سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

برو از مامانت بگیر ...

کلمات کلیدی :

یک روز ما رفتیم درس آیت الله بهجت .... ایشان با یک حالت بشّاشی فرمودند که من امروز یک چیزی از این بچه ها یاد گرفتم، تقریباً حاصلش را من به زبان خودم عرض می کنم عین عبارت های ایشان یادم نیست اما مضمونش این بود ما تعجب کردیم آقای بهجت از یک بچه ای که بازی می کردند سر کوچه چی یاد گرفته. فرمودند من اینجا نشسته بودم داشتم مطالعه می کردم یک فقیری آمد درب منزل و به این بچه ها گفت که برو از مامانت نانی چیزی برای من بگیر بیاور، آن بچه گفت که برو از مامانت بگیر، این فقیر گفت که من گرسنه هستم احتیاج دارم تو برو به مامانت بگو یک چیزی به من بدهد، دوباره خیلی صریح گفت برو از مامانت بگیر، دو سه مرتبه این تکرار شد تا این فقیر بالاخره دید نه این بچه ها از جایشان بلند نمی شوند رفت دنبال کارش.
آنکه من یاد گرفتم این است که اگر ما خدا را به اندازه مامان حساب می کردیم به اندازه اینکه این بچه می فهمد که هرچه می خواهد از مامانش باید بگیرد، اگر این را ما یاد می گرفتیم که هرچه می خواهیم برویم از خدا بخواهیم بار ما بسته می شد، مشکل ما این است که خدا را کاره ای نمی دانیم نمی رویم سراغ او

آیت الله بهجت+داستان+بچه+مادر+فقیر+یادگرفتن+بهجت

هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست. هیچ ذکر عملی بالاتر از ترک معصیت در اعتقادات و عملیات نیست.




معجزه ی نماز شب

کلمات کلیدی :

رسول خدا (ص): 

هنگامی که بنده از رختخواب (نرم و) لذیذ بر میخیزد در حالی که خواب چشمانش را فراگرفته است، تا با خواندن نماز شب خشنودی خدا را فراهم کند، خداوند به وجود او بر ملائکه مباهات نموده و میفرماید: آیا نمی بینید که بنده ام از رختخواب لذیذ برای خواندن نمازی که بر او واجب نکرده ام، برخاسته است ؟ گواه باشید که من او را آمرزیدم.  (وسائل شیعه ج 8 ص 157)

امام صادق (ع):

هیچ عمل نیکی که بنده آن را انجام می دهد نیست، مگر آن که در قرآن ثواب آن مشخص شده است، به جز نماز شب ، که خداوند به لحاظ عظمت ارزش آن ، ثواب آن را مشخص نساخته .

امام صادق (ع):

از شیعیان ما نیست ، کسی که نماز شب نخواند. (وسائل شیعه ج8 ص 162)




زیباتر شدن با گیاهان

کلمات کلیدی :


? روغن آووکادو:
سرشار از ویتامین ها و مواد چربی است ، در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصاً کرم خاص پوست های خشک استفاده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر از جمله روغن کنجد می توان به کار بست.

پس از پاک کردن آرایش صورت ، می توانید پوست صورت خود را با گوشت له شده آووکادو ی کاملاً رسیده بپوشانید . 15 تا 20 دقیقه در آرامش کامل استراحت کنید و بگذارید روی صورتتان بماند .


? آویشن:
دم کرده تند و خوشبوی آویشن با ریختن یک مشت آویشن تازه و اکلیل کوهی در یک لیتر آب برای پوست صورت بسیار مفید و شاداب کننده است .


? اسطوخودوس:
اگر چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالند برای جلوگیری از عرق کردن بسیار مناسب است . همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند .

دم کرده 20 گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در 250 گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود


? بنفشه:
پوست هایی حساس بیش از هرچیز از لوسیون دم کرده بنفشه بهره می برند . 30 گرم گیاه را به مدت تقریبی یک ربع ساعت در یک لیتر آب جوش بریزید، صاف کنید و بگذارید کمی بماند و سپس به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت قرار دهید.

با دم کردن مشتی برگ خشک گل بنفشه در یک لیتر شیر جوش به مدت دو تا سه دقیقه می توان شیر نرم کننده ای برای صورت به دست آورد . این شیر همچنین می تواند برای سفیدی و نرمی دست به کار رود.

دم کرده 20 گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در 250 گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت دارد ( برگ ها را در شیر جوشان وارد کرده از گرما دور می نمایند ) این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود.


? بومادران:
بومادران با روغن کنجد برای ساختن کرم های آفتابی محافظ پوست کاربرد فراوان دارد.

در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت بگذارید. این عمل باعث استراحت پوست و جلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود.


? سیب:
آب سیب بخصوص برای مبارزه با چین و چروک بسیار مناسب است . می توانید صبح و شب روی گردن و پوست صورت به آرامی ماساژ دهید . اما البته باید دقت کرد که به دلیل خطر اکسیداسیون درست پیش از استفاده ، آب میوه را آماده کنید . برای تکمیل این روش ، می توانید هر هفته از ماسک سیب پخته در شیر استفاده کنید. پس از پختن سیب را له کرده ، به صورت ولرم روی پوست بگذارید .

برای رفع التهاب پلک و استراحت چشمان خسته می توانید چند قاچ به تازه را مستقیماً روی موضع قرار دهید . البته باید پیش از این کار به را به دقت شست، برای بر طرف کردن چین وچروک می توانید لوسیونی به طریق زیر فراهم کنید و به کار برید . حدود 15 روز به را در آب مخلوط با مختصری الکل بخیسانید.


? پرتقال:
برای بستن منافذ باز شده و نرمی پوست ، می توان برش های نازک پرتقال را روی پوست های چرب گذاشت . این ماسک را باید حدود نیم ساعت حفظ کرد ، و ترجیحاً در آرامش مطلق دراز کشید.

همچنین با افزودن گلاب به آب پرتقال به میزان ثلث حجم آن ، لوسیون قابض خوبی فراهم می شود.

همچنین در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت اثر می دهند . این عمل باعث استراحت پوست وجلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود .


? سوسن:
پیاز سوسن در بر طرف کردن چین و چروک شهرت دارد . 15 گرم آب پیاز سوسن را با هم وزن خود عسل و دو قاشق موم سفید آب شده مخلوط کنید . پیش از خواب به صورت خود بمالید.


? پنیرک:
از برگ گیاه پنیرک جهت تسکین تحریکات پوست و تأمین لطافت آن به صور مختلف استفاده می شود . یکی از راه های ساده آن تهیه دم کرده از یک مشت برگ در یک لیتر آب جوش است. ( البته زمان دم کردن آن نباید از 10 دقیقه تجاوز نماید ).

برای آرامش و نرمی پوست های حساس و ظریف می توان پوست صورت و حتی پلک ها را با محلولی که به طریق ذیل تهیه می شود به کار برد : یک مشت برگ پنیرک را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید . برای طراوت و درمان آفتاب سوختگی ، می توان روی مواضع سوختگی از لوسیونی استفاده کرد که به صورت ذیل تهیه می شود : 50 گرم ریشه را در یک لیتر آب بجوشانید .


? شقایق:
شقایق همراه با گیاهان دیگری از قبیل مریم گلی ، برای ساخت کرم های مخصوص حفظ و اصلاح پوست های چرب به کار می رود . دم کرده 15 گرم گلبرگ در نیم لیتر آب به صورت صاف شده و سرد لوسیون خوبی برای حفظ پوست است . همچنین برای آرامش چشم های خسته یا تحریک شده بسیار سودمند است.


? انگور:
آب یک خوشه ی انگور را اگر با دست بگیرید و صبح و شب به صورت کمپرس روی پوست صورت بگذارید ، پوستتان شاداب و روشن می گردد . البته این آب باید درست پیش از استفاده تهیه شود . پس از ده دقیقه که روی پوست ماند ، به کمک آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

همچنین آب انگور را به پوست مالیده و پس از خشک شدن آن ، با مقداری آب نیم گرم که محتوی کمی جوش شیرین می باشد صورت را شستشو داده که این عمل موجب طراوت ، شادابی و سفیدی پوست می گردد.


? کاج:
تأثیر استحمام با جوانه ی کاج برای بر طرف ساختن حالت های خستگی جسمی و عصبی شناخته شده است . همچنین خاصیت آن برای حفظ زیبایی و نرمی پوست . پنج تا شش مشت جوانه کاج را که خشک کرده اید ، به مدت 30 دقیقه در 5 تا 6 لیتر آب بجوشانید . این محلول را در آب ولرم وان بریزید.

برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد


? تمشک:
پوست صورت ، ماسک شاداب کننده تمشک را بسیار می پسندد . مشتی تمشک کاملاَ رسیده را له کنید و میوه له شده را حدود ربع ساعت روی پوست بگذارید، پس از این مدت به کمک پنبه ای با آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

برای درمان پوست های چرب می توان به طریق ذیل لوسیون قابضی فراهم آورد : 20 تا 25 گرم برگ تمشک وحشی را به مدت ده دقیقه بجوشانید . این جوشانده را صبح و شب به صورت لوسیون روی پوست صورت بمالید.


? توت فرنگی:
توت فرنگی که مقوی و شاداب کننده است به بازیافتن درخشندگی و نرمی پوست کمک می کند . همچنین برای بر طرف کردن چین و چروک پوست استفاده می شود .

یادآوری می کنیم که جز در موارد آلرژی نسبت به توت فرنگی ، می توان با له کردن پنج تا شش میوه رسیده ماسکی فراهم کرد و مستقیماً روی صورت گذاشت و حدود بیست دقیقه نگه داشت . پس از آن با آب معدنی یا آب باران تمیز که اندکی ولرم شده باشد آب بکشید.


? گزنه:
برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد . شیره ی به دست آمده را در مقدار هم حجمش آب باید رقیق کرد و به صورت ماساژ آرام روی پوست سر به کار برد.

پوست های خشک یا حساس با لوسیون گزنه جان می گیرند . یک مشت گزنه ی تازه را بکوبید و در یک چهارم لیتر آب به مدت یک ربع ساعت دم کنید و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید.


? جعفری:
از جعفری می توان لوسیون تقویتی خوبی تهیه کرد . 10 تا 15 گرم گیاه را به مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب جوش دم کنید. صاف کنید و بگذارید سرد شود و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید.

با افزودن کمی آب لیمو ترش به این لوسیون ، می توانید آن را برای بر طرف کردن لکه های بار داری به کار برید.

شستشوی صورت با جوشانده ی حاصل از یک مشت جعفری در نیم لیتر آب که به مدت 5 دقیقه جوشیده باشد برای مدت یک هفته سبب روشن شدن رنگ پوست می گردد .


? خطمی:
پوست های حساس می توانند از خاصیت نرم کنندگی خطمی ( اُفی سینال )بهره گیرند . کافی است با جوشاندن مقدار اندکی برگ و گل خطمی در نیم لیتر آب به مدت ده دقیقه لوسیونی فراهم آورد . از این لوسیون برای آرامش پوست های حساس استفاده می شود.

شستشوی صورت با جوشانده ی حاصل از یک مشت جعفری در نیم لیتر آب که به مدت 5 دقیقه جوشیده باشد برای مدت یک هفته سبب روشن شدن رنگ پوست می گردد


? گل گاو زبان:
برای پوست های خشک و شکننده ، می توان به طریق زیر لوسیون مؤثری آماده ساخت.حدود ربع ساعت 20 گرم گل گاو زبان را در نیم لیتر آب جوش بجوشانید. این محلول را می توان مستقیماً به صورت لوسیون روی پوست به کار برد ، یا ترجیحاً به صورت کمپرس ولرم به مدت ده دقیه نگه داشت. از این لوسیون می توان مجدداً به مدت دو یا سه روز استفاده کرد ، به شرط آنکه در یخچال نگهداری شود.



? خیار:
خیار به خاطر خاصیت نرم کنندگی اش در صنعت لوازم آرایشی کاربرد فراوان دارد . در این صنعت چندین فراورده هست که از خیار به تنهایی یا همراه گیاهان دیگری از قبیل هوفاریقون که به خاطر خاصیت قبض شهرت دارد استفاده می شود . از خیار می توان به آسانی شیری فراهم کرد . دو خیار شسته و پوست کنده را ربع ساعتی در یک لیتر آب بپزید و در آب حاصل از پخته شدنش له کنید . به این شیر یکی دو قاشق روغن بادام شیرین اضافه کنید.

آب حاصل از پخته شدن خیار به تنهایی لوسیون فوق العاده ای برای شست وشوی پوست صورت است . همچنین با قرار دادن مستقیم حلقه های نازک خیار روی پوست صورت و گردن به مدت یک ربع ساعت ، می توان ماسک خوبی تهیه کرد.


? گل گندم:
دم کرده ای که از 25 گرم گلبرگ گل گندم در نیم لیتر آب جوش به دست آمده باشد ، به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت ، تأثیر آرام بخش و نرم کننده ای دارد و جهت تقویت سلول های پوست صورت برای تأمین نظافت و شادابی آن به کار می رود و ضمناً به صورت مؤثری از پیدایش چین وچروک جلوگیری می کند.


? هویج:
برخی از مواد فعال هویج استفاده از آن را در صنعت لوازم آرایشی و برای منظورهای گوناگون توجیه می کند. بنابرا ین برای تغذیه و حفاظت پوست اطراف چشم و شقیقه ها ،بخصوص پوست های حساس ، پمادی را که مایه اصلی آن عصاره ی روغنی هویج و آفتاب گردان ، و جوانه ی گندم و فندق است به کار می برند.

اگر هویج را پیش از آب گرفتن در آب بجوشانند ، با مالیدن آب آن روی پوست ، رنگ پوست را روشن و مشکلات خاص پوست چرب را بر طرف می کند. مالش آب هویج به پوست سبب روشن شدن پوست و جلای آن گردیده و در لطافت و شادابی پوست موثر است.




چند توصیه فوق العاده عجیب پزشکی

کلمات کلیدی :

شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان شماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.

1. آلرژی دارید؟ بخندید!
وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی‌ که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی ‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.

2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!
خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.

3. بیمارید؟ خوش‌بین باشید!
کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری‌ شما را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست‌های خوش‌بینی نمره خوبی گرفته‌اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می‌کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس‌گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست‌ نیافته‌اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس‌گزاری موجب می‌شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.

4. دنبال تناسب‌اندامید؟ تصویرسازی کنید!
در ذهن خود تصویری از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه‌برداری موجب می‌‌شود که ماهیچه‌های قوی‌تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع‌تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه‌زدن برای عضله دوسربازو ساخته‌اند حجم ماهیچه‌ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب‌دیده‌تان را نرمش می‌دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه‌تان وارد می‌شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه‌تان را هم همین‌طور. این‌کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.

5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید!
وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن می‌کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.
موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.




سخنان بزرگان در مورد سعادت

کلمات کلیدی :

افسوس! یگانه سوالیکه هیچکس نمیتواند پاسخی به آن بدهد: سعادت چیست؟(برادلی)

############

چه سعادت بیاید و چه نیاید، آدمی باید سعی کند خـــــــود را از سعـــــــادت بـــــــی نیــازگــــرادند.(ژرژالبوت)

############

غنچه خوشبختی در جای تاریک و بی صدا و گودی افکار افراد متفکر خودبخود می اندیشد*** ارنست دیمنه

############

فکر کردن،سخت ترین کار بشر است*** انیشتین

############

آن هنگام که روحم عاشق جسمم شد و جفت گیری این دو سر گرفت من بار دیگر متولد شدم ***جبران خلیل جبران

############

الماس را جز در قعر زمین نمی توان یافت و حقایق را جز در اعماق فکر نمی توان کشف کرد***ویکتور هوگو

############

مردی که فکر نو دارد مادام که فکرش به ثمر نرسیده است آرام و قرار ندارد***مارک تواین

############

فکر نو بسیار ظریف و حساس است ،با یک ریشخند کوچک می میرد و کنایه ای کوچک آن را بسختی مجروح میکند.***هربرت اسپنسر

############

هرگاه بتوانیم از نیروی تخیل به همان اندازه استفاده کنیم که از نیروی بصری استفاده می کنیم هر کاری انجام پذیر است ***کارلایل

############

آدم بی مغز و پرگو چون آدم ولخرج و بی سرمایه است ***پاسکال

############

آنقدر شکست می‌خورم تا راه شکست دادن را بیاموزم.*** پطر کبیر

############

پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنستکه بعداز هر زمین خوردنی برخیزی.***مهاتما گاندی

############

انسان برای پیروزی آفریده شده است، او را میتوان نابود کرد ولی نمیتوان شکست داد. ?ماهیگیر ودریا?***ارنست همینگوی

############

بکوش تا عظمت در نگاهت باشد نه در آنچه می نگری.***آندره ژید

############

انسان هیچوقت بیشتر از آن موقع خود را گول نمی‌زند که خیال می‌کند دیگران را فریب داده است.***لارشفوکو

############

اگر بت‌ها را واژگون کرده باشی کاری نکرده‌ای، وقتی واقعاْ شهامت خواهی داشت که خوی بت‌پرستی را در درون خویش از میان برداری.***نیچه

############

فرق انسان و سگ در آنست که اگر به سگی غذا بدهی هرگز تو را گاز نخواهد گرفت.***تولستوی

############

اجل کاینات از روی ظاهر آدمی است و اذل موجودات سگ؛ و به اتفاق خردمندان، سگ حق شناس به از آدمی ناسپاس.(کارینا)
############

پنهان است
که بسیار نزدیک به ماست ما کمتر از آنجا میگذریم و آن دل خود ماست.ـ ـ ـ موریس مترلینک

############

من دیده ام که درجه سعادت اشخاص مربوط به اراده و میل خود آنهاست. ـ لینکین

############

دنبال سعادت برو، سعادت از تو خواهد گریخت،

############

با دل و جان بکار خودت بپرداز، وقتت را برای ممقصود بکار بر،
از جادهء خود بینی و شهوت بینی نفس بیرون بیا و دنبال چیزی برو که
از نفس بالاتر است، آنگاه هنگامی که بگذشته ات فکر میکنی،
خواهی دید که تو خوشبخت بوده ای. ـ ـ ـ پروفیسور جود

############

فرق بین سعادت و خردمندی اینست که آنکه خود را خوشبخت می انگذارد
واقعاً خوشبخت است و لی آنکه خود را از همه خردمند تر می انگذارد از همه
نادانتر است. ـ ـ کولتون

############

سعادت نتیجه یک زندگانی عقلانی است. ـ ـ
بمحض اینکه از خود ســـــــوال کـــــــردی : من خوشبختـــــــم ــ سعـــــادت
تـــــرا تــرک خــواهد گفت. ـ ـ ـ جان استوارت میل

############

راز سعادت در اینست که کاری بتو واگذار شده دوست بداری. ـ ـ آلدوس هکسلی

############

خوشبختی هرگز هدف من نبوده است من هــــــم مــــانند انشتین احساس
سعــــادتمندی نمیکنــــم و نمی خواهم سعادتمند و شادکام باشم.ـ ـ ـ جرج برنادشا

############

خوشبختی یگانه چیزی است کـــــه می توانــیـم بی اینکـــــه خــــــود داشته
باشیم دیگران را از آن بـــرخوردار ســـــازیم . ـ ـ کارمن سیلوا

############

یگانه راه برای افزودن خوشبختی بر روی زمین آنست که تقسیم اش کنیم.ـ پول شرر

############

خوشبخت کسی است که دم را غنیمت میشمارد و بخود میگوید: من
امروزخوشــــــم تــا فردا چـــه پیش آیــــد. ـ ـ درایدن

############

روی این زمین سعادت وجود ندارد. ـ ـ ـ ادمون اسپنسر

############

سعادت نسبی را کسی دارست که در درجه اول با خویش سازگاری داشته باشد و
این از مشکلترین کارهاست. عامل دوم اینست که با دیگران سازگار باشد و عامل
سوم اینکه با کاری سازگاری داشته باشد. ـ ـ ـ خواجه نوری

############

بنا کردن عمارت خوشبختی بسیار دشوار و خـراب کردن آن اسان است. ـ ـ بودن شت

############

سعادت آنست که انسان دنیا را همانطور که آرزوم میکند ببیند. ـ ـ کورنر

############

ای مردم چرا سعادت را در خارج میجوئید سعادت درون خود شماست. ـ ـ بیوتیوس

############

بشر خلق نشده است که سعادتمند باشد. ـ ـ ـ دکتر جانسن




دانستنیهای عجیب و جالب

کلمات کلیدی :

آیا میدانستید که دانشمندان ثابت کرده اند که گل سرخ ترکیبی از بوی 40 نوع گل مختلف است ؟

آیا میدانستید که اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می‌توانست یک هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند ؟

آیا میدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش میترسد ؟

آیا میدانستید که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است ؟

آیا میدانستید که در حال حاضر 6 میلیون اختراع در جهان وجود دارد که ادیسون با 1094 اختراع رکورد دار است ؟

آیا میدانستید که اگر تمام کرات منظومه شمسی را با هم جمع کنیم و سپس آن را دو برابر کنیم باز هم به اندازه وسعت کره مشتری نمی‌شود ؟

آیا میدانستید که وسعت کره ماه به اندازه قاره استرالیاست ؟

آیا میدانستید که ملخ ها فراوان ترین موجودات بر روی زمین هستند و موجوداتی هستند که در روز دو برابر وزن خود غذا می‌خورند ؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس از10 هزار عدسی تشکیل شده است ؟

آیا میدانستید که طبیعت سیاره اورانوس بر خلاف زمین است یعنی دو قطبش گرم و قسمت های استوایی آن بسیار سرد است ؟

آیا میدانستید که سوسک ها مقاوم ترین موجودات در برابر گرسنگی هستند آنها میتوانند یک ماه بدون غذا و دو ماه بدون آب زنده بمانند ؟

آیا میدانستید که جنین انسان بعد از 17 هفته می تواند خواب هم ببیند ؟

آیا میدانستید که گربه و سگ 5 نوع گروه خون دارند در حالیکه انسان 4 نوع گروه خون دارد ؟

آیا میدانستید که 1300 تا از کره زمین در سیاره مشتری جای میگیرد ؟

آیا میدانستید که در شیلی صحرایی وجود دارد که هزاران سال میشود در آن باران نباریده ؟

آیا میدانستید که خرگوش و طوطی تنها حیواناتی اند که بدون برگشتن به عقب پشت سر خود را می بینند ؟

آیا میدانستید که طول قد هر انسان سالم برابر 8 وجب دست خود اوست ؟

آیا میدانستید که شبکه چشم انسان 135 میلیون سلول دارد که مسئولیت تشخیص رنگها را بر عهده دارند ؟

آیا میدانستید که بدن انسان 50 هزار کیلومتر رشته عصبی دارد ؟

آیا میدانستید که تنها موجودای که میتواند به پشت بخوابد انسان است ؟

آیا میدانستید که چشم سالم انسان میتواند 10 میلیون رنگ مختلف را ببیند و از هم دیگر جدا نماید ؟

آیا میدانستید که نیروی جاذبه ماه میتواند باعث زمین لرزه شود ؟

آیا میدانستید که شیارهاى کف دست کمکی براى بهتر گرفتن اشیاء است ؟

آیا میدانستید که لاشخورها قادر به دیدن یک موش کوچک از ارتفاع 4 کیلومتری میباشند ؟

آیا میدانستید که مردم فیلیپین به بیش از 1000 لهجه سخن میگویند ؟

آیا میدانستید که مصرف زغال اخته از تنگی عروق خون جلوگیری میکند ؟

آیا میدانستید که خورشید در مدار کهکشان شیری با سرعت 900000 کیلومتر در ساعت حرکت میکند ؟

آیا میدانستید که نام قدیم یونان، هلاس برگرفته از هلیوس خدای خورشید بوده است ؟

آیا میدانستید که فقط قورباغه های نر قور قور می‌کنند ؟

آیا میدانستید که خرس با تمام سنگینی خود میتواند با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود ؟

آیا میدانستید که افراد باهوش داراى روى و مس بیشترى در موهایشان هستند ؟

آیا میدانستید که شکلات بر عصب و قلب سگ تاثیر بد دارد، با کمی شکلات میتوان یک سگ را کشت ؟

آیا میدانستید که یک قطره لیکور عقرب را دیوانه می‌کند و عقرب خودش را نیش می‌زند و می‌کشد ؟

آیا میدانستید که مایع موجود در نارگیل نارس را می‌توان بجای پلاسمای خون استفاده کرد ؟

آیا میدانستید که درخت بلوط تا قبل از پنجاه سالگی میوه نمی‌دهد ؟

آیا میدانستید که نوعی عنکبوت میتواند 300 برابر وزنش را بلند کند ؟

آیا میدانستید که طول موج نور مرئی بین 700 - 400 نانومتر است ؟

آیا میدانستید که خورشید کوچکترین ستاره دنیا است ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟

آیا میدانستید که به گفته صندوق پول جهانی، ایران در تورم رتبه 5 جهان است و تا چند سال دیگر 1 خواهد شد ؟

آیا میدانستید که ایران فلاتی به وسعت 1/648/195 کیلومتر مربع است ؟

آیا میدانستید که گرانترین کفش دنیا 1 میلیارد و 700 میلیون تومان است ؟

آیا میدانستید که گرانترین سینمای خانگی 210 میلیون تومان است ؟

آیا میدانستید که گرانترین بلندگوی جهان 210 میلیون تومان قیمت دارد ؟

آیا میدانستید که گرانترین ساعت دنیا سوئیسی بوده و 1 میلیارد تومان است ؟

آیا میدانستید که گرانترین ماشین دنیا یک الگانس که با الماس تزیین شده و بیش از 1 میلیارد است ؟

آیا میدانستید که فاصله بین مچ دست تا ارنج برابر با طول کف پا است ؟

آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی میشمارند ؟

آیا میدانستید که قطر شاهرگ گردن 6 میلیمتر میباشد ؟

آیا میدانستید که ناخن انگشت میانی سریعتر از دیگر انگشتها رشد میکند ؟

آیا میدانستید که نروژ سومین کشور صادر کننده نفت میباشد ؟

آیا میدانستید که با برداشتن تخمدانها عمر بیمار بطور متوسط 8 سال کمتر میشود ؟

آیا میدانستید که اسکنر 48 سال پیش اختراع شده است ؟

آیا میدانستید که 100 سال پیش پزشکان آمریکایی میگفتند زنانی که باهوش هستند باردار نمی شوند ؟

آیا میدانستید که ستاره دریایی فاقد مغز میباشد ؟

آیا میدانستید که سالانه 5000 کارگر در معادن چین جان خود را از دست میدهند ؟

آیا میدانستید که مروارید درون سرکه ذوب میگردد ؟

آیا میدانستید که ارزش مادی تمام عناصر بدن انسان کمتر از 1000 تومان است ؟

آیا میدانستید که ساعت اتمی ساخته اند که در 400 میلیون سال یک ثانیه هم تغییر نمی کند ؟

آیا میدانستید که بال زدن یک پروانه هم زمین را تکان میدهد ؟

آیا میدانستید که ما مغزمان را کنترل میکنیم یا مغزمان ما را ؟

آیا میدانستید که 200 میلیون موجود زنده روی زمین وجود دارد که انسان یکی از آنها است ؟

آیا میدانستید که یک قطره آب دارای 100 میلیارد اتم است ؟

آیا میدانستید که 80? موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند ؟

آیا میدانستید که تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است ؟

آیا میدانستید که روباه همه چیز را خاکستری می بیند ؟

آیا میدانستید که گربه قادر نیست مزه شیرین را تشخیص دهد ؟

آیا میدانستید که یک گرم سم مار کبری می تواند 150 نفر را بکشد ؟




چهارشنبه 91/11/11

دلایل علمی قران کریم (درخـتـان - گـیـاهـان- مـیـوه هـا)

کلمات کلیدی :

 

«و در زمین مزرعه های کوچک ناهمگون در جوار همدیگر وجود دارد، در حالی که در آنها باغهای انگور، کشت و درخت های خرما از نوع  صنو و غـیر صنو وجود دارد، که همه با یک آب آبیاری میشوند ولی از نظر غذائی آنها را بر یکدیگر برتری میدهیم! دراین موارد برایکسانیکه فکر میکنند نشانه هائی وجود دارد».

نکات آیه: 1ــ مزرعه های کوچک کنار هم ناهمگون هستند.2ــــ صفات و خصوصیات میان درختان به صِنو و غیر صِـنـو بودن آنها بستگی دارد. 3ـــ در موارد مزبور نشانه هائی وجود دارد.


1ـــ مزرعه های کوچک کنار هم ناهمگون هستند:

در زمان محمد انسان می دانست که خاکهای زمین با هم فرق میکنند، ولی اینکه خاک دو مزرعه کوچک چسـبیده به هم نیز دقـیـقـاً یکی نیستند، از عـلـم امـروزی بشر است که با امکانات پیچیده علمی امروزی آنرا بدست آورده است.

 


2ــ صفات و خصوصیات میان درختان به صنو و غیر صنو بودن آنها بستگی دارد:

درختی که از درخت دیگر روئیده باشد صِـنـْـونامیده می شود و درختی که از بذر روئیده باشد غیر صنو نامیده می شود.

آیه صفات و خصوصیات درختان را به صنو و غیر صنو بودن آنها مربوط می داند. واقعیت هـم همین است. درخت صِنو (یعنی درختیکه از درخت دیگری روئیده باشد) تمامی صفات و خصوصیات وراثتی درخت مادر خود را دربـردارد. یعنی از نظر رنگ، طـعـم، مـزه و غــیـره دقـیـقـاً مانـنـد درخـت مـادر است. ولی درخـتی که از بذر روئیده باشد، صفات و خصوصیات آن ترکیبی است از صفات و خصوصیات درخت مادر بعلاوه صـفـات و خصوصیات درخت پدر (که به درخت مادر تـلـقـیح شده است).

 


3ـــ در موارد مزبور نشانه هائی وجود دارد:

(منظور از وجود "نشانه ها"، وجود هـدایت خداوندی است). آیه این موضوع را مطرح می کند که در صورت نبودن هدایت پشت پدیده ها اگر بنا می بود چیزی بروید، در یک خاک و از یک آب منطقاً می بایست فقط یک نوع گیاه می رویید، نه اینکه مثلاً درخت خرما در انواع خاکها بروید.

چنانکه می دانیم در موجودات زنده از جمله گیاهان عنصری وجود دارد که گیاه را هدایت می کند. این عنصر که ژن نامیده می شود اطلاعاتی از ویژگیهای پدیدهخود را با خود دارد که بنابر آن اطلاعات، پدیده خود را هدایت می کند.


 




دوشنبه 91/11/9

طنز استاد راهنما فوق العاده خواندنی

کلمات کلیدی :طنز


 یک روز آفتابی، خرگوش بیرون از لانه اش غرق در تایپ بود…
در همین حین، روباهی او رادید...
 روباه: خرگوش به چه مشغولی؟
 خرگوش: پایان نامه می‌نویسم...
روباه: جالبه، موضوع پایان نامت چی هست؟
 خرگوش: در مورد اینکه یک خرگوش چطور می تونه یک روباه رو بخوره، کار می کنم...
 روباه: احمقانه است، همه کس می‌دونند که خرگوش، روباه  نمی‌خورد...
 خرگوش: مطمئن باش که می تونند، من می تونم اینو بهت ثابت کنم، دنبال من بیا...
 خرگوش و روباه با هم داخل لانه خرگوش شدند و بعد از مدتی خرگوش به تنهایی از لانه خارج شده و به نوشتن خود مشغول شد…
 در همین حال، گرگی از آنجا رد می‌شد…
گرگ : خرگوش چی می‌نویسی؟
 خرگوش: دارم روی پایان نامم که یک خرگوش چطور می تونه یک گرگ رو بخوره، کار می کنم.
گرگ: تو که تصمیم نداری این مزخرفات رو چاپ کنی؟
 خرگوش: البته که چاپ می کنم،می خواهی می تونم امکانشو بهت ثابت کنم؟
 گرگ و خرگوش وارد لانه خرگوش شدند و باز خرگوش پس از مدتی به تنهایی برگشت و به کار خود ادامه داد.....................
و اما در لانه ی خرگوش..... .
 در گوشه ای از لانه ی خرگوش،پوست واستخوان روباه و

 در سوی دیگر مو و استخوان گرگ ریخته بود و
در وسط لانه، شیر قوی پیکری دهان خود را تمیز می کرد...
 نتیجه:
 مهم نیست موضوع پایان نامه شما چیست!؟
اهمیتی ندارد که اطلاعات بدرد بخوری در پایان نامه‌ گردآورده اید یا نه،…
 مسئله ی اساسی پایان نامه این است:
    استاد راهنمای شما کیست؟!؟!





دوشنبه 91/11/9

تعریف ارزش دوست...!!!!!!!!!!

کلمات کلیدی :


I think this is the greatest and truest description
I"ve ever heard for a Friend.....
تصور می کنم این بهترین و واقعی ترین توصیفی ست که تا کنون از دوست شنیده ام


Friends........They love you. دوستان...... تو را دوست می دارند
But they"re not your lover اما معشوق تو نیستند
They care for you, مراقب تو هستند
But they"re not from your family اما از اقوام تو نیستند

They"re ready to share your pain, آنها آماده اند تا در درد تو شریک بشوند 
But they"re not your blood relation. اما آنها بستگان خونی تو نیستند

They are........FRIENDS! !!!! آنها...... دوستان هستند

A True friend...... . یک دوست واقعی

Scolds like a DAD.. همانند پدر سخت سرزنشت میکند

Cares like a MOM.. همانند مادر غم تو را می خورد

Teases like a SISTER.. مثل یک خواهر سر به سرت می گذارد

Irritates like a BROTHER.. مثل یک برادر ادای تو را در می آورد

And finally loves you more than a LOVER. و آخر اینکه بیشتر از یک معشوق دوستت می دارد

Send to all your good friends برای تمام دوستان خوبتان بفرستید

Even me if I"m one of them....حتی برای من، اگر یکی از آنها هستم 



The nicest place 2 be is in someone"s THOUGHTS!
زیباترین مکان برای حضور، افکار دیگران است

 
******************************


 

مراقب قلب ها باشیم

وقتی تنهاییم، دنبال دوست می گردیم

پیدایش که کردیم، دنبال عیب هایش می گردیم

وقتی که از دست دادیمش، دنبال خاطراتش می گردیم

و همچنان تنها می مانیم


هیچ چیز آسان تر از قلب نمی شکند

ژان پل سارتر




دوشنبه 91/11/9

آیا از جنگ بین دو جنس (زن و مرد) خسته نشده اید؟

کلمات کلیدی :


زنان و مردان باهم متفاوت هستند،
در این دو نکته تردیدی نیست.
ولی به جای تاکید روی کیفیت های منفی زن و مرد ،
چرا روی نقاط مثبت آنها تاکید نکنیم؟

بیایید از خانم ها شروع کنیم:
زن ها مهربان ، عاشق و دلسوزند.
زن ها وقتی خوشحالند گریه میکنند.
زن ها برای نشان دادن توجه و علاقه همیشه کارهای کوچکی انجام میدهند.
زن ها برای دستیابی به بهترین چیزها برای همسر و فرزندانشان دریغ نمی کنند.
زن ها قدرت این را دارند که وقتی خیلی خسته هستند و نمی توانند روی پا بایستند ، لبخند بزنند.
زن ها می دانند چگونه یک وعده شام یا ناهار معمولی را به یک فرصت تبدیل کنند.
زن ها می دانند چگونه از پول خود بهترین استفاده را ببرند.
زن ها می دانند که چگونه یک دوست بیمار را تیمار کنند.
زن ها شادی و خنده را به دنیا ارزانی می دارند.
زن ها می دانند چگونه ساعت های متوالی کودکان را سرگرم کنند.
زن ها صادق و وفادار هستند.
زن ها در زیر آن ظاهر نحیف ، اراده پولادین دارند.
زن ها برای یاری رساندن به دوست محتاجشان، همه کار انجام می دهند.
زن ها از بی عدالتی به آسانی به گریه می افتد.
زن ها می دانند چگونه به یک مرد احساس پادشاه بودن بدهند.
زن ها دنیا را مکانی شادتر برای زندگی می سازند.
...


حالا نوبت مردهاست....:
مردان برای حمل اشیاء سنگین و کشتن سوسک و عنکبوتها خوب هستند!!!!
 
حالا آقایون اخماشونو وا کنن و ببینن نتیجه ازدواجشون چیه: (نتایج حاصل از ازدواج آقایون)
قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

قبل از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه
بعد از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه
نتیجه اخلاقی : با ادب شدن

قبل از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت
بعد از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت
نتیجه اخلاقی : متواضع شدن

قبل از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث
بعد از ازدواج : کار کردن در شرایط سخت
نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن

قبل از ازدواج : رفتن به اماکن تفریحی
بعد از ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم
نتیجه اخلاقی : صله رحم

قبل از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره
بعد از ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف
نتیجه اخلاقی : آموزش های کاربردی و مفید

قبل از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از بابا
بعد از ازدواج : دادن کل حقوق به خانوم
نتیجه اخلاقی : با سخاوت شدن

قبل از ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر
بعد از ازدواج : ایستادن در صف شیر و نان 
نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی

قبل از ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی
بعد از ازدواج : در حسرت رفتن به پارک سر کوچه
نتیجه اخلاقی : امنیت کامل.



<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز