سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و بروز ترین مطالب موجود را در این وبلاگ بخوانید

دوشنبه 91/11/23

رابطه کودکان با والدین

کلمات کلیدی :


انسان اصالتا موجودی است اجتماعی و جاذبه اجتماعی رشد کودک پایه و اساس زندگی انسانی او را تشکیل می‌دهد. لازمه زندگی اجتماعی، آمادگی روانی،‌برخورداری از مهارتهای اجتماعی، اعتماد به نفس و قدرت سازگاری اجتماعی است. بدون تردید از نظر اجتماع مهم‌‌ترین بعد شخصیت افراد، بعد اجتماعی شخصیت افراد است و در یک کلام،‌خانواده،‌اساسی‌ترین بستر رشد شخصیت مطلوب کودکان است. بدون شک یکی از مهمترین و موثرترین دوران زندگی آدمی که در آن شخصیت فرد پایه ریزی شده و شکل می‌گیرد؛ دوران کودکی است امروزه این حقیقت انکارناپذیر به اثبات رسیده است که کودکان در سنین پایین فقط به توجه مراقبت جسمانی نیاز ندارند؛ بلکه این توجه و تربیت باید همه ابعاد وجودی آنها شامل رشد اجتماعی؛ عاطفی؛ شخصیتی و هوشی را در برگیرد. طبعا فرزند انسان نیز از همان کودکی توانایی برقراری و قابلیتهای یک زندگی اجتماعی را دارد. در این میان نقش پدر و مادر،‌بسیار حیاتی است و کودک روابط اجتماعی خود را از پدر و مادر می‌آموزد. اگر بخواهیم کودکی اجتماعی پرورش دهیم از همان ابتدا باید به نیازهای او پاسخ بدهیم و برای این منظور باید نیازهای اجتماعی او را بشناسیم.
خشت اول، شخصیت
کودک در روند اجتماعی شدن معمولا والدین و به خصوص مادر خود را الگو قرار می‌دهد و رفتار و بر پایه تقلید از دیگران پایه ریزی می‌کنند. بنابراین شناخت نیازهای کودک و تصحیح الگوهای رفتاری نقش مهمی را در شخصیت اجتماعی کودک خواهد داشت (عامری، 1387). از خصوصیات بارز انسانها،‌ اجتماعی کردن کودکان می‌باشد. (علیزاده، 1376). حمایت و شیوه درست فرزند پروری به رفتارها یا اعمال محبت آمیز،‌مساعدت و همیاری که والدین نسبت به فرزندان خود ابراز می‌دارند، اشاره دارد، شیوه درست تربیت و فرزند پروری که کودکان از والدین خود دریافت می‌کنند منجر به سلامت پایدار قابل توجهی می‌شود، زیرا رابطه والدین و فرزندان با فراهم آوردن شرایط افزایش سلامت موجب رشد و تحول روانی، اجتماعی و زیستی می‌شود. در حقیقت شیوه‌های درست فرزند پروری والدین بر رشد و افزایش سلامت روانی فرد تاثیر می‌گذارد. به ویژه در طول دوران اولیه زندگی، والدین یک کودک،‌اغلب منبع اصلی برای رشد احساس عزت نفس و یادگیری راههای موثر اعمال کنترل شخصی می‌باشند آنها همچنین نحوه درست رابطه برقرار کردن با دیگران را فراهم می‌کنند که به دور از هر گونه کمروئی و اعتماد به نفس پایین است (لئوناردیو، کایو سگلو،2002).
(ریچمن،‌فلاهرتی،‌1986). معتقدند که تاثیرات اجتماعی اولیه والدین و شیوه درست رفتار آنها بر منابع روانی فرد تا بزرگسالی ادامه دارد و این نکته مهمی است زیرا تحقیقاتی که روی دانش آموزان صورت گرفته است نشان دهنده این مطلب است که عزت نفس بالا و عقاید کنترل شخصی قطعا با سلامت روانی، جسمی و اجتماعی مطلوب فرد همراه است و شامل بهزیستی ذهنی، سلامت خود سنجی،‌اجتناب از رفتارهای تهدید کننده سلامت، بهبود از بیماری و طول عمر می‌شود (تیمکو و هریس). به همین نحو تحقیقی روی دانشجویان ایرانی نشان می‌دهند خود نظم جویی،‌عزت نفس بالا،‌اعتماد بین فردی و روش‌های حل مساله عقاید کنترل شخصی و روابط اجتماعی درست، با سلامت روانی و اجتماعی و به طبع آن رضایت از زندگی همراه است.
در این بین (آدامز و همکاران، 2005). شیوه‌های مختلف فرزند پروری و تاثیر آن را روی جوانب مختلف کودک مورد بررسی قراردادند و به این نتیجه رسیدند که شباهتها و تفاوتها در سبکهای مختلف فرزند پروری به طور کامل در ساختار رفتارهای اجتماعی انعکاس پیدا می‌کند.
(کاسپی و الدر 1988). می‌گوید،‌والدینی که یک محیط حمایتی و محافظتی فراهم آورند و شیوه درست فرزند پروری و تربیت را پیش بگیرند، پس از آن،‌فرزندان هم می‌توانند این تجربه یاد گرفته شده را تعمیم دهند. همچنانکه آنها بزرگ می‌شوند، می‌توانند جست و جو کنند که در کدام محیط‌ها،‌حمایت اجتماعی به آسانی در دسترس است و رشد اجتماعی خوبی داشته باشند.
پژوهش‌های مارتین و مکوبی (1983). نشان داده است که پذیرش کودک از جانب والدین و پاسخگو بودن آنها، پیش بینی کننده کفایت اجتماعی،‌پیشرفت تحصیلی و سلامت روانی کودک در آینده است و فقدان پاسخگویی والدین در برابر کودک نتایج منفی در رشد آینده او داشته و منجر به کناره‌گیری، پرخاشگری و کمبود توجه در کودک می‌گردد. (بیکرمنز، 1997).
مایز و راسل (2005) معتقدند که رابطه کودکان با والدین عامل با اهمیت در گسترش رشد اجتماعی و به همراه آن ادراک مثبت به خود به ویژه در زمینه شایستگی اجتماعی، شایستگی ورزشی و حرمت خود است. این افراد همچنین دارای خود قابلیتی بالاتر،‌بوده و انتظارات سطح بالاتری را برای پیامدهای اجتماعی، نسبت به کسانی که از تعامل با خانواده بی‌بهره‌اند، دارا می‌باشند.

دوم: زمانی برای دوست داشتن
والدینی که به طور مستمر کودکان و نوجوانان خود را مورد حمایت قرار می‌دهند، با آنان گرم و صمیمی هستند و کنترل منطقی و متعادلی را اعمال می‌کنند. در فرزندان خود اشتیاق ابراز رفتارهای اجتماعی قابل قبولی را ایجاد می‌کنند و نیز زمینه مساعد برای بروز توانایی‌ها و قابلیتهای کودکان و نوجوانان خود را فراهم می‌آورند. برعکس والدین محدودکننده و طردکننده با محدود ساختن شایستگی‌های کودکان خود آنان را به تجربه درآوردن توانمندی‌هایشان محروم می‌کنند، با گذشت زمان این گروه از کودکان و نوجوانان کم کم به این باور می‌رسند که بدون کمک والدین نمی‌توانند با موضوعات و مسائل زندگی به طریق صحیح و موثر رو به رو شوند. چنین باوری در آنان احساس ترس و اضطراب به وجود می‌آورد.
در این پژوهش سعی بر این است رابطه شیوه‌های فرزند پروری در رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی را مورد کنکاش علمی قرار داده و با بررسی شیوه‌های تربیتی والدین رشد اجتماعی کودکان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
نتایج تحقیق مطابق فرضیه نشان داد که بین شیوه فرزند پروری مقتدرانه و رشد اجتماعی کودکان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بدین معنی که اگر مادر سبک دلبستگی ایمن داشته باشد و به روابط نزدیک و صمیمی علاقمند باشد در ارتباط با فرزند خود محبت و مراقبت زیادی را اعمال می‌کند و از شیوه‌های تشویق و تنبیه به طور مناسب استفاده می‌کند و علاقمندی به او نشان می‌دهد.بایرن (2002) در تحقیق خود به این نتیجه دست پیدا کرد فرزندانی که والدین آنها ارتباط باز و مثبتی را با آنها برقرار گرده، از موفقیت تحصیلی،‌اعتماد به نفس بالا برخوردارند (مک لئود وود وینز2007). در مطالعات و تحقیقات خود نشان می‌دهد که رفتار فرزندان با شیوه‌های رفتاری و تربیتی والدین آنها همبستگی زیادی دارد.
(راسل هارت رابینسون و اولسن،‌2003 به نقل از وینسلر و همکاران،‌2005). در تحقیقات معنادار بودن تفاوتهای جنسیتی احتمالی درسبک های فرزندپروری،‌مبنی بر اینکه مادران بیشتر به روش‌های فرزند پروری مطابق با سبک مقتدرانه می‌پردازند.هاکسلی (2006). در تحقیق خودبه این نتیجه رسید، والدینی که با فرزندان خود رابطه گرم و صمیمی و شیوه فرزند پروری مقتدرانه داشتند؛‌جهت گیری انضباطی در آنها در رفتار با فرزندانشان به صورت ارتباطی و حمایتی می‌باشد (دارلینگ،‌1999). در نتایجی مثبت و معنادار خود این گونه بیان می‌کند،‌والدین منطقی و پذیرا خصوصیات مثبت فرزندانشان را تشویق و درصدد برنامه ریزی دقیق و خوب برای آنها می‌باشند. (گروبمن،‌2006) معنادار بودن نتایج را در شیوه‌های مقتدرانه و خواسته‌های متناسب با توانایی‌های فرزندان خود، و انتظارات به موقع در رفتار آنها در قاطع بودن،‌دارای حس مسئولیت پذیری اجتماعی،‌خود نظم جو و مشارکت کننده می‌داند (گرانتیمر، 2006)‌در نتیجه تحقیقات خود می‌گوید، والدین شیوه مقتدرانه فرزندانی مستقل بار می‌آورند که اغلب رفتار اجتماعی شایسته‌ای دارند، بر رفتارهای خود کنترل داشته و با دوستان و همسالان خود رفتار دوستانه‌ای دارند و از حرمت خود بالایی، برخوردارند.(علیزاده و آندریس،‌2002).

گام سوم: رشد اجتماعی
فرضیه سوم شیوه فرزند پروری، رشد اجتماعی کودکان را پیش بینی می‌نماید. روپنارین و همکاران (2006). در تجزیه و تحلیل و نتایج تحقیق خود نشان داد که فرزند پروری پدر نسبت به فرزند پروری مادر،‌تاثیر بیشتری بر مهارتهای درسی و رفتارهای اجتماعی کودکان داشته است.
روبین، بورگس، هاستینگ (2002). در پژوهش خود به این نتیجه دست یافت که شیوه فرزند پروری والدین بر رفتارهای آینده کودکانشان عمده‌ترین تاثیر را می‌گذارد (ماسن و دیگران) در پژوهش خود اجتماعی شدن کودک را طبق استانداردها،‌و ارزشها و رفتارهای فرهنگ آن جامعه که کودک در آ» رشد کرده است می‌داند و والدین عامل اجتماعی شدن کودک محسوب می‌شوند.
در پژوهشی که کاراواسیلیس، دایلو مارکویز (2003). انجام دادند، نشان داده شد که ارتباط مثبت و معناداری میان فرزند پروری مقتدرانه وجود دارد.
با توجه به یافته‌های پژوهش حاضرمی‌توان اظهار کرد، اولاارتباط بین مادر و فرزند چه قبل از تولد و چه بعد از آن تاثیر بسیار مهمی در رشد روانی اجتماعی کودک به جا می‌گذارد و دوم علاقه مادر به داشتن فرزند،‌مسیر تامین کننده‌ای بین او و فرزندش، داشتن نگرشهای مثبت و منفی مادر در ساخت روانی فرزند تاثیر بسیار می‌گذارد. مثلا کودک می‌بیند که بیش از همه از او مواظبت می‌کند، صادقانه به او محبت می‌ورزد، کودک نیز تلاش می‌کند تا از فرامین مادر اطاعت کند و یک روابط محبت آمیز استوار بین آن دو برقرار می‌شود. اما اگر ببیند مادر خونسرد، بی‌تفاوت است ممکن است واکنشهای شدیدی از خود نشان دهد و او را خودخواه و غیر قابل اعتماد به شمار آورد. (پارسا،‌1376). در دوره پیش دبستانی نیز وابستگی به خانواده بسیار زیاد است و همواره در همه جا دوست دارد با آنها باشد، در همه حال از آنها کمک می‌طلبد اگر والدین با کودک خود رفتار مطلوبی نداشته باشند، باعث ایجاد تعارض، تردید در او می‌شود و اگر وابستگی را تشویق کند او موجودی وابسته به بار می‌آید که اصولا وابستگی در دختران بیش از پسران دیده می‌شود. در این راستا اصولا فرزند باید یک رابطه گرم و صمیمی و مستمر را تجربه کندبه گونه‌ای که در این رابطه احساس ارضاء شدن و لذت بردن را داشته باشد.

حرف آخر
متاسفانه بسیاری از پدران و مادران هیچ اصول و قواعدی را به تربیت فرزندان خود نمی‌پذیرند و تنها راهنمای تربیت آنها عواطف پدر و مادری است که گاهی نیز به حمایت افراطی خودباعث می‌شوند که کودک احساس بی‌کفایتی و عدم مقبولیت کند که خود تهدیدکننده‌ترین خطر برای کودکان می‌باشد و عامل شکستها به جز آنهایی که آسیبهای فقری مذهبی در آنها نقش دارند می‌شود.
1-در چنین پژوهشهایی می‌توان عواملی نظیر ساختار خانواده،‌وضعیت اقتصادی،‌اجتماعی،‌تعداد فرزندان و تربیت تولد آنها تحصیلات پدر و مادر و عوامل دیگر را به عنوان عوامل تاثیرگذار بر شیوه فرزند پروری موردبررسی قرار داد.
2-پژوهش حاضر نشان داد که کیفیت و شیوه فرزند پروری والدین (مادر) بر رشد اجتماعی کودکان تاثیر دارد. ولی این تنها ابزارهای موفقیتی برای کامیابی در زندگی نباید باشد لذا توصیه می‌شود که بر آموزش خانواده‌ها و دلبستگی به وجود آوردن فضای امن، برای کودکان اهتمام ورزیده شود.
3-تربیت اجتماعی و سازگاری بر گروههای اجتماعی، این فرصتها باید هرچه زودتر برای کودک فراهم شود رشد و تکامل اجتماعی سهل‌تر خواهد بود.

 




دوشنبه 91/11/23

روش های مراقبت پوست

کلمات کلیدی :

? رنگ پوست تان را روشن کنید

2 سفیده تخم مرغ را با آب یک لیموترش تازه مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به خوبی بزنید تا کاملا حالت کرمی شکل پیدا کند. قبل از این که شب به تخت خواب بروید، این کرم را به صورت تان بمالید. زمانی که از این کرم استفاده می کنید باید حتما هنگام روز کرم ضدآفتاب بزنید.

? چگونه پوست تان را جوان کنید؟

اولین قدم در زیباسازی پوست، برداشتن سلول های سطحی مرده از روی پوست است، بنابراین شاید بتوان گفت اگر می خواهید پوست تان دوباره طراوت از دست رفته خود را بازیابد، باید از پوست لایه برداری کنید تا به رشد سلول های جوان کمک کنید و تا حدی نیز باعث کاهش چروک ها شوید. ابتدا صورت تان را با یک پاک کننده بدون چربی بشویید و سپس با 2 انگشت لایه بردار طبیعی را روی پوست ماساژ دهید، بهتر است اطراف چشم و دهان از لایه بردار استفاده نکنید.

لایه بردار قوی: این لایه بردار را به کسانی توصیه می کنیم که می خواهند چروک های روی صورت شان را کاهش دهند، مقداری مساوی از آب لیمو را با آب جوشیده شده مخلوط کنید و روی صورت بمالید، حدود 5 دقیقه صبر کنید سپس صورت تان را بشویید. از آن جا که این لایه بردار بسیار قوی است بهتر است بعد از آن، از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. بهتر است از این لایه بردار هفته ای 3 بار استفاده کنید و بعد از 2 هفته می توانید میزان آب لیمو نسبت به آب را 2 برابر کنید.

? درخشش موها

4 سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کاملا کف کند، حالا این سفیده زده شده را روی پوست سرتان ماساژ دهید، سپس موها را آب بکشید، می توانید مقدار کمی سرکه سیب به آب اضافه کنید.

3 قاشق غذاخوری عسل را با 4 قاشق غذاخوری روغن و یک زرده تخم مرغ و مقداری ژل آلوورا مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود. سپس موها را با این مخلوط آغشته کنید و بعد موها را با یک حوله، حدود یک ساعت بپوشانید، سپس مثل همیشه موهای تان را آب بکشید. می توانید برای نتیجه بهتر، موها را با مخلوط آب و رزماری آب بکشید (برای تهیه آب رزماری مقداری برگ های رزماری را درون یک ظرف آب بجوشانید سپس از این آب به عنوان آب رزماری استفاده کنید.)

در یک کاسه 2 عدد تخم مرغ را با مقداری مایونز مخلوط سپس موها را به آن آغشته کنید و با یک کلاه پلاستیکی موها را بپوشانید، حدود 20 دقیقه بعد موها را آبکشی کنید.

? کرم دست بسازید

احتمالا به خاطر خانه داری، دستان تان حسابی آسیب دیده چون مدام با آب و مواد شوینده سروکار داشته اند. پس برای آن ها یک کرم خوب بسازید تا دوباره نرم و لطیف شوند.

1) شما می توانید از عطاری گل اسطوخودوس و بابونه بخرید. 2 قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس را با 2 قاشق غذاخوری گل بابونه، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 300 گرم وازلین مخلوط کنید. سپس این مخلوط را در یک ظرف شیشه ای دردار بریزید و به صورت وارونه در یک ظرف آب داغ بگذارید. این آب را حدود یک ساعت حرارت ملایم بدهید (مطمئن باشید آب وارد شیشه نشود) بهتر است هر 10 دقیقه یک بار شیشه را بیرون بیاورید، هم بزنید یا تکان دهید. سپس شیشه را از آب بیرون بیاورید و اجازه دهید خنک شود و حالت ژل مانند پیدا کند.

2) اگر به دلیل شست و شوی مکرر دست های تان بسیار خشک شده است، یک سیب زمینی را بپزید، پوست آن را بگیرید سپس آن را بکوبید تا پوره شود. این پوره را با یک تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری شیر و 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا کاملا حالت کرمی شکل پیدا کند. هفته ای 2 تا 3 بار از آن استفاده کنید.

? راحت بخندید

سفیدی دندان ها به شدت در زیبایی شما موثر است، بد نیست با راه حل هایی طبیعی ، دندان های تان را سفید کنید تا با خیال راحت بخندید.

1) یک قاشق چای خوری نمک را با یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه مخلوط کنید و روی دندان ها بمالید.

2) سرکه سیب را در دهان، بگردانید به طوری که سرکه، کاملا به تمام قسمت های دندان ها برسد. دندان ها را آب بکشید.

3) سه قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید سپس دندان ها را با این پودر مسواک بزنید.

? چگونه در مسافرت مراقب پوست تان باشید؟

در سفر به راحتی به همه مواد دسترسی ندارد ما در اینجا فهرستی از مواد طبیعی مفید برای پوست را برای شما شرح می دهیم تا با توجه به آنچه در دسترس دارید در سفر هم پوست خود را تغذیه کنید.

گوجه فرنگی: اگر منافذ پوستی مسدود شوند احتمال بروز آکنه زیاد می شود. گوجه منافذ پوستی را باز می کند.

سرکه: اگر روی پوست، جوش وجود دارد و به طورکلی پوست شما ملتهب و خارش دار است این ماده پوست را نرم می کند و می تواند برای آفتاب سوختگی نیز موثر باشد.

ماست: پوست را نرم و آبرسانی می کند. می توان از آن به عنوان یک پاک کننده و روشن کننده پوست استفاده کرد.

ژل آلوورا: درمانی برای انواع سوختگی هاست.

آووکادو: منبع خوبی از ویتامین E و روغن های طبیعی است و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد.

شیر نارگیل: برای صاف کردن پوست مفید است.

خیار: برای از بین بردن کبودی ها و چروک های زیرچشم مفید است، همچنین درمانی برای چشم هاست.

تخم مرغ: سفت کننده پوست است، بهتر است پوست های نرمال و چرب از سفیده تخم مرغ استفاده کنند و پوست های خشک از زرده تخم مرغ.

شیر: یک ماده خوب برای تغذیه پوست

آجیل: به عنوان اسکراب برای کم رنگ کردن و از بین بردن چروک ها، منافذ پوستی و جو ش های سرسیاه به کار می رود.

جو: برای نرم و صاف کردن پوست مفید است و رنگ چهره را روشن می کند.

آناناس: یک سفت کننده طبیعی پوست که رنگ چهره را روشن می کند و پوست را نرم می کند




دوشنبه 91/11/23

روش های طبیعی مقابله با سرما خوردگی

کلمات کلیدی :

خس خس سینه، سرفه و عطسه کردن همه این ها علائم فصل زمستان است و مشکل این است که این علائم با داروهای سنتی می تواند منجر به بروز انواع دیگری از اختلالات شود.
ضد احتقان‌ها و مواد شیمیایی می توانند بیش از حد شما را تمام شب بیدار نگه دارند در حالی که بسیاری دیگری از داروها شما را به جایی می رساند که تنفس برایتان سخت می شود. همچنین اختلاط داروها می تواند کاملا خطرناک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تراویس جو استورک نویسنده، Doctors و The Lean Belly Prescription، شما را راهنمایی می کند تا با استفاده از روشهای ساده و طبیعی با سرماخوردگی مقابله کنید.

جو استورک می گوید:” افزایش مصرف آب می تواند به مخاط نازک بینی کمک کند و بینی گرفته شده را تسکین دهد، بنابراین حتی اگر احساس نمی کنید که تشنه هستید بیشتر بنوشید زیرا بدن شما به آب نیاز دارد.
موادشیرین مصرف کنید و اگر احتقان در بینی خود دارید عسل بخورید. عسل در مقایسه با مواد و عناصر اصلی در تسکین دهنده های سرفه، به همان اندازه در کاهش شدت و فرکانس سرفه های موثر است
این مسئله به احتمال زیاد به دلیل اثرات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن است. عسل همچنین باعث تسکین گلوی تحریک شده می شود.

با افزایش رطوبت ویروس‌های سرما خوردگی در معابر خشک بینی رشد می کنند. باتوجه به اینکه در فصل زمستان در فضای باز ترکیبی از هوای خشک و سرد وجود دارد و داخل ساختمان هوای گرم و خشک، حتی خشک تر از بیرون است، بنابرین سرماخوردگی در این فصل مرسوم است،

بنابراین یک دوش گرم مفید است و بخار به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند و به عنوان باز کننده مجاری تنفسی و مرطوب کننده بینی است در غیر این صورت بینی خشک می ماند.

سوپ مرغ برای سرما خوردگی بسیار مفید است و از تولید ترکیبات التهابی که در عفونت ویروسی ایجاد می شود، ممانعت و به تنفس آسانتر کمک می کند، به علاوه مرغ با بالا بردن عامل هیدراتاسیون خود، باعث از بین رفتن گرفتگی و مخاط نازک می‌شود.
همچنین مطالعات متعدد اخیر نشان داد که اسپری بینی می تواند علائم عفونت‌های تنفسی را کاهش دهد.

 




دوشنبه 91/11/23

همراه دارو چه چیزهایی بخوریم؟

کلمات کلیدی :

دکتر مجتبی خزائی درباره تداخل غذا با دارو گفت: داروها برای درمان و مراقبت از سلامتی بیماران است، در صورتی که صحیح مصرف شوند مؤثر خواهند بود.

وی ادامه داد: نحوه تغذیه و نحوه زندگی کردن بسیاری از اوقات باعث تغییر اثر دارو در بدن می‌شود. پس بهتر است توجه داشته باشیم که بسیاری از آشامیدنی‌ها، الکل، کافئین و سیگار ممکن است با داروها تداخل داشته باشند. این تداخلات به صورت کاهش اثر دارو یا ایجاد عوارض جانبی نمایان می‌شود همچنین فاکتورهای شخصی مانند سن، وزن، جنس و مقدار مصرف در بروز تداخلات بسیار مهم است.

دکتر خزائی افزود: مصرف داروهای کاهش دهنده فشار خون به همراه ترکیبات شیرین بیان به عنوان مثال قرص رگلیسن یا سایر ترکیبات، نوشابه‌های الکلی، موز، شکلات، پنیر، انجیر، جگر، ماهی، ترشی، آناناس، مخمر و مالت ممکن است سبب کاهش اثر داروی کاهش‌ دهنده فشار خون و متناوب با آن افزایش فشار خون شود. البته مصرف یکبار در روز ترکیبات شیرین‌ بیان مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: مصرف همزمان شیر با غذا‌های قلیایی موجب از بین رفتن لایه EC و بی اثر شدن دارو می‌شود همچنین مصرف استامینوفن با کربوهیدرات‌هایی مانند بیسکویت، خرما و مربا ایجاد کمپلکسی می‌کند که ممکن است میزان جذب(نه مقدار داروی جذب شده) به تأخیر افتد اما بالعکس مصرف این دارو همراه کافئین اثر دارو را بیشتر می‌کند.

دکتر خزائی اضافه کرد: همچنین مصرف همزمان غذاهای سرشار از پروتئین و کالری اثر دارو را افزایش می‌دهد و بالعکس مصرف همزمان کلسیم با فیبرهای غلات، سبوس، حبوبات و اگزالات ریواس و اسفناج جذب کلسیم را کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: مصرف همزمان گلی‌کوزید‌های قلبی با شیر و لبنیات یا غذاهای حاوی کلسیم ممکن است اریتمی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: گلیکوریس شیرین‌ بیان هیپوکالمی را القا کرده و موجب مسمومیت با دیگوکسین می‌شود. کربو‌هیدرات زیاد موجب کاهش جذب دارو می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: مصرف 3- 4 فنجان چای یا قهوه ممکن است اثر دگزامتازون را افزایش دهد و بالعکس مصرف فروس سولفات همراه با چای و قهوه، حبوبات، تخم مرغ و لبنیات ممکن است سبب ایجاد کمپلکس نامحلول شده و در جذب دارو اختلال ایجاد کند. همچنین مصرف آب میوه و یا مایعات اسیدی ممکن است تجزیه داروی اریترومایسین را تسهیل کند.

دکتر خزائی بیان کرد: مصرف گریزوفولوین با غذاهای چرب جذب دارو را افزایش می‌دهد. در مورد داروی انسولین، وعده‌های صرف غذا باید مشخص باشد (مثلا 3 بار در روز ) در این صورت هیچ وعده‌ای نباید حذف شود در ضمن از صرف شیرینی‌جات و نیز نوشابه‌های حاوی کافئین پرهیز شود.

وی گفت: استفاده از لوودوپا همراه لوبیا، جگر گاو و مخمر ممکن است، اثربخشی دارو را کاهش دهد. برای جلوگیری از مسمومیت با داروی لیتیوم کربنات، مصرف آب و نمک ضروری است. مصرف فنوتیازین با قهوه و چای زیاد جذب دارو را افزایش داده و درباره کینیدین؛ مصرف به همراه آنتی‌اسیدها و غذاهای قلیایی ممکن است دفع دارو را کاهش دهد.

وی ادامه داد: سبزیجات برگدار سبز مانند کاهو، اسفناج، کلم، شلغم و سویا، اثر داروی وارفارین را کاهش می‌دهند، بستنی جذب وارفارین را کم می‌کند و پیاز سرخ شده فعالیت آن را افزایش می‌بخشد. اما مصرف داروهای ضد آسم مانند تئوفیلین و سودوافدرین به همراه گوشت قرمز کباب شده باعث کاهش اثر این داروها می‌شود.

وی افزود: مصرف داروی کینیدین همراه با آب مرکبات باعث افزایش طول اثر دارو می‌شود همچنین مصرف بیش از حد آب میوه موجب کاهش اسیدیته ادرار گشته و از دفع سریع یا نرمال داروهای اسیدی در کلیه خودداری کرده و باعث افزایش غلظت دارو در خون و متناوب با آن افزایش عوارض جانبی دارو می‌شود.

دکتر خزائی تأکید کرد: مصرف همزمان داروهای آرام بخش و خواب آور با نوشابه‌های الکلی باعث افزایش اثر تضعیف‌کنندگی سیستم اعصاب و ایجاد علائمی مانند خواب ‌آوری، کما و مرگ می‌شود همچنین مصرف همزمان دارو با مایعات داغ باعث از بین رفتن دارو و کاهش اثر دارو خواهد شد.

وی درباره تداخلات دارو با غذا بیان کرد: نوع دیگری از تداخلات دارویی، اثر داروها بر ارزش مواد غذایی است که به تداخل دارو با غذا موسوم است. به عنوان مثال مصرف همزمان داروهای ضدبارداری با مواد غذایی حاوی ویتامین B، باعث کاهش جذب این ویتامین می‌شود و خانم‌های مصرف‌کننده این داروها اغلب کمبود ویتامین B6 و B9 را دارند و توصیه می‌شود از منابع ویتامین B مانند جگر، سبزی‌ها با رنگ سبز تیره مانند اسفناج و گل کلم استفاده کنند.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: مصرف همزمان فنی توئین یا ویتامین D3 باعث افزایش سرعت تخریب این ویتامین گشته که با مصرف مقادیر زیادی شیر با جگر این کمبود جبران خواهد گشت. در ضمن داروهای شیمی درمانی باعث از بین رفتن اشتها، ایجاد تهوع و استفراغ و تغییر حس چشایی و بطور کلی باعث سوءتغذیه می شوند.

وی درباره امکان بروز تداخلات داروهای بدون نسخه(OTC) با غذا، گفت: تمام تداخلات دارویی صرفا مربوط به تداخلات داروهای نسخه‌ای(RX) و غذا نیست، داروهای بدون نسخه (OTC) اصولاً خطرناک‌تر بوده چرا که این داروها بدون توجه به تداخلات همراه غذا مصرف می‌شوند.

دکتر خزائی ادامه داد: به عنوان مثال مصرف آسپرین باعث کمبود ویتامین C می‌شود، بنابراین بهتر است این دارو همراه با آب میوه مصرف شود. مصرف داروهای مدر باعث دفع آب از بدن شده که همراه با دفع آب پتاسیم نیز دفع می‌شود. برای جلوگیری از کاهش پتاسیم بهتر است از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، پرتقال، آلو خشک، سیب زمینی و کشمش استفاده شود بجز اسپرینولاکتون که داروی مدر با حفظ پتاسیم خون است.

وی درباره استفاده از آنتی‌اسیدها اظهار کرد: این دارو‌ها باعث کاهش جذب فسفر موجود در غذا و سبب کاهش غلظت فسفر یا هیپوفسفوتمیا می‌شود که شامل علائمی مانند ضعف، خستگی، بی اشتهایی و کمردرد است. بنابراین بیمارانی که آنتی‌اسید مصرف می‌کنند باید مقادیر زیادی از ترکیبات حاوی فسفر مصرف کنند چرا که گوشت قرمز حاوی فسفر زیادی است.




دوشنبه 91/11/23

آیا میدانید ؟

کلمات کلیدی :

آیا میدانید قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است(زیر دندان خود حس کرده اید)

آیا میدانید اسیدهای چرب ترانس در چیپس پس از حرارت مکرر سرطان زا می شود

آیا میدانید سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است

آیا میدانید بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و . . . می باشد

آیا میدانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و همه سرطان زا هستند

آیا میدانید گوشت مرغ وماهی های پرورشی با هورمونها هستند که عوارض متعدد به بار می آورند

آیا میدانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود

آیا میدانید در نان باگت برای متخلخل شدن از پودرهای بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرکها با علامت مرگ وارد می شود…

آیا میدانید نان های مصرفی بدلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامینهای(ب) می باشند محرومند و نان باگت بدترین نانهاست

آیا میدانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد

آیا میدانید ماده مخدر بنام COLA( پپسی کولا, کوکا کولاو ) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافئین و کارامل از این دست هستند

آیا میدانید سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانسها و رنگها هستند که همگی بسیار مضرند 

آیا میدانید قیمت روغن ها مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است

آیا میدانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و می شود که کشنده است

آیا میدانید جهت براق شدن خیار گلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیار گلخانه ای بدلیل ندیدن نور خورشید سرطان زا و خطرناک اند

آیا میدانید موز بجای هوای گرم جنوب در گلخانه های شهرهای مختلف از جمله شهرهای شمالی آن هم توسط کاربیت در ظرف چند روز بطور انبوه به عمل می آید و موجب تولید مرض است و موز یبوست زاست

آیا میدانید در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از (( آب کاه)) بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن محتوای آب لیمو می باشد

آیا میدانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار ((کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما)) فریب افکارعمومیست

آیا میدانید نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلولهای کبدی بیقراری نامنظمی ظربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود

آیا میدانید گاز CO2 موجود در نوشابه سبب پوکی استخوان می شود, فسفر و اسید فسفریک آن رقیب کلسیم سطح استخوان و موجب نرمی استخوان می شود یک عدد نوشابه به اندازه شش بشقاب برنج چاق کننده است و ضرر شربتهای کارخانهای مشابه ((سن ایچ)) کمتر از نوشابه نیست

آیا میدانید مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود (دندان شکسته داخل نوشابه پس از 7 ساعت حل می شود)

آیا میدانید سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده(سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند

آیا میدانید پفک براساس تحقیقات علمی انجام شده در کشور انگلستان موجب عقیمی و ناباروری در کودکان می گردد

آیا میدانید پفک حاوی تارترازین( ماده قرمز و نارنجی رنگ) سبب اختلالات رفتاری و اضطراب و پرخاشگری و عصبیت در اطفال می شود

آیا میدانید پنیر پفک اغلب پنیر تلخ( پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا 7 بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی میشود و آمار مصرف پفک در ایران روزانه هر نفر 2 عدد می باشد

آیا میدانید برنج پرمصرفترین اقلام سفره امروز ایرانیان سودازاست و موجب غلظت خون می شود برنج یبوست زاست که یبوست مادر همه بیماریهاست برنج موجب انسداد عروقی سنگ صفرا و سنگ کلیه می شود خوردن برنج موجب تیرگی پوست می شود

آیا میدانید چای سیاه موجب کم خونی, آریتمی قلبی, اختلالات گوارشی, چروکیدگی پوست و ریزش مو می شود

آیا میدانید شکر سفید برای کبد مضرو موجب به هم خوردن متابولیسم سلولهای کبدی و مواد رنگبر قند و شکر هم مضر می باشد

آیا میدانید قند و شکر تفاله ی باقیمانده چغندر قند و نیشکر است که مواد ارزشمندی آن گرفته شده به دامها داده می شود

آیا میدانید به مرغها آنتی بیوتیک های متنوع و متعددی خورانده می شود که درصد بروز و شیوع عفونتهای میکروبی مصرف کنندگان را بالا می برد مرغهای ماشینی براساس تحقیقات فرانسوی ها بدلیل محرومیت از نور آفتاب بسیار مضرند

آیا میدانید ظروف استیل سرب در داخل غذا مینماید که سرطان زاست ظروق تفلون به دلیل تخریب لایه های تفلون سرطان زاست

آیا میدانید ظروف آلومینیوم موجب کم خونی, آلزایمر, ضعف اعصاب و لرزش دست می شوند و ظروف لعاب دار حاوی ترکیب سرب بوده و سرطان زاست ظروف زودپز, تندپز, مایکروویو و دستگاهای داغ کننده برقی همگی مضرند

آیا میدانید بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است و بهترین روغن, روغن حیوانی است روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهیست بهترین نان نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک

آیا میدانید در ماکارونی 20% گلوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زاست و در بسیاری کارخانه ها نان خشک کپک زده بجای آرد در ماکارونی استفاده میشود, و ماکارونی یبوست زاست.




دوشنبه 91/11/23

5 نکته برای پیشگیری از بیماری دیابت

کلمات کلیدی :

تغییر سبک زندگی می‌تواند یک قدم بزرگ به سمت پیشگیری از دیابت باشد و هیچوقت برای شروع دیر نیست. این نکات را در نظر داشته باشید.

وقتی صحبت از دیابت نوع 2 می‌شود--که متداول‌ترین نوع دیابت است--پیشگیری بهترین راهکار است. همچنین اگر در معرض خطر بالایی از ابتلا به دیابت هستید، مثلاً اگر اضافه وزن زیادی دارید یا سابقه خانوادگی دیابت دارید، خیلی مهم است که پیشگیری از دیابت را به اولویت زندگیتان تبدیل کنید.
پیشگیری از دیابت درست مثل سالم غذا خوردن، بالا بردن فعالیت بدنی و کم کردن اضافه وزن، جزء اصول اولیه است و هیچوقت برای شروع دیر نیست. با ایجاد چند تغییر کوچک در سبک زندگی‌تان می‌توانید از بروز مشکلات جدی دیابت مثل تخریب اعصاب، کلیه‌ها و قلب، جلوگیری کنید.


نکته 1: فعالیت بدنی‌ بیشتری داشته باشید.
فعالیت بدنی روزمره فواید بسیار زیادی دارد. ورزش کمکتان می‌کند تا:
- وزنتان را پایین بیاورید.
- قندخونتان را پایین بیاورید.
- حساسیت شما به انسولین را بالا می‌برد--که کمک می‌کند قندخونتان در یک محدوده نرمال بماند.
تحقیقات نشان می‌دهد که هم ورزش‌های هوازی و هم قدرتی می‌تواند به کنترل دیابت کمک کند اما بهترین نتیجه از برنامه تناسب‌اندامی حاصل می‌شود که از هر دوی این تمرینات استفاده می‌کند.

نکته 2: فیبر فراوان بخورید.
فیبر کمک‌های زیادی به شما می‌کند:
- با بالا بردن  کنترل قندخونتان، احتمال بروز دیابت را کاهش می‌دهد.
- احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
- با کمک به احساس سیری، به کاهش وزن کمک می‌کند.
موادغذایی سرشار از فیبر شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها می‌شود.


نکته 3: تا می‌توانید غلات کامل مصرف کنید.
بااینکه دلیل آن چندان مشخص نیست اما غلات کامل می‌توانند احتمال بروز دیابت را پایین آورده و به حفظ سطح قندخون کمک کنند. سعی کنید حداقل نیمی از غلات مصرفی‌تان کامل باشد. بسیاری موادغذایی که از غلات کامل درست می‌شوند آماده خوردن هستند مثل نان‌های مختلف، پاستا و بسیاری سیریال‌ها.


نکته 4: اضافه‌وزنتان را کم کنید.
اگر اضافه‌وزن دارید، پیشگیری از دیابت می‌تواند به کم کردن وزنتان بستگی داشته باشد. هر یک کیلویی که کم می‌کنید، سلامتی‌تان را بهبود می‌بخشد. در یک تحقیق مشخص شد که افرادیکه اضافه‌وزن دارند، با کم کردن هر یک کیلو از وزن بدنشان، خطر ابتلا به دیابت را 16 درصد در خود کاهش دادند. هچنین آنهایی که وزن نسبتاً کمی پایین آورده--حداقل 5 تا 10 درصد از وزن اولیه خود--و به طور مرتب ورزش کردند، تا 60 درصد احتمال ابتلا به دیابت را در خود کاهش دادند.


نکته 5: از رژیم‌های غذایی جدید پرهیز کرده و انتخاب‌های سالمتری داشته باشید.
رژیم‌های کم‌کربوهیدرات، رژیم شاخص گلیسمی و سایر رژیم‌های جدید شاید در ابتدا به شما کمک کند وزنتان را پایین بیاورید اما تاثیر آنها در پیشگیری از دیابت شناخته شده نیست و اثر طولانی‌مدتی نیز نخواهند داشت. و با خارج کردن یا محدود کردن یک گروه غذایی خاص از برنامه روزانه، رسیدن موادمغذی لازم را به بدنتان محدود می‌کنید. درعوض این، برای داشتن یک برنامه‌غذایی سالم که به کاهش‌وزنتان کمک کند، بیشتر بر حجم وعده‌های غذایی و سالم بودن موادی که می‌خورید تمرکز کنید.
چه زمان نزد پزشک بروید؟
اگر سنتان بالاتر از 45 سال است و وزن نرمالی دارید، از پزشکتان بپرسید که لازم است تست دیابت انجام دهید یا خیر. انجمن دیابت امریکا در موارد زیر آزمایش گلوکز خون را توصیه می‌کند:
- بالاتر از 45 سال باشید و اضافه وزن داشته باشید.
- کمتر از 45 سال باشید و اضافه وزن را در کنار یک یا دو مورد عامل خطرزای دیگر برای دیابت نوع 2 داشته باشید.

- مثل سبک زندگی نشسته و ساکن یا سابقه خانوادگی دیابت.
نگرانی‌های خود درمورد پیشگیری از دیابت را با پزشکتان مطرح کنید. او به شما کمک می‌کند از بروز دیابت پیشگیری کنید و برحسب سابقه پزشکی و سایر عوامل، توصیه‌های بیشتری به شما ارائه خواهد کرد.




دوشنبه 91/11/23

مطالب طنز و مفرح

کلمات کلیدی :

دوستی برام اس ام اس زده پرسیده : میدونی بهترین یونجه مال کجاست ؟
براش نوشتم : نه نمیدونم .......برام نوشته مشکلی نیست از یه گاو دیگه میپرسم ...:| ..؟!!!!!
یعنی یه همچین دوستان جان بر کفی داریم ما ....

***


مردها مهربانند و زنها خود خواه!
دلیلش هم اینه که خیلی از زنها حاضر نیستند به مردی که نمیشناسند کمک کنند
ولی مردها حاضرند حتی واسه زنهای غریبه هم بمیرن!!!
چقدر این مردها آقان...

***


آخرین خبر از جهنم :
شیر آب دستشویی ها جفتش داغه !

***


میدونید اون زنی که برای اولین بار عبارت ِ "مردا همه مثل همه ن" رو به کار برد، یه زن چینی بود که شوهرشُ تو بازار گم کرده بود؟

***

طرف اومده با عصبانیت می گه این یارو زبون آدمیزاد حالیش نمیشه بیا تو باهاش حرف بزن ...
نفهمیدم داره به من فحش میده یا به یارو ؟؟؟

***


یکی از علائم بیماری سادیسم اینه که میگی:
"میشه یه چیزی بپرسم" بعد که طرف گفت چی!؟
میگی:"هیچی بی خیال" !

***


مامان من آخر دموکراسیه!!!
وقتی میخواد فحش بده نظر خودمم میپرسه، مثلا میگه:
میخوای بهت بگم نفهم؟
میخوای بگم شعور نداری؟؟؟

***


آیا میدانید این زوج‌های عاشقی که روی ریل قطار و به سمت غروب خورشید قدم می‌زنند، یا تا حالا قطار سوار نشده اند یا اگه سوار شده اند دستشویی نرفته اند یا اگه دستشویی رفته اند به سیستم دفع فاضلاب قطار دقت نکرده اند؟


***

سوالات رایج مربوط به موبایل:
سال 76 : آنتن دهی ش چطوره؟
سال 79 : چقدر شارژ نگه میداره؟
سال 82 : دوربینم داره؟
سال 85 : دوربینش چند مگا پیکسله؟ صداش چطوره؟
سال 88 : تاچه؟ یا از این معمولیاس؟
سال 91 : اندرویده؟
سال 94 : هوشمنده؟ یا معمولیه؟
سال 97 : اخلاقش چطوره؟!
سال 1400: درکت میکـنـه ؟! یا نه؟
سال 1403: به انداز? کافی بهت توجه میکنـه؟ یا میخوای باهاش به هم بزنی؟

***

من با این سن و سالم هنوز یه وقتایی از تاریکی میترسم!
بعد برادر زاده ی 7 ساله م توی تاریکی نشسته، بهش میگم: تو تاریکی چه کار میکنی؟
میگه دارم با روحِ اجسام ارتباط برقرار میکنم !!
اینا بچه نیستن دایناسورن :|

***

دیروز خونه مهمون داشتیم ، پرسیدن بچتون کجاست ؟؟؟ مامانم گفت : تو فیسبوک
پرسیدن فیس بوک کجاست ؟
مامانم گفت : جایی که اگه خبر مرگشم توش بنویسه لایک میزنن

***

یادمه دو روز قبل روز پدر تو شرکت پشت کامپیوترم بودم داشتم تو یاهو مسنجر چت میکردم دیدم مادرم آن شد...
پی ام دادم : مامان سلام خوب شد اومدی اینجا، این بابا که نمیزاره منو تو تنها شیم حرف بزنیم که واسه روز پدر چی بخریم؟؟؟
مامانم: سلام پسرم، با پولای تو بخریم یا پولای من؟؟
من: :| :| مامان چه فرقی میکنه؟؟؟
مامانم: فرق میکنه دیگه اگه من بخوام از پولای خودم بخرم باید از بابات پول بگیرم واسش ...کادو بخرم ولی اگه تو بخری از پولای خودته...
من: چه حرفیه؟؟؟؟؟ باشه من پولشو میدم چی بخریم؟؟؟
مامانم: بابات خیلی آی پد نیو دوست داره 1 ملیون و خورده ایه اونو بخر براش پسرم از طرف خودم و خودت.
من: :| مامان یکم گرون نیست؟؟؟
مامانم: نه پسرم بابات خیلی زحمت کشه...
من: چشم میخرم امروز.
یهو دیدم گوشیم زنگ خورد اسم مامانم افتاد!!!!
گوشی رو ورداشتم گفتم مامان شما که داشتی یاهو چت میکردی باهام چرا زنگ زدی؟؟؟
مامان پشت تلفن: من؟؟؟؟ من بیرون خونم!!! بابات با لپ تاپ من اومده بود ایمیل هاشو چک کنه حتما اونه با آی دی من آن شده...
من :| :| :| :| خدا وکیلی اگه من نصف مخ بابام رو داشتم که این همه نقشه میریزه الان تو ناسا بودم...
والاااااااااا گرفتااااااار شدیم به خداااا

***

یه بار عاشق شده بودم رفتم تو اتاق درو رو خودم بستم...
بعد یه ساعت صدام کردن که بیا شام بخور داره سرد میشه !
گفتم من دیگه هیچی نمیخورم ، میخوام بمیــــــــرم :(
گفتن : شام ماکارونیه ، ته دیگ سیب زمینی هم داره که دوس داری
... یــَــنــی از ماکارونی بیشتر دوســـش داشتی !؟
لـامصبـــــا نقطـــه ضعـــفِ منـــو پیـــدا کــــرده بـــودن :|

***

سلامتی پنگوئن که یه ذره قد داره، اما بازم لاتی راه میره ....

***
یادش به خیر زمانی که راهنمایی بودیم یه دبیر داشتیم هر موقع از دست ما عصبانی میشد میگفت: گوساله ها خجالت بکشید من جای پدرتون هستم!

***
بزرگترین حرف های کینه توزانه با این جمله توجیه میشه : ” به خاطر خودت میگم “

***
دقت کردین وقتی با ماشین هستیم احساس میکنیم گم شدیم اول ضبط ماشین رو کم میکنیم!!!

***

یه بار رفته بودم درمانگاه آمپول بزنم، یه دختره اومد آمپولمو بزنه،معلوم بود خیلی تازه کاره!
همینجوری که سرنگو گرفته بود توی دستش، لرزون لرزون اومد سمت من و گفت:
"بسم الله الرحمن الرحیــــم"
منم که کپ کرده بودم از ترسم گفتم:
"اشهد ان لا اله الا الله"!
هیچی دیگه...
انقدر خندید که نتونست آمپولو بزنه و خدارو شکر یکی دیگه اومد زد ..!

***

هشت صبح راه میافتم 8:30 میرسم
هفت و نیم راه میافتم 8:30 میرسم
هفت راه میافتم 8:30 میرسم
شش راه میافتم 8:30 میرسم
نصفه شب راه میافتم 8:30 میرسم
از معجزات تهران اینه هر ساعتی راه بیوفتی بیای سر کار هشت و نیم میرسی

***
تو مترو داری اس ام اس می دی باید بابغل دستیت حتمن مشورت کنی !!
چون اونم در جریانه کامل...بالخره دوتا عقل بهتر کار می کنه !!!

***

دافـــــ های محترم خـــــــط لب از زیــــر دماغ شروع نمیشــــــه!
این یکیو بخدا راست میگم :|


***
یکی از رفقا سوغاتی شورت 40 دلاری واسم آورده!
موندم میخوام برم عروسی، رو شلوار بپوشمش یا زیر!
***


آخه نکبت ها ایران میخواد بمب اتمی بسازه به شامپو چه ربطی داره؟!! شامپو رو چرا تحریم می کنید؟! ایرانیا ینی اگه کچل بشن نمی تونن بمب اتم بسازن ؟!!!


***
یکی از حسرت های بچگیم خون دماغ شدن بود ! خیلی حس و ژست باکلاسی بود . . . همه بهت توجه می کردن در حد شهید زنده !

***
لحظه ی قبل از مرگم به بچه هام میگم: ده میلیارد تومن گذاشتم...زیر...زیر...زیر... و همون موقع می میرم !!!
ای حال میده... :))))))


***
آیا میدانستید Adele خواننده سرشناس و برنده جایزه گرمی، ایرانی و خواهر عادل فردوسی پور میباشد؟ نمیدانستید؟ خاک بر سرتان!!ا
عادله فردوسی پور در سال 1364 در رفسنجان کرمان متولد شد. وی فرزند دوم خانواده بود. برادر بزرگتر او، عادل، علاقه زیادی به فوتبال داشت و همیشه سر تماشای تلویزیون با عادله درگیر میشد و متاسفانه پدر و مادرشان طرف عادل را میگرفتند. عادله که تحمل این بی عدالتیها را نداشت پس از آشنایی ...با یک دلال خواننده در فیسبوک، شبانه از کشور خارج شد و به بلاد کفر رفت و در آنجا مشغول خوانندگی شده و با کسب موفقیت های بسیار جایزه گِرَمی را از آنِ خود کرد. وی در مصاحبه هایش عنوان داشته که از عادل فردوسی پور متنفر است و قصد دارد آهنگی با همین مضمون بخواند!
بیایید به خوانندگان بزرگ دیار خود افتخار کرده و از عادل بخواهیم به معرفی عادله در برنامه نود بپردازد.
افتخاری دیگر برای ایران و ایرانی!


***
اگر مردی ، بیا ایران و زن باش...!!!


***


جام جم اذان لس آنجلس پخش میکرد،
بابا بزرگم خونه مون بود،پرسید: اذانه اهوازه؟
گفتم نه بابا! لس آنجلسه!
میگه :همین دیگه! اگه شعور داشتی با اذان شوخی نمیکردی ..!


***
از قلبم پرسیدم:چه کنم وقتى دلم تنگ است و دستم کوتاه؟
جواب داد:من کارم خونرسانى به بدنه،از من شِرو ور نپرس!!
***
پسر داییم دوم دبستانه امروز داشتم ازش علوم میپرسیدم:
" چرا تمساح پستاندار نیست؟ "
بچه هم هرچی نبوغ و استدلال علمی داشتو به کارگرفت و با اعتماد به نفس گفت:
"چون اگه پستان دار بود موقع خزیدن سینه هاش رو میکشید روی زمین!!"




دوشنبه 91/11/23

جوک های جدید

کلمات کلیدی :

یکی از فانتزیام اینه که یه پیرمرد پولدار تصادف کنه و من برسونمش بیمارستان و نجاتش بدم ، اونم با بچه هاش مشکل داشته باشه و تمام زندگیشو به نام من بزنه و بمیره ؛ وقتی بچه هاش منو پیدا میکنن که پولارو بگیرن ، همه پولارو بندازم جلوشون بگم بردارید نامردها ، اونی که با ارزش بود پدرتون بود …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که ازدواج کنم ، بچه دار شیم ، بچمون دختر باشه ، اسمشو بذاریم گیتا ، بعد با زنم دعوا کنم و جول و پلاسش رو که خواست جمع کنه بره خونه باباش بهش بگم : هرچی میخوای ببری ببر ، فقط گیتارو با خودت نبر !!!
.
.
یکی از فانتزیام اینه که برم توی عروسی غریبه و موقعی که عروس میخواد بعله رو بگه یهو از وسط جمعیت داد برنم: نهههههههه باهاش ازدواج نکن ، من هنوز دوستت دارمممم … بعد فامیلای دوماد جنازمو ببرن سمت افق !
.
.
یکی از فانتزیام اینه که یه شب بارونی ببینم دارن یه دختره رو اذیت میکنن منم برسم بهشونو دخل تک تکشونو بیارم !
بعد دختره رو از رو زمین بلند کنم و کتمو دربیارم بدم تنش کنه … بعد سرشو بیاره بالا تو چشام نگاه کنه و بگه میشه اسمتو بدونم ؟ بعد من از توی کتم یه سیگار دربیارم روشن کنم ، بعد یه پوک عمیق بگیرمو یه لبخند ملیح بزنمو دودشو بزنم تو صورتش ، بعد دود که رفت کنار من غیب شده باشم و اونم یهو بیفته رو زمینو سرشو بیاره رو به آسمونو از ته دل داد بزنه خدااااااااااااا …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که با لحن جدی و خسته به یه دکتر بگم : لطفا حاشیه نرو دکتر !
بعد بلند شم و از پنجره مطبش به افق خیره بشم و بگم : فقط بگو چند روز دیگه زنده می مونم ؟
.
.
یکی از فانتزیام همیشه این بوده که توی سیستم عامل ویندوز یک مشکل پیدا کنم بفرستم براشون بعد بیل گیبس زنگ بزنه بگه مهندس لطفا بیا امریکا تو مجموعه من ، دخترمم میدم بهت کنیزت باشه تا آخرررر عمرش ، خونه ماشین پول همه چی میدم بهت … منم بعد از یک دقیقه سکوت بگم : خیلی دلم میخواد اما من متعلقم به این مردمم !!!
.
.
آخرین ورژن فانتزیام اینه که افقو پیدا کنم و همینجوری الکی توش محو شم …
.
.
یکی از فانتزیای مامانم اینه که بیاد تو اتاقم ببینه همه چی مرتبه …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که یکی بخواد به یکی دیگه شلیک کنه بعد من داد بزنم نننننههههههههه و خودمو بندازم جلوی گلوله ، بعد خون بپاشه از قلبم بیرون و مردم دورم جمع بشن با گریه بهم افتخار کنن ؛ از اون طرف کارگردان داد بزنه کات اقا کات بازم خراب کردین اهههههه …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که بچه هام یه دو قلوی پسر و دختر بشن ! بعد اسم دوتاشونو بذارم “رها” … بعد وقتی که دعواشون میشه بزنن تو سر و کله ی هم ، منم داد بزنم بگم : رها ، رهارو رها کن !
.
.
یکی از فانتزیام اینه که توی یک مهمونی یهو وارد بشم و دخدرا که دارن میوه پوست می کنن همه دستاشون رو ببرن از خوشتیپی من !!!
و بعد از اینکه یِکَم نشستم ، پاشم حرکت کنم به سمت افق …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که یه روز پشت تلفن توی جمع بگم خودمو با اولین پرواز میرسونم …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که برای چند سال برم خارج و روی وسایل خونه م پارچه سفید بکشم و وقتی برگشتم بتکونمشون و خاک بلند بشه و منم سریع از موقعیت استفاده کنم و توی گرد و غبار محو بشم …
.
.
میخوام اینبار که مراقب اومد بالا سرم گفت : سرت بچرخه و تقلب کنی صفر رد میکنم ، یه نگاه به سبک فانتزی بهش بندازمو بگم : منو از صفر میترسونی ؟ برو از خدا بترس ! اونم که منقلب شده بگه اوکی هانی از یو ویش !!!
فانتزیه دیگه ممکنه وسطاش زبونشم عوض بشه ! پرابلم ؟
.
.
یکی از فانتزیام اینه که چنتا آدم گردن کلفت اجیر کنم نزدیک افق تا هرکی خواست اون اطراف محو بشه بزنن دهنشو … !
انگار محو شدن تو افق بچه بازیه ؛ زرت و زورت میرن افق محو میشن !!!
.
.
یکی دیگه از فانتزیام اینه :
سوار یه پیکان تاکسی بشم ، یه تراول 50 تومنی تا نخورده رو بدم به راننده …
راننده بگه آقا یه نفرید ؟؟؟
منم یه کم مکث کنم و با یه لبخند معنی دار بگم : خعلی وقته …
بعدش پیاده بشم و تو افق حرکت کنم !
راننده هم از پشت صدام بزنه آقا … آقا … آقا ، بقیه پولتون !!!
منم کُتمو بندازم رو دوشمو بی توجه به راننده تو تاریکیا محو بشم …
.
.
یکی از فانتزی های دانشگاهیم اینه که با بچه ها یه برنامه بزاریم نمره ها که اومد بریم تو افق محو بشیم !!!
.
.
یکی دیگه از فانتزیام اینه که متاهل بشم حسرت دوره ی مجردیمو بخورم و بسوزمو بسازم …
.
.
یکی از فانتزیام اینه که تو عروسی اقوام یهوووووووو داد بزنم :
“داماد چقدر انتره ، عروس ازون بدتره”
.
.
یکی‌ از فانتزیام اینه که یکی‌ واسم یه جعبه بزرگ کادو بیاره و توش یه جعبه کوچکتر باشه و همین روند ادامه پیدا کنه و آخرش برسه به سویچ پورشه یا مثلا لامبورگینی !
.
.
یکی از فانتزیام اینه که یه روز سوار مترو بشم بعد ترن توی تونل گیر کنه و دچار حادثه بشه اونوقت من با مشت بزنم حفاظ اون چکُشی که تو واگنها هست رو بشکنم بعد باهاش شیشه رو بشکنم بپرم بیرون و چراغ قوه ام رو از توی جیبم دربیارم روشن کنم و به بقیه بگم : از این طرف دنبال من بیاید ، منم میریم سمت ایستگاه توپخونه اونجا حتما نیروی کمکی هست !
.
.
بعد یه فانتزی دیگه دارم : یه جا که خیلی شلوغه گوشیم زنگ بخوره بگم : آره ، آره ، حواستون باشه ؛ “زنده می خوامش” …




کنکور تفریحی در آستانه 22 بهمن

کلمات کلیدی :

به سوالات زیر با فونت نرم و پر رنگ در قسمت نظرات پاسخ دهید:

تذکر1: در حین آزمون هرگونه تحرکی به عنوان تقلب محسوب شده و "کان لم یکن" تلقی می گردید. 

تذکر2: به علت استفاده نی ها برای کوری چشم استکبار از پخش ساندیس معذوریم.

تذکر3: پس از پایان آزمون به جای هجوم به سمت علامت ضربدر بالا سمت راست؛ از باقی مطالب دیدن نمایید.

 

موضع آمریکا در برار پیشگام

 

1)  اوباما پس از شنیدن بازگشتِ موفقیت آمیز میمون فضانورد چه عکس العملی داشت؟

الف) پیش خود گفت: ای کاش من جای اون بودم

ب) میمون را در لیست تحریم خود قرار داد و تاکید کرد: هیچگونه موزی به هیچ نوع میمونِ آسیایی ندهند.

ج) همرا با نتانیاهو و رسانه اش جلسه ای فوق سری درباره روش تهدید میمونهای آسیایی گذاشتند.

د) هر سه مورد

 

2)  از نظر معاندین جمهوری اسلامی ایران علت راهپیمایی های ملیونی 22 بهمن ماه چیست؟

الف) جاذبه و شیرینی بیش از اندازه ساندیس دشنه

ب) دیدار از ماکت ماهواره های فضایی جدید ، خرید بادکنک برای کودکان

ج) فقط ساندیس

د) سه مورد از گزینه های بالایی

3)  حسادت برخی مسئولین آمریکایی، اسرائیلی، فرانسوی، مرکل و از این قبیل، به چه چیز هست؟

الف) موفقیت پیشگام(همون میمون باکلاسِ خودمان)

ب) فضای آزاد انتخاباتی

ج) حمایت میلیونی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

د) زمستانهایی که به کوری چشم شاه بهار می شود!!!

4)  جوش روی صورتِ پیشگام چگونه برطرف شد؟

الف) توسط تابش لیزر دکتران در پایگاهِ فضایی آن بالا

ب) به دستِ دکترانِ متخصص در پایگاهِ پرتابی این پایین

ج) به جهت هوای مناسبِ خارج از جوِ* رسانه ای خود به خود برطرف شد.

د) اصلا به کوری چشمِ اونهایی که همش میخوان جو درست کنن جراحی شد، مشکلی هست؟

 

5)  دقیقا نتانیاهو از چه می ترسد؟

الف) از پیشرفت علمی ایران و از وحدتِ ایرانی ها

ب) از نوار صوتی که احمدی نژاد از او هم ضبط کرده است.

ج) از نی هایی که قرار است در چشمش فرو برود و از کابوسِ فضایی پیشگام(میمونِ پرتابی به فضا)

د) از پهباد استراتژیک فوق پیشرفته ساخت ایران

ه) همه موارد و بیشتر(گزینه ویژه)

 

این قسمت سوالات مربوط به زیر شاخه انتخابی

6)  در مجلس روز یکشنبه چه گذشت؟

الف) یک عالمه آدم

ب) همانچه که باید می گذشت.

ج) من نبودم، ندیدم، مگه چیزی گذشت؟

د) حالا که تو گفتی، منم بگم

7)  علت اصلی شلوغی خیابانِ انقلاب منتهی به آزادی، مسیر هفتم؛ اِ ببخشید، در روز 22 بهمن چیست؟

الف) علاقه به زنبیل کردنِ جلدِ ساندیس های دریافتی از دولت و علاقه کودکان به عروسکهای چراو چیه و...و خرید بادکنک

ب) اداره کردنِ مملکت توسطِ ساندیس دهیِ مناسب، به مردم، در روزهای مهم

ج) مجانی بودنِ سرویس حمل و نقل عمومی (خیلی هم مهمِ)

د) همه موارد به جز دال

8)  استقبال دانش آموزان از دهه فجر به چه علتی است؟

الف) حذف چند زنگِ مدرسه به خاطر جشنهای دهه فجر

ب) به بهانه آماده کردنِ سرود و... در رفتن از پرسشهای کلاسی J

ج) گزینه زیر

د) گزینه بالایی

سوالات تخصصی:

9)  از روزِ یکشنبه از خانه ملت چه فهمیدید؟

الف)غیر از کوه،  یکی از مکانهای استفاده از صدای بلند مجلس است.

ب) شنیدن این جمله " یَک بلایی سرت بیارم که کیف کنی"!!

ج) فهمیدیم که "اگه بگی منم می گم" یک حرکت بسیار پسندیده است.

د) گزینه های الف تا د

 

10)  قاهر 313 چیست؟

الف) تنها یکی از هزاران دست آورد ملی ایرانی

ب) جنگنده ای که تنها عکسش زبان آنطرفی ها را بند آورد گفتند "دروغه دروغه..." بعد فهمیدن که قصه ما راست بود.

ج) اشتباه لفظی 313 در نام بردن شهری از مصر(قاهره)

د) به گفته پایگاه صهیونیستی عاروتص، ماکت است (باید از آنها پرسید موشک فجر5 و انبوه راکت های مقاومت فلسطین هم که در شهرهایی چون تل آویو و هرتزلیا سیلی پرسروصدا به گوش اشغالگران نواخت، ماکت بود یا فتوشاپ؟ پهپادهای تجسسی گوناگونی که سراسر آسمان فلسطین اشغالی را درنوردیدند و دعاوی امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست ها را به چالش کشیدند، چطور؟ آن هم ماکت و فتوشاپ بود؟)

ه) کلیه موارد فوق

طراح کنکور: ا.ع (خیلی سرم شلوغ بود، سوالات کم شد)

...............................................................................................................................................

  • باید اقرار کنم که یکی از علائق من در روز 22 بهمن گرفتن پرچمِ ایران و پوستر های زیبای امام خامنه ای هست، حتی اگر چندتا داشته باشم.
  • کل سال در آرزوی 22 بهمن و راهپیمایی اونروز در خیابان انقلاب هستم، اما امسال ان شاءالله از مشهد چشم دشمن رو کور می کنیم.
  • الله اکــــــــــــبر، الله اکـــــــــــــــــبر
  • سوالات همین امروز از قرنطینه بیرون آمده، به هیچ وجه هم لو نرفته، بی خودی جوِ کاذب درست نکنید.



ساعتِ خاصی از شب که مؤمن دعا نکند مگر آنکه اجابت شود

کلمات کلیدی :

همانا مردم از پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) روایت می‌کنند که در شب ساعتی است که هیچ بند? مؤمنی در آن دعایی نمی‌کند مگر آنکه برایش اجابت می‌شود.

محمد بن عَبَدَ? نیشابوری می‌گوید به امام صادق(علیه‌السلام) عرضه داشتم: همانا مردم از پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) روایت می‌کنند که در شب ساعتی است که هیچ بند? مؤمنی در آن دعایی نمی‌کند مگر آنکه برایش اجابت می‌شود. امام فرمود: بله.

 

عرضه داشتم: فدایت گردم، آن چه ساعتی است؟
فرمود: مابین نیمه‌شب و یک‌سوم باقی‌مانده از آن.

عرضه داشتم: آیا آن شبی از شبهای معین است یا هر شب؟

امام فرمود: بلکه هر شب است.

أخبَرَنا المُفید عن محمّدِ بن ِ عُمَرَ الجـِعابیِّ عن ِ ابن ِ عُقدَةَ عن محمّدِ بن یوسُفَ عن محمّد بن زیادٍ عن أبی‌آیّوبَ الخَزّاز ِ عن محمّد بن ِ عَبَدَةَ النِّیشابوریِّ، قالَ: قُلتُ لِأبی‌عبدِاللهِ جعفر بن محمّد(علیهماالسلام) إنَّ النّاسَ یَروُونَ عَن ِ النَّبیِّ (صلی‌الله علیه و آله) أنَّ فی الَّیل ِ ساعَة ً  لایَدعُو فیها عَبدٌ مُؤمِنٌ بِدَعوَةٍ إلّا استُجیبَ لَهُ؟ قالَ: نَعَم.
قُلتُ: مَتی هیَ، جُعِلتُ فِداکَ؟ قالَ: ما بَینَ نِصفِ الَّیل ِ إلی الثُّلثِ الباقی مِنهُ. قُلتُ لَهُ: أهِیَ لَیلَةٌ مِنَ اللَّیالی مَعلُومَةٌ، أو کُلُّ لَیلَةٍ؟ قالَ: بَل کُلُّ لَیلَةٍ.”

[ترجم? امالی شیخ طوسی، مترجم: صادق حسن‌زاده، انتشارات اندیش? هادی، ج1، ص322، حدیث245، (جلس? پنجم، حدیث58)]




<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز