سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

پنج شنبه 92/3/2

بین غذا آب بخوریم یا نه؟

کلمات کلیدی :

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، 
کارشناس تغذیه بیان کرد:
 نوشیدن آب در حین غذا عامل اصلی ابتلا به نفخ:
وی با بیان اینکه ایجاد نفخ از مشکلاتی است که با نوشیدن آب هنگام صرف غذا ایجاد می‌شود، گفت: اولین مرحله هضم غذا سایش با فشار زیاد از طریق عضلات صاف و چین‌های سطح معده و پرزهای آن است که این فرآیند با مصرف آب و مایعات سرد به علت اتساع معده خنثی ‌شده در نتیجه مواد غذایی هضم نشده وارد روده‌ها می‌شود و ایجاد نفخ شدید می‌کند.
این متخصص آسیب شناسی در ادامه افزود: اثر اسید هیدروکلریدریک معده بر غذاهای خورده شده باعث تجزیه مولکول‌های بزرگ به مولکول‌های کوچک قابل جذب برای سلول‌ها می‌شود، این فرآیند با مصرف آب و مایعات سرد مابین غذا خوردن به علت خنثی سازی اسید، مهار می‌شود و در نتیجه مولکول‌های بزرگ غیرقابل جذب وارد روده‌ها شده این مواد در روده بزرگ توسط باکتری‌ها مصرف می‌شود و ایجاد نفخ شدید می‌کند.
چرا نباید بین غذا آب بخوریم؟
دکتر اکبری با تاکید بر اینکه نوشیدن آب یا مایعات سرد مابین غذا موجب کاهش درجه حرارت معده و اختلال عملکرد واکنش‌های شیمیایی اسید معده و آنزیم‌های مختلف معده می‌شود، گفت: در این حالت غذای خورده شده به‌درستی هضم نمی‌شود و موجب هضم این مواد توسط میکروب‌های روده بزرگ شده نفخ شکم را تشدید می‌کند.
وی همچنین یادآور شد: اسید معده و آنزیم‌های هضم کننده پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها با مصرف آب و مایعات خنک در بین غذا رقیق می‌شود در نتیجه عملکرد این مواد کاهش یافته و هضم کامل به خوبی صورت نمی‌گیرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای جذب آهن، ویتامین C و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مکمل، محیط اسیدی معده مناسب است اما نوشیدن آب هنگام صرف غذا موجب بهم خوردن این محیط شده و بدن از جذب این مواد بسیار مهم محروم می‌ماند.
دکتر اکبری با اشاره به اینکه کاهش انرژی سلولی موجب کاهش قدرت هضم و جذب مواد غذایی در معده و روده‌ها می‌شود، تصریح کرد: کاهش انرژی سلولی در سلول‌های سطح معده و روده‌ها و همچنین سلول‌های عضلانی جدار معده و روده در اثر کاهش دمای محیط از 37 درجه سانتی‌گراد که بهترین دما برای بالاترین عملکرد این سلول‌ها است در نتیجه کاهش انرژی سلولی، تنبلی روده‌ها و به دنبال آن یبوست مزمن بروز می‌کند که به‌عنوان مادر بیماری‌ها است، این عارضه در اثر مصرف آب در بین غذا به‌وجود می‌آید، نوشیدن آب مابین غذا میزان تولید انرژی در بدن را نیز کاهش می‌دهد.
این محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی با بیان اینکه فقر انرژی در هر سلول بدن می‌تواند موجب بیماری آن سلول شود، خاطرنشان کرد: چنین پدیده‌ای در سیستم ایمنی بدن باعث عدم شناخت سیستم ایمنی از عوامل آسیب رسان یا عدم شناخت سلول‌های خودی از بیگانه شده و می‌تواند ریشه بسیاری از بیماری‌های نئوپلاستیک یا سرطانی یا بیماری‌های خود ایمنی مانند بیماری «MS» شود./س



پنج شنبه 92/3/2

دانستیهایی درباره عینکهای آفتابی

کلمات کلیدی :

هدف اصلی استفاده از عینک آفتابی هم این است که از ورود این اشعه های مضر و ایجاد بیماری های مختلف چشمی از جمله آب مروارید و مشکلات شبکیه جلوگیری کنیم. با توجه به اینکه ما در کشوری پر آفتاب زندگی می کنیم. خرید عینک آفتابی مناسب و استاندارد برایمان بیشتر اهمیت دارد تا از این آسیب ها در امان بمانیم و نور قابل رویت کمتری هم به چشم مان وارد شود.

برای آگاهی بیشتر ازعینک استاندارد دکتربختیارحسینی جراح وچشم پزشک اظهار داشت:

باتوجه به نزدیک شدن فصل گرماوآفتاب چه توصیه ای برای جلوگیری از آسیب های چشمی ناشی ازاشعه مضرخورشیددارید؟

نورخورشیدکه برای بسیاری از فعل وانفعالات جهان هستی لازم وضروری است دارای اشعه های متفاوتی نظیرفرابنفش (اولتراویولتultraviolet)ومادون قرمز می باشدکه برای چشم بسیارمضر هستند.اشعه مادون قرمز که یکی ازعوامل گرم کننده زمین نیز به شمار می روددرصورت تابش مستقیم به چشم می توانددید آن را 80تا90درصد از بین ببرد.بخصوص صبح هنگام که خورشیددرحال طلوع کردن است اشعه آن برای چشم بسیار مضراست.بهترین روش های جلوگیری از آسیب های چشمی استفاده از کلاه های لبه دار واستفاده از عینک های آفتابی مناسب است.بخصوص برای آن دسته از افرادی که مدت زیادی زیرنورخورشیدهستندمانند دروگرها ،دریانوردان ویاکسانی که مدت طولانی دربرف راه می روند.بیماری کاترات یکی ازانواع مختلف بیماری های چشمی است که در آن عدسی چشم کدر می شودومنجر به کم بینایی ونا بینایی می شود.دیگری بیماری آب مروارید که یکی از رایج ترین بیماری های چشمی است ویکی از عوامل ایجادکننده آن اشعه اولتراویولت یا همان فرابنفش است.

 ...

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/2

شادمانی شیطان پس از رحلت آدم(ع)

کلمات کلیدی :

شیطان که از لحظه خلقت آدم بنای گمراهی انسان را گذاشت در همان ابتدا به وسوسه هایش ادم (ع) را از بهشت برین به زمین سقوط داد.

با تولد فرندان ادم علیه السلام ،هابیل و قابیل را به جان هم انداخت و سرانجام آنچه نباید می شد،شد.

اما پس از رحلت آدم علیه السلام طبق گفتار زیر شیطان از مرگ آدم بسیار شادمان شده است.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

زمانی که حضرت آدم علیه السلام از دنیا رحلت کرد ،شیطان و قابیل خوشحال و شادمان شدند،

پس هردو در زمین گرد هم آمدند و شیطان و قابیل به سبب رحلت آدم علیه السلام با وسایل بازی و آلات موسیقی به لهو و لعب پرداختند ،

پس هرچیزی در روی زمین از این قبیل باشد و مردم از آنها لذت ببرندآن هم از کارهای شیطان و قابیل است

(الکافی ج6 ص 490)




پنج شنبه 92/3/2

اس ام اس روز پدر

کلمات کلیدی :

روز مرد است و عجب کادوی ما نایاب است
گرچه این درّ گرانقدر همان "جوراب" است

چه کسی میداند در پس این چهره مهربان، خستگیت را ؟

پدرم دوستت دارم . . .

 ..

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/2

پنج جملهای که نباید به کودکان گفت

کلمات کلیدی :

به زبان آوردن جمله ای ناامید کننده، ذهن کودک را مدت ها درگیر کرده و او را سرخورده می کند. به زبان آوردن واژگان آزار دهنده هرگز از ذهن پاک نمی شوند و جبران آن دشوار است. والدین باید مراقب گفتار، رفتار و ارتباط شان با فرزندان باشند.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، آنها باید در انتخاب کلمات و نحوه بیان دقت کنند و بدانند حرف هایشان بر فرزندان تاثیر می گذارد.

اهمیت نمی دهم

بچه ها دوست دارند جزییات مکالمات و گفت و گوهایی را که حین بازی با دوستان داشته اند بازگو کنند، اما والدین حوصله ندارند و جملات " برام مهم نیست " یا " به من چه مربوط؟ " را به زبان می آورند. به زبان آوردن این جملات، سبب می شود کودک حرف هایش را قطع کند. اکثر والدینی که فرزندان جوان دارند از سکوت فرزندان شان شاکی هستند، اما نحوه برخورد و ارتباط شان با آنها را در کودکی فراموش کرده اند. در کودکی، به حرف های آنها گوش کرده و شنونده خوبی بوده اید. زمانی که وقت کافی برای شنیدن حرف هایشان ندارید به آنها بگویید الان نمی توانید روی حرف هایش تمرکز کنید. می توانید زمانی را تعیین کنید که حرف هایش را با شما در میان بگذارد. بچه ها نیاز دارند با والدینشان صحبت کنند پس سعی کنید این فرصت را برای آنها ایجاد کنید.

...

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/2

نقش مردم در فراهم نمودن زمینه ظهور

کلمات کلیدی :

تاریخ ساخته انسان است نه انسان ساخته تاریخ. اگر طرحی برای آینده تاریخ نداشته باشیم و اگر مسئولیت خودمان را برای آینده تاریخ درک نکنیم کسی نمی‌تواند به ما قول بدهد که این کشتی خود به خود به طور خودکار به مقصد و هدف خودش برسد، لااقل قابل جلو افتادن و عقب افتادن است ...

نقش مردم در فراهم نمودن زمینه ظهور از دیدگاه شهید مطهری

دیدگاهی که معتقد است فقط وقتی ظلم و ستم به بیشترین حد خود برسد، زمینه ظهور فراهم می‌شود و در این میان مردم نقش خاصی در فراهم شدن زمینه‌های عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی مهدوی ندارند، دیدگاهی است که انفجاری بودن ظهور را اقتضا می‌کند. یعنی بدون آن که زمینه‌های اجتماعی عدالت‌گستری و ظلم‌ستیزی جهانی حضرت مهدی(علیه السلام)، توسط مردم فراهم شده باشد، صرفاً تیره روزی و ظلم و ستم فراگیر و غیر قابل اجتناب شود و حضرت مهدی (علیه السلام) به اذن الهی ظهور کند و جهان را پر از عدل و دادکند. در حالی که از دیدگاه شهید مطهری فراگیر شدن ظلم و ستم، صرف نظر از وجود زمینه‌های اجتماعی حق‏طلبی و ظلم‌ستیزی مردمی، نمی‌تواند آبستن یک انقلاب جهانی عدالت گستر باشد و این مساله مخالف حرکت منطقی تاریخ در تحولات جامعه جهانی است. شهید مطهری می‌فرماید: «از قرآن استفاده می‌شود که ظهور مهدی(علیه السلام) حلقه‌ای است از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می‌شود، سهیم بودن یک فرد در این سعادت موقوف به این است که آن فرد عملا در گروه اهل حق باشد.» [1]

....

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/2

رضایت امام زمان! چگونه؟!

کلمات کلیدی :

اگر می‌خواهید رضایت آقا امام زمان (عج) و به دنبال آن رضایت خداوند را به دست بیاورید ، در یک جمله بهترین عمل این است که: آن‌چه را خداوند واجب کرده است ، انجام دهید و آن‌چه را حرام کرده است، ترک نمایید...

اما شیعیان در عصر غیبت وظایف دیگری دارند که به طور مختصر به برخی از آن‌ها با استفاده از روایات اشاره می‌کنیم.

1. معرفت وشناخت مقام امام وامامت ولایت

الف : لزوم شناخت إمام :

فضیل گفت از حضرت ابو جعفر علیه السّلام شنیدم می‌فرمود : هر کس بدون معرفت امام بمیرد مرگ او چون مردن مردم جاهلیت است هرگز عذر مردم را در شناختن امام نمى‏پذیرند ، کسى که با شناختن امام بمیرد ، او را زیانى نخواهد رسید چه جلوتر از ظهور امام بمیرد یا بعد از آن و کسى که بمیرد ؛ در حالی که امامش را شناخته ، از دنیا برود ، مانند کسى است که با قائم عجل اللَّه فرجه در خیمه او بوده‏ است .

سلمة بن عطا از حضرت صادق علیه السّلام نقل کرد که فرمود:

حضرت امام حسین علیه السّلام در میان اصحاب خود فرمود : اصحاب من ! خداوند مردم را آفرید تا او را بشناسند وقتى شناختند او را مى‏پرستند وقتى او را پرستیدند از پرستش دیگران دست میکشند.

..

ادامه مطلب...



پنج شنبه 92/3/2

تاثیر سجده بر سلامت جسمانی افراد

کلمات کلیدی :

اسلام دین همه بشریت است، بنابراین برای سعادت و بهتر زیستن او برنامه ویژه‌ای دارد و هیچ یک از دستورات و آموزه‌هایش بی حکمت و دلیل نیست.

 
یکی از آنها نماز و اعمال و اذکار مربوط به آن است. کارشناسان معتقدند خواندن نماز تنها غذای روح انسان نیست بلکه جسم انسان‌ها را نیز تقویت می‌کند و آنها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می‌دهد.
 
به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روشن است که نماز فلسفه خاص خود را دارد که معراج مومن و مایه قرب به حق است و آن را باید فقط برای خداوند تعالی خواند و نه به انگیزه فواید و آثاری از این دست، ولی آگاهی از این دست نظرات علمی نیز می‌تواند برای برخی از افراد مفید باشد.
 
به عنوان مثال در تحقیقات علمی و نظریات برخی کارشناسان علم طب و روانشناسی گفته شده؛ ثابت ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصی مانند نزدیک بینی می‌شود و به لحاظ روانی این حالت باعث افزایش مقاومت عصبی فرد شده و بی‌خوابی و افکار نا آرام را از انسان دور می‌کند.
...


روشهایی برای یک خواب راحت

کلمات کلیدی :

درست است که با آغاز فصل بهار و طولانی تر شدن روزها، در مصرف جریان نور در طول روز صرفه جویی می شود اما در مقابل افراد نزدیک به یک ساعت از زمان خواب خود را از دست می دهند.

شاید این کمبود خواب برای بسیاری از افراد تنها پس از گذشت چند روز برطرف شود اما واقعیت اینجاست که کمبود خواب برای برخی دیگر از افراد به شکل یک مشکل مزمن بروز می کند که طولانی تر شدن روز این موضوع را تشدید خواهد کرد. به همین دلیل در این مطلب قصد بر این است با ارائه 9 راهنمایی خواب، خوابی آرام را تجربه کنید.

ایجاد تعدیل تدریجی

برای صرفه جویی بهتر در وقت و داشتن یک خواب آرام بهتر است به صورت تدریجی تعادل لازم را برقرار سازید. به این منظور فرزندان خود را 15 دقیقه زودتر از موعد به رختخواب ببرید و این تغییر رویه را یک هفته زودتر از موعدی که در ذهنشان برای تغییرات خواب تداعی کرده اید، ایجاد کنید. این استراحت هفته قبل از زمان تغییر، شروع بسیار خوبی است.

...

ادامه مطلب...



گیاهان دارویی مفید برای درمان درد

کلمات کلیدی :

میلیون ها نفر از جمعیت جهان از دردهای تضعیف کننده رنج می برند. برخی افراد برای رهایی از این دردها، به مصرف داروهای گیاهی رو می آورند. بیشتر گیاهان خواص درمان کننده و کاهش دهنده درد دارند.

روغن گل پامچال :

از این گیاه اغلب برای رفع ناراحتی های پوستی مانند اگزما استفاده می شود. البته چندی است که با توجه به خاصیت ضدالتهابی آن، برای کاهش ناراحتی آرتریت روماتوئید مصرف می شود.خاصیت ضدالتهابی این گیاه مشابه روغن امگا3 موجود در ماهی است. در صورت مصرف روغن این گیاه با روغن ماهی، تاثیر آن بیشتر می شود.

ارنیکا :

گیاهی چند ساله و متعلق به خانواده آفتاب گردان است. این گیاه که از آن به صورت روغن یا پماد موضعی استفاده می شود، برای درمان درد ناشی از کشیدگی عضلات، زخم و شکستگی استخوان سودمند است.

....

ادامه مطلب...



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز