سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

دختــرِ دهاتــــے!

کلمات کلیدی :

پدرم گفته بود: بعد از من، تو نگهبان باغ ها هستی 

  باید این سیب ها به او برسند، منتظر باش و خوب دقّت کن!

 گفته بودند تو نمی ‌آیی، شک نکردم! خودت قضاوت کن

حقّ من را که سال ها این‌جا، منتظر بوده‌ ام رعایت کن

گفته بودند بین یارانت، جای یک دختر دهاتی نیست

باشد آقا فقط همین یک بار، چند لحظه قبول زحمت کن

دل من شور می ‌زند گاهی، که مبادا دل شما تنگ ست

درد دل هم نمی ‌کنی با من، لطف کن لااقل نصیحت کن

من همیشه به یادتان هستم، پای شالی، کنار گندم زار

اگر از این طرف گذر کردی. با درختان باغ صحبت کن

پدرم گفته بود: بعد از من، تو نگهبان باغ ها هستی

باید این سیب ها به او برسند، منتظر باش و خوب دقّت کن

در بهاری که می ‌رسد از راه، آخرین مرد می‌رسد ناگاه

دخترم منتظر بمان اینجا، جای من با امام بیعت کن

 

نغمـه مستشار نظامی




راهکاری برای شکستن عادت انجام گناه

کلمات کلیدی :

رهایی از گناه

هیچ چیز نزد خدا پنهان نیست!وقتی می گوییم انسان عرضه می شود، یعنی زمانی فرا می رسد که همه ی انسان ها می توانند بفهمند که فلان کس اعتقاداتش، رفتارش و کردارش چگونه بوده و ما باید خود را برای آن روز آماده کنیم...

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

حجت الاسلام محمد علی جاودان، از اساتید اخلاق،در هیات دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)-هیات میثاق با شهدا- به بیان سخنانی در ارتباط با لزوم محاسبه نفس و نحوه ی برخورد با برخی از گناهان پرداخت.

 

محاسبه نفس
 با اشاره به اینکه مسلمان باید تکلیفش را با خودش مشخص کرده و به عبارتی تعیین کند که تا چه حد مسلمان است، اظهار داشت: روایات فراوانی در ارتباط با محاسبه نفس داریم که یکی از آن ها وصایای پیامبر اسلام (ص) به شخص ابوذر است.

حجت الاسلام جاودان ادامه داد: در این توصیه ها به سه نکته اشاره شده. ابتدا محاسبه ی نفس، سپس توزین و در انتها آمادگی برای عرضه ی اکبر در آخرت.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که هیچ چیز نزد خدا پنهان نیست تاکید کرد: وقتی می گوییم انسان عرضه می شود، یعنی زمانی فرا می رسد که همه ی انسان ها می توانند بفهمند که فلان کس اعتقاداتش، رفتارش و کردارش چگونه بوده و ما باید خود را برای آن روز آماده کنیم.

...

ادامه مطلب...



ماجرای نماز شب آیت الله بهاءالدینی

کلمات کلیدی :

آن شب را نخوابیدم. ایشان بعد از نیمه شب بلند شد. می‌دانستیم که چای باید کنارشان باشد، چایشان آماده بود. قبل از وضو، بلند شدند، نشستند مدتی در عالم خودشان بودند و داشتند نگاه می‌کردند، بعد رفتند وضو گرفتند و آمدند و نماز شب مختصری خواندند...

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطیب محبوب جمع‌های مذهبی و امام جمعه موقت تهران که توفیق درک شاگردی آیت الله سیدرضا بهاءالدینی را دارد.

در گفتگویی خواندنی صحبتهایی شنیدنی و نکاتی جالب درخصوص آیت الله سیدرضا بهاءالدینی، مطرح کرده و دریچه‌های جدیدی را در شناخت این بزرگوار به روی مخاطب گشوده است که در ادامه بخش‏هایی از آن تقدیم می شود:

 
از چه زمانی با آیت الله بهاءالدینی آشنا شدید؟

...

ادامه مطلب...



حضرت حجت(ع)

کلمات کلیدی :

آیت الله بهجت هرچند حضرت حجت(عج) از ما غایب و ما از فیض حضور آن حضرت محرومیم، ولی اعمال مطابق یا مخالف راه و رسم آن حضرت را می دانیم، و این که آیا آن بزرگوار را با اعمال و رفتار خود خشنود، و یا آن حضرت را با اعمال ناپسند، ناراحت و ناراضی می کنیم!

آیت الله بهجت




چگونگی نام گذاری امام علی-ع

کلمات کلیدی :

نام "علی" در لوح زبرجد!
اسامی و نام ها گاهی اوقات فلسفه ها و ماجراهایی در پشت خود دارند! اسامی بایستی به نوعی بر مسّمای خود دلالت داشته باشند، در غیر این صورت و اگر میان اسم مسّمی ارتباط و دلالتی نباشد، اسم گذاری چه معنا و هدفی خواهد داشت؟! بعضی از اسم‌ها و نام ها مخصوص برخی از مسّماها هستند که شاید تنها برازنده ی خود آنها باشند و بر غیر آنها دلالت روشنی نداشته باشند.  نام گذاری کودکی که متولد می شود یکی از این موارد است که بایستی نهایت دقت در انتخاب اسم انجام شود. اما بعضی از کودکان و نوزادان را کسانی برتر از انسان های معمولی برایشان اسم انتخاب می کنند. بعضی از نوزادان اسم شان از جانب خدا و عالم غیب برگزیده می شود!

...

ادامه مطلب...



آشنایی با میوه های قرآنی

کلمات کلیدی :

میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است .

این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.
در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد
...


احادیث درباره نامگذاری

کلمات کلیدی :

حضرت محمد (ص) : حق فرزند بر پدرش سه چیز است : 1- نام نیکو برای او انتخاب شود 2- به او نوشتن بیاموزد 3- هنگامی که بالغ شد او را همسر دهد.  مکارم اخلاق صفحه 220
--------------------------------------------
 مردی خدمت رسول خدا (ص) رسید و پرسید ، حق فرزندم بر گردن من چیست ؟ پیامبر اکرم (ص) فرمود : نام نیکو بر او گذاری و ادب بیاموزی و او را در جای خوبی قرار دهی ، ( یعنی نام نیک ، تربیت صحیح و شغل مناسبی برای او انتخاب کنی).  مکارم اخلاق صفحه 220
 --------------------------------------------
امام کاظم (ع) : نخستین نیکی مرد به فرزندش ، انتخاب نام نیکو برای اوست ، پس هرکس باید نام زیبا برای فرزندش انتخاب کند.  وسائل الشیعه جلد15 صفحه 122

...

ادامه مطلب...



فایده جالب لبخند زدن

کلمات کلیدی :

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می‌زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می‌کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

...
ادامه مطلب...



هشت ماده غذایی استرس زدا

کلمات کلیدی :

حال که سال جدیدی را آغاز کرده‌ایم بهتر است با چند ترفند ساده و مصرف مواد غذایی مفید از میزان اضطراب و استرس روزانه کم‌کرده و روی آرامش را دوباره در کوران کار، تحصیل و رقابت‌های حرفه‌ای ببینیم.

در این میان استفاده از رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌تواند راهگشا باشد.این پیشنهادها برگرفته از مطالب منتشر شده در نشریه ریدرز دایجست و پایگاه اینترنتی لیوینگ‌ول است.

سبزیجات سبز

کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ و دیگر سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند، سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی مفیدی هستند که می‌توان برای مقابله با فشار‌های عصبی آنها را در برنامه غذایی روزانه گنجانید. توصیه کارشناسان همواره مصرف خام این سبزیجات به صورت سالاد است. اگر وقت درست کردن سالاد را ندارید، می‌توانید از سبزی خوردن که از گذشته‌های دور به طور سنتی در برنامه غذایی مردم ایران زمین وجود داشته نیز استفاده کنید. تازه، بهار نیز فصل روییدن سبزی‌های کوهی خودرویی است که با آب باران رشد می‌کنند و طعم و بویی متفاوت و لذت‌بخش دارند؛ از آنها غافل نشوید!

...

ادامه مطلب...



مجرد یا متاهل - کدام مفیدتر است

کلمات کلیدی :

کاهش سلامت و قرار گرفتن در معرض خطر مرگ در افراد متأهل‌ کمتر می‌شود.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو گفتند: اگر چه ازدواج ظاهراً برای آنهایی که در وضعیت جسمانی خوبی هستند، مناسب است اما نمی‌تواند در حالی که سلامت افراد روند رو به نزولی دارد، افراد را در برابر مرگ محافظت کند.

محققان همچنین براساس نتایج این تحقیقات دریافتند که افراد متاهل در مقایسه با افراد مجرد خود را از نظر میزان سلامت جسمانی دست بالا می‌گیرند.

«هوی ژنگ» استادیار جامعه شناسی و نویسنده این تحقیقات گفت معتقدیم، ازدواج همچنان برای سلامتی برخی از مردم مناسب است اما به طور یکسان از سلامتی افراد محافظت نمی‌کند به طوری که سطح محافظت از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

...

ادامه مطلب...



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز