در دنیا مى خواهى و آن چه در آن است. در این حال فاطمه سه بار گفت: از خدا و رسولش راضى شدم و چنین خواهم کرد. (1)

 

....  ادامه مطلب...



<      1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز